2018-03-26, 16:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Nej. Vart finns det?

Sista "Deidre former et hjerte med hænderne mod Peter Madsen og han sender tilbage og signalerer, at hun skal skrive til ham"

Känner att jag kräks lite
Hoppas de får kontaktförbud. Hon kan varit behjälplig på något sätt och hon kan gjort sig skyldig till skyddande av brottsling. De bör absolut inte få kommunicera.
Citera
2018-03-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du... den tiden är kritisk. Jag tror han har en upphetsande katt-och råttalek under ytan, en intervju där han får vara i centrum i första dyket. De fikar på kanelgifflar, äcklet sa ju att hon haft en underbar stund innan - att hon ställde så himla bra frågor.
Därav är anteckningsblock sparat för att den grandiose jäveln ska kunna läsa hennes ord efteråt och minnas där pennan slutar skriva.
Sen tror jag han binder henne och far runt - därav nära krock i all sin upphetsning. Han drar ut på det hela, bara vetskapen lär han gå igång på. Han är ett stört äckel så man lär gå utanför boxen.
Resten vill jag inte veta.

Störd är bara förnamnet. Nej, exakta detaljer avstår jag från, det är så det blir över redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Har lite svårt att få in olika tänkta händelser/skadebild med tidsförloppet.

Hittade det här med 02.50 E-bladet:

Nu spørger anklageren ind til, hvad der sker i det tidsrum, inden Nautilus igen dykker ned under havets overflade. Der ligger ubåden stille i en lille time.
- Jeg synes, vi mangler noget meget vigtigt, nemlig hvordan jeg har det på det her tidspunkt. Og jeg ved godt, at du måske ikke vil høre det, siger Peter Madsen henvendt til anklageren.
- Klokken 02.50 ligger ubåden stille. Hvad sker der der?
- Der sker det, at jeg på alle måder forsøger at få Kim Wall fra borde i et stykke, siger Peter Madsen.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Har han både hunnit tortera, döda och stycka henne i tidsspannet 20.43-23.05 då ubåten inte kan ses via radar?

Om inte - när har han gjort vad? För kroppsdelarna har han väl kastat i havet på olika platser så då måste han ju seglat när det gjordes?

Finns ingen exakt tid för när han dödade henne och inte heller när han styckade henne.
Det enda man vet är hennes sms till pojkvännen, sen efter det är det höljt i dunkel fram till att Madsen räddas då ubåten sjunker.
Tiden för sista sms är vid 20-tiden på kvällen den 10 augusti.
Citera
2018-03-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns ingen exakt tid för när han dödade henne och inte heller när han styckade henne.
Det enda man vet är hennes sms till pojkvännen, sen efter det är det höljt i dunkel fram till att Madsen räddas då ubåten sjunker.
Tiden för sista sms är vid 20-tiden på kvällen den 10 augusti.

Jag vet att det inte är bekräftat några exakta tider men jag undrar om någon här har en teori när han gjorde vad. För jag får det inte att gå ihop tidsmässigt.
Citera
2018-03-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hittade det här med 02.50 E-bladet:

Nu spørger anklageren ind til, hvad der sker i det tidsrum, inden Nautilus igen dykker ned under havets overflade. Der ligger ubåden stille i en lille time.
- Jeg synes, vi mangler noget meget vigtigt, nemlig hvordan jeg har det på det her tidspunkt. Og jeg ved godt, at du måske ikke vil høre det, siger Peter Madsen henvendt til anklageren.
- Klokken 02.50 ligger ubåden stille. Hvad sker der der?
- Der sker det, at jeg på alle måder forsøger at få Kim Wall fra borde i et stykke, siger Peter Madsen.

Patalogisk lögn! Han roar sig med Kims kropp.
Citera
2018-03-26, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Störd är bara förnamnet. Nej, exakta detaljer avstår jag från, det är så det blir över redan.
Ja, han är vedervärdig - ju längre in i rättegången ju mer klarnar bilden. Fullständigt störd och livsfarlig.
Vittnen (intervjun) sammanfaller precis med det han sa 2014; att man kan se delar ur fantasin börjar sippra ut men i metaforer.
Han skulle väl hem sen med sina mementos äcklet. Han kanske inte mördat förut men han måste ha ägnat sig åt nåt likt andra seriemördare. Vad?
Citera
2018-03-26, 17:01
Medlem
Citat:
Jag minns inte hur länge det fanns luft inne i ubåten när den stod still. Men var det inte någon som sa idag att det bara fanns luft i 8 minuter om motorn var igång?
Hon kanske svimmade av avgaser och blev medvetslös sen väckt av honom och torterad
Citera
2018-03-26, 17:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag vet att det inte är bekräftat några exakta tider men jag undrar om någon här har en teori när han gjorde vad. För jag får det inte att gå ihop tidsmässigt.

Knappast någon större framgång med att försöka lista ut tiderna då det rör sig om så många timmar.
Vad han säger kan man ju fullständigt skita i och åklagaren har väl satt ett tidsspann tidigare från 22 tiden till morgonen, så tid har han haft. Tar tid att dela en kropp också. Sen ska han dumpa delarna vilket förmodligen sker tidigt på morgonen innan han sänker båten. Det är en del pyssel med rör, band påsar osv.
Citera
2018-03-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han är vedervärdig - ju längre in i rättegången ju mer klarnar bilden. Fullständigt störd och livsfarlig.
Vittnen (intervjun) sammanfaller precis med det han sa 2014; att man kan se delar ur fantasin börjar sippra ut men i metaforer.
Han skulle väl hem sen med sina mementos äcklet. Han kanske inte mördat förut men han måste ha ägnat sig åt nåt likt andra seriemördare. Vad?

Och Var? Nautilus stod ju på landbacken rätt länge. Sedan blev det djävligt bråttom att få den i vattnet.
Citera
2018-03-26, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Knappast någon större framgång med att försöka lista ut tiderna då det rör sig om så många timmar.
Vad han säger kan man ju fullständigt skita i och åklagaren har väl satt ett tidsspann tidigare från 22 tiden till morgonen, så tid har han haft. Tar tid att dela en kropp också. Sen ska han dumpa delarna vilket förmodligen sker tidigt på morgonen innan han sänker båten. Det är en del pyssel med rör, band påsar osv.
Sista dyken är nog det enda han håller sig närmre sanningen pga tidsspegeln för dyk. Han är även närmre stället där kroppsdelar hittas om markeringar på bilder visar rätt.
Citera
2018-03-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Ja hon verkar ju gilla att syns i media i varje fall Men fattar verkligen inte hur hon tänkte under dagens förhör. Frågan är ju vad hon sagt under polisförhören.
I rätten måste hon "tala sanning". Man får ändra sig efter förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in