• 12 981 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 201 181 inlägg
2018-02-15, 02:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är antagligen något allmänmänskligt, att vi respekterar kunniga och arbetsamma människor

Så är det...
Citera
2018-02-15, 06:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer med "Trollet3".
Sluta med den här småbarnsmobbningen av postaren "Merwinna". Finns ingen anledning att kasta så mycket dynga på någon. Eller byta tilltalsgenus.
"Merwinnas" aparta åsikter om Madsen håller tråden vid liv och hon har postat många intressanta fakta om PM i länkar.

Skulle vara enormt tröttsamt att bara läsa våra åsikter om hur hemsk och obehaglig Madsen är i inlägg efter inlägg utan några friska udda kommentarer från någon som provokativt säger emot

Tack "Merwinna" för att du har ryggrad nog att oförtrutet hävda dina åsikter till försvar av PM så att tråden inte får total slagsida åt andra hållet av alla oss som tycker motsatsen.

Skit ner dig du. Är det en användare som satt i system att påstå ’fakta’ som senare visar sig vara användarens egna fantasier så får den faktiskt stå ut med att bli ifrågasatt.
Citera
2018-02-15, 07:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.

Belysande att du själv - i ett försök att hålla dig till sakfrågan - genast börjar kritisera andra användares intellekt. Det har du ju gjort av och till i tråden, varvat med påståenden om andra användares bildningsnivå.

Definition av självmål?
Citera
2018-02-15, 07:32
Medlem
NurseRatcheds avatar
Citat:
Instämmer med "Trollet3".
Sluta med den här småbarnsmobbningen av postaren "Merwinna". Finns ingen anledning att kasta så mycket dynga på någon. Eller byta tilltalsgenus.
"Merwinnas" aparta åsikter om Madsen håller tråden vid liv och hon har postat många intressanta fakta om PM i länkar.

Skulle vara enormt tröttsamt att bara läsa våra åsikter om hur hemsk och obehaglig Madsen är i inlägg efter inlägg utan några friska udda kommentarer från någon som provokativt säger emot

Tack "Merwinna" för att du har ryggrad nog att oförtrutet hävda dina åsikter till försvar av PM så att tråden inte får total slagsida åt andra hållet av alla oss som tycker motsatsen.
Jag tycker du har fel. En tråd blir ganska ointressant när det bara postas en massa subjektiv smörja (oavsett vem som postar smörjan).

De mest intressanta trådarna är ju där man får objektiva fakta och därutöver intressanta spekulationer. Att tyckande presenteras som objektiv sanning är inget som lyfter en tråd.
Citera
2018-02-15, 08:02
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skit ner dig du. Är det en användare som satt i system att påstå ’fakta’ som senare visar sig vara användarens egna fantasier så får den faktiskt stå ut med att bli ifrågasatt.
Din första mening gör att du får stå ut med att bli ifrågasatt.
Citera
2018-02-15, 08:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag tycker du har fel. En tråd blir ganska ointressant när det bara postas en massa subjektiv smörja (oavsett vem som postar smörjan).

De mest intressanta trådarna är ju där man får objektiva fakta och därutöver intressanta spekulationer. Att tyckande presenteras som objektiv sanning är inget som lyfter en tråd.
”tyckande presenteras som objektiv sanning”. Nu ska du stå för ditt inlägg med objektiv fakta. Vilka fler postare här i tråden postar en massa ”subjektiv smörja”? Seså. Visa lite stake och skriv ner en lista nu. Har du vågat stå upp och peka på en, så får du även stå upp och peka på resten.
Citera
2018-02-15, 08:19
Medlem
NurseRatcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
”tyckande presenteras som objektiv sanning”. Nu ska du stå för ditt inlägg med objektiv fakta. Vilka fler postare här i tråden postar en massa ”subjektiv smörja”? Seså. Visa lite stake och skriv ner en lista nu. Har du vågat stå upp och peka på en, så får du även stå upp och peka på resten.
Mitt inlägg var mer allmänt hållet.
Citera
2018-02-15, 08:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lär ju komma vittnen som beskriver Madsen. Och jag tror definitivt inte nån kommer säga mer än att han har ett svårt humör. Och det har ju många utan att begå brott. Å andra sidan har han befunnit sig i slutna bdsm-kretsar och DE människorna kan ha sett en lite grymmare Madsen.

