2018-03-26, 18:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Så han dumpade henne påpass sent? Då är frågan - Var "leken" utdragen så hon levde långt in på småtimmarna eller har han åkt omkring med hennes lik i flera timmar?

Det bör väl vara dessa två huvudsakliga tidslinjer som åklagarteamet jobbat med.
Minns vad Madsen själv sagt att han ville ha den döda Kim över bord så fort som möjligt för han inte orkade ha ett lik ombord. Tycker detta sätt att resonera stämmer väl med att betrakts den döda kroppen som waist så Kan ju ligga sanning i det, och innebära att han tog itu med styckningen direkt efteråt. Dvs kl 23-23.45 tills dess han höll på att krocka , så blev han avbruten o fick panik . Även så om huvudet skars av och innebar dödstillfället , verkar minst ”mördarlogiskt” att pausa mitt i, utan fortsätta med övriga kroppsdelar.
Obs. Detta endast sett till MO, tidsspannet inte inräknat efter midnatt då jag inte får ihop det.

Kommer gärningsbeskrivning , dvs Modus operandi på slutpläderingen, eller hör vi något om det av krimteknikern den 4 april?
Citera
2018-03-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Supersonisk psykopat upplevelse?
Nej, jag tror inte han ens kunde sova pga eufori och uppgifter han skulle ägna sig åt i sitt projekt. Jag ser det snarare mer suspekt att det är just den tiden han vill förklara med sömn.
Han är en nekrofil om han gillar lik, du nämnde nåt om huvudet.
Menar du sperma när du skriver DNA
?
Morbida personer med döds fascination behöver ej vara nekrofiler. Det finns många parafilier/fetishser som hänger ihop med det här.
Och det behöver inte ens vara någon parafili. När det gäller kvinnliga vittnet så betydde det för hennes del, att göra en film om vad som händer med döda kroppar efter döden.
En fascination av döda människor men inget sexuellt för hennes del.
Citera
2018-03-26, 18:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Ok, att PM ändrat historien efter detta vittnets orginalutsaga var onekligen en skön twist på dagen. Taskig fantasi?

Nu är han ju som bekant en patologisk lögnare och saknar i all väsentligt samvete, men man tycker ändå att han ska känna att det är lite pinsamt. Först att han ändrade sin historia från lucka-i-huvudet till gas-undertryck (varför då, liksom. Varför ljuga om det nu var en olyckshändelse?), sen att historien bevisligen är falsk (skador, tidpunkt, orimlighet), och nu att det kallt visas varifrån han fick uppslaget.

Vilken ynklig liten människa han är.
Citera
2018-03-26, 18:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja PM förhördes den 14/10 och la då fram gasolyckan, vittnet förhördes den 4/10

@Johnni Det der skete her til sidst er meget interessant. Pigen, der netop har afgivet forklaring, blev afhørt 4. oktober og godkendte den 6. oktober. På det tidspunkt var Peter Madsens forklaring, at Kim Wall døde efter at have fået en luge i hovedet. 14. oktober ændrede Peter Madsen forklaring til, at Kim Wall døde som følge af en ulykke, der minder om den hændelse pigen her beskrev. Det er her forsvareren bliver sur, fordi hun mener anklageren insinuere at hun ulovligt har instrueret Peter Madsen til at ændre sin forklaring, så den matcher denm historie, pigen har fortalt politiet.

Oki! Tur att du finns som har superkoll👊🏼😀
Japp, så på en vecka har han haft tid att raspa ner en ny story i sitt lilla block(brain)
Citera
2018-03-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det bör väl vara dessa två huvudsakliga tidslinjer som åklagarteamet jobbat med.
Minns vad Madsen själv sagt att han ville ha den döda Kim över bord så fort som möjligt för han inte orkade ha ett lik ombord. Tycker detta sätt att resonera stämmer väl med att betrakts den döda kroppen som waist så Kan ju ligga sanning i det, och innebära att han tog itu med styckningen direkt efteråt. Dvs kl 23-23.45 tills dess han höll på att krocka , så blev han avbruten o fick panik . Även så om huvudet skars av och innebar dödstillfället , verkar minst ”mördarlogiskt” att pausa mitt i, utan fortsätta med övriga kroppsdelar.
Obs. Detta endast sett till MO, tidsspannet inte inräknat efter midnatt då jag inte får ihop det.

Kommer gärningsbeskrivning , dvs Modus operandi på slutpläderingen, eller hör vi något om det av krimteknikern den 4 april?