Om det stämmer att hans hustru begärt skilsmässa just nu är det väl på något sätt en tecken på att hon kanske har mer inblick i hans personlighet och psyke.
Hon tror sannolikt inte på bara några timmars totalt hjärnsläpp hos någon som aldrig kommer hamna där igen...
Hade hon velat hjälpa honom strategiskt hade hon väl legat lågt tills rättegången var över, nu stjälper hon ju honom.
Citera
2018-02-15, 11:34
Medlem
NurseRatcheds avatar
Citat:
Postandet av ointressant smörja är jobbigt, håller med.
Men det postas lite "smörja" av oss alla från olika håll. Finns dock inget skäl till att börja mobba någon med tillmälen, suckar och stön där man ryggdunkar varandra för taskiga kommentarer om en annan postare. Lite tjejernas omklädningsrum på mellanstadiegymnastiken över det...
Jodå. Jag postar smörja jag med ibland. Det är väl bara det att jag förväntar mig inte då att andra debattörer gör vågen.
Citera
2018-02-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och jag har funderat på om den där påstådda eventuella obehandlade negligerade ”hjärnskadan” som Knäppgöken skulle ha fått för 10 år sedan (eller när det nu var), skulle kunna bli föremål för någon form av desperat utspel från försvarets sida. Ett försök att ställa en läkare ansvarig för det där ekande tomrummet fanskapet har i pannloben?

Personligen tillmäter jag inte den olyckan något värde. Han föddes med vissa förutsättningar som sedan förstärkts genom sin kärlekslösa/ensamma uppväxt med fadern.

Gissar att hans hjärna redan är avbildad. Den vore synnerligen intressant att få titta på....
Citera
2018-02-15, 12:19
Medlem
Eremona2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen tillmäter jag inte den olyckan något värde. Han föddes med vissa förutsättningar som sedan förstärkts genom sin kärlekslösa/ensamma uppväxt med fadern.

Gissar att hans hjärna redan är avbildad. Den vore synnerligen intressant att få titta på....

Den olyckan kan ingen av oss debattörer bedöma, och människorna runt Madsen noterade fö en beteendeförändring. Vänta och se...

Ja, Madsens hjärna är nog avbildad, och eventuella ärr i pannloben syns direkt.

Jag är ingen neurolog, men olyckan är ju intressant - särskilt i kombination med Madsens möjliga autism...

Här är en lista med 17 st seriemördare, som utsatts för våld mot huvudet...

https://www.murdermiletours.com/blog...ies-as-a-child
Citera
2018-02-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den olyckan kan ingen av oss debattörer bedöma, och människorna runt Madsen noterade fö en beteendeförändring. Vänta och se...

Ja, Madsens hjärna är nog avbildad, och eventuella ärr i pannloben syns direkt.

Jag är ingen neurolog, men olyckan är ju intressant - särskilt i kombination med Madsens möjliga autism...

Här är en lista med 17 st seriemördare, som utsatts för våld mot huvudet...

https://www.murdermiletours.com/blog...ies-as-a-child

Beteendeförändringen kom, vill jag minnas 2014 ev året innan, dvs när skilsmässan mellan PM och vB juridiskt fick sitt avslut. Vilket ledde till konkurs för PM. Oskiljaktligheterna mellan dessa två hade ökat över tid och vB ansåg PM vara paranoid.

Att PM blev förändrad är inte att förvånas över.

Vi får väl se. PM var nog rätt vilsen där.
Citera