Jag tror mer på att han njöt av tortyren, dödandet och styckningen Och därför drog ut på det. Detta var ju hans stora, våta dröm. Därför ville han njuta så länge som möjligt. Om det sen innebär med Kim i liv eller med hennes lik vet jag inte men det är i alla fall inget han vill få ”avklarat”.
Citera
2018-03-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Oki! Tur att du finns som har superkoll👊🏼😀
Japp, så på 10 dagar har han haft tid att raspa ner en ny story i sitt lilla block(brain)

Ja fanskapet vägrade ju prata med polisen fram till den här storyn serverades... Ska bli skönt när vittnet som sett honom gå med sågen till ubåten, efter samtalet med KW, kommer inför rätten.
Citera
2018-03-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur i herrans namn har du kunnat missa vilken som är "den optimala dumpningsplatsen"?

Inte heller gör det något om "skräp" åker med dit där man ska avyttra det.

Jag känner väl till den optimala dumpningsplatsen i Köge Bukt, MEN den kunskap jag har om denna typ av personer gör att jag tror att han utnyttjat tiden maximalt till njutning som var huvudsyftet.

Styckning/Dumpning var ett oönskat men nödvändigt ont pga av kroppens skadebild samt att undgå upptäckt.
Citera
2018-03-26, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att KiM var död vid kl 23 ca, iallafall innan midnatt. Jag tror att båda fartygs incidenterna har med förloppet ombord att göra. Den senare var ca 23.30 på väg i sydöstlig riktning ut mot Östersjön. Jag tror att han tänkt att sänka hennes kvarlevor där först (smartast) men fegade ur. Alltså bör KiM varit död då.
När han sen innan pratat om just Kögebukten? Det är dock hans resväg ner oavsett. Låter väldigt trafikerat likaväl.
P
Citat:
Ms utsaga var att KiM dog (och även Raket-Madsen) 10/8 innan midnatt.
Han påstår att han styckade kroppen runt kl 07.00, Det är svårt att veta när PM ljuger eller talar sanning.
Men enligt tidiga uppgifter (ubåtsrutten) spred han ut kvarlevorna i Köge bukt ungefär vid den tiden.
( Från runt omkring 08 ca på morgonen ). Så det kan faktiskt vara sant som PM påstår.
Det är nu enklare att veta att han ljuger via rättsmedicin - då tid styckning och dödstid inte går ihop. Så nåt ska flyttas på/sammanföras.
Citera
2018-03-26, 19:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner väl till den optimala dumpningsplatsen i Köge Bukt, MEN den kunskap jag har om denna typ av personer gör att jag tror att han utnyttjat tiden maximalt till njutning som var huvudsyftet.

Styckning/Dumpning var ett oönskat men nödvändigt ont pga av kroppens skadebild samt att undgå upptäckt.

Du tror alltså att det var en ren transportstyckning?
Tror du i så fall också att han hade planerat från början att han behövde stycka kroppen för att få ut den, med tanke på att han plockade med sig sågen?
Citera
2018-03-26, 19:11
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag tror mer på att han njöt av tortyren, dödandet och styckningen Och därför drog ut på det. Detta var ju hans stora, våta dröm. Därför ville han njuta så länge som möjligt. Om det sen innebär med Kim i liv eller med hennes lik vet jag inte men det är i alla fall inget han vill få ”avklarat”.

Avser styckning avklarad. Att jag tänker så beror på att jag har Nerijus i minne, o jämför hur han behandlade LH :s kropp o knycklade ihop kroppen i det smala klädskåpet som en sopa efter han var klar med henne.
Dock fanns ju där en tidspress på annat vis än här, och ingen styckning, men utgår från sexualsadismrn som är fokuserad kring utdraget lidande och dödsskräcken, men ingen njutning av död kropp.
Håller dock öppet för att styckningen ingick i ett mönster av fortsatt skändning genom håltagning , jmfr Ida som fick pinnar i alla kroppsöppningar.
Allt är möjligt, dock inte nekrofili enligt min mening.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-26 kl. 19:13.
Citera
2018-03-26, 19:12
Medlem
Citat:
Tror du i så fall också att han hade planerat från början att han behövde stycka kroppen för att få ut den, med tanke på att han plockade med sig sågen?

Ja, det är jag övertygad om.

EDIT. Lemmarna amputeras väl efter döden. Huvudet har ju fler skador än vad som härrör till själva halsavskärningen, som kan skett stegvis.
Senast redigerad av Remark 2018-03-26 kl. 19:17.
Citera
2018-03-26, 19:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Så bedömer jag också MO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in