2018-03-24, 00:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Intressant iakttagelse, det är mycket möjligt att fru SM (Sirid Madsen) vet en hel del, skulle gärna vilja höra förhör med henne.
Jag tror också att hon vet en hel del, frågan är om hon kommer att berätta det i förhöret. Kan bli svårt med PM sittande i samma lokal, tror jag. Kan också vara så att hon har dolt saker för hans skull och att erkänna det är nog inte det lättaste. Men, jag hoppas verkligen att hon kommer att vara ärlig och berätta det hon vet.
Citera
2018-03-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Om man förstorar upp den här bilden, ligger det inte endå något i hans högre bröstficka?

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=rIToGfrP&id=6D5EB2A471C9 FDEA7C73AD716B19B1285E3E0BCC&thid=OIP.rIToGfrPgv9n DNHC8WgdzgHaE8&q=peter+madsen&simid=60799601931374 1673&selectedIndex=107&ajaxhist=0
Jo,säkert hans välutvecklade bröstmuskulatur Skämt åsido. Direkt efter förhör blev han rättsmedicinskt undersökt.
Gick han på toa tex.visiterades toa efteråt osv.
Citera
2018-03-24, 00:36
Medlem
DominantCs avatar
Har inte hunnit följa rättegången så noga, har det framkommit något mer om de påstådda sexuella övergreppen? Anal penetrering på olika sätt är vad jag förstår något av sexualsadisters favoritsysslor, någon info om detta?
Citera
2018-03-24, 00:39
Medlem
En intressant sak. PM får inte ta emot mat och dryck från besökande (ingen besöker honom ändå).
Till rättegångspausen med en macka och ett glas mjölk, kan han bara ta med sig ett tex choklad eller äpple om det är köpt i häktets kiosk.
Citera
2018-03-24, 00:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo,säkert hans välutvecklade bröstmuskulatur Skämt åsido. Direkt efter förhör blev han rättsmedicinskt undersökt.
Gick han på toa tex.visiterades toa efteråt osv.

Det fetade: Inte mer vin på dig i kväll Otto
Det här är innan rättsmedicinskt, jag säger inte att han har kortet nu.(men jag utesluter det inte)
Citera
2018-03-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, Madsen har aldrig messat detta om att "journalisten är död" till sin fru. Det har Nyheter 24 hittat på själva, och det är inte första gången de hittar på konstiga saker (eller fattar fel). Varför läser du på en sådan sida överhuvudtaget..? Det M skrev till sin fru från N den ödesdigra natten, var att "Jag ger mig ut på äventyr i Nautilus", och detta var inget ovanligt och betydde definitivt inte att han övervägde något suicidalt.
Nyheter24 citerade SVT men jag har också sett nu att på norsk står det nåt annat. Du är dock en dag sen i din reaktion. Jagvharcredan besvarar andra att jag inser att det ej står så.
Jag var lite otålmodig och slarvig pga bomull i huvudet=förskylning.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-24 kl. 00:48.
Citera
2018-03-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, Madsen har aldrig messat detta om att "journalisten är död" till sin fru. Det har Nyheter 24 hittat på själva, och det är inte första gången de hittar på konstiga saker (eller fattar fel). Varför läser du på en sådan sida överhuvudtaget..? Det M skrev till sin fru från N den ödesdigra natten, var att "Jag ger mig ut på äventyr i Nautilus", och detta var inget ovanligt och betydde definitivt inte att han övervägde något suicidalt.
Dock att skriva mitt i natten att han ger sig ut på äventyr i ubåten var väl lite mer udda än vad det brukade vara.
Citera
2018-03-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack snälla för allt ditt jobb med detta! Då förstår man S.reaktion. Hon måste ha blivit chockad,orolig nästan smått hysterisk när hon begav sig ner till Hangaren.
Läser ingen här? Jag har dementerat det jag skrev.
Citera
2018-03-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Menade inte att någon skulle lämnat det till honom eller skickat per post, det är ju omöjligt.
Menade att någon förvarar det åt honom om han hann lägga undan det innan han åkte iväg med polisen, men chansen är väl minimal.
Och ja, du har rätt i att han omöjligt kan gömma det i cellen osv.
Var bara lite fantasifulla spekulationer för jag tror ju verkligen att han både fotat och filmat sitt dåd.
Nja han kan ha ringt nån? Och sagt att det ligger där o där. Vissa trodde ju han gömde något efter han hoppat av räddningsbåten Nör han skyms av en båt som han går bakom.
Citera
2018-03-24, 00:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nja han kan ha ringt nån? Och sagt att det ligger där o där. Vissa trodde ju han gömde något efter han hoppat av räddningsbåten Nör han skyms av en båt som han går bakom.
Ja, precis. Det där när han skulle "gå in i sig själv" en stund eller hur han nu sa.
Det är en extra tid han ger sig själv för att göra något och inte är det för att "lugna sig själv" eller något, för de som "räddat" honom sa ju att han var lugn som en filbunke och inte chockade som de var.
Citera
2018-03-24, 01:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Om man förstorar upp den här bilden, ligger det inte endå något i hans högre bröstficka?

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=rIToGfrP&id=6D5EB2A471C9 FDEA7C73AD716B19B1285E3E0BCC&thid=OIP.rIToGfrPgv9n DNHC8WgdzgHaE8&q=peter+madsen&simid=60799601931374 1673&selectedIndex=107&ajaxhist=0
Intressant, jag hänger på. Har här laddat upp en ännu tydligare bild du kan ladda ner och förstora.
Ser nog ut som något där i högra fickan eller så är vi nattdetektiver lite väl misstänksamma

Kolla den bilden: http://forumbilder.se/H69OG/pm
Citera
2018-03-24, 01:07
Medlem
Vill man ta isär och riva ner varenda grej separat så kan man säkert göra det... men allt sammantaget så är det en otroligt starkt indiciekedja där man kan läsa mellan raderna mer eller mindre exakt vad Peter gjorde med Kim.

1: Han går igång på att titta på det han hade i datorn. Det finns människor som har hört honom prata om sina morbida idéer och snuff men inte tagit det på så stort allvar.

2: Han har planerat detta och tagit ned all lämplig utrustning för att verkställa sin plan. Sannolikt finns hela förloppet filmat på ett minneskort, på havets botten.

3: Han har tagit ner Kim under ytan, hängt upp och tortyr-mördat henne under ett utdraget och utstuderat händelseförlopp.

4: Hon KAN ha dött av kvävning, men hon dog när hennes hals skars av med kniv. Peter hade inga videor med kvävning.

5: Hela skadebilden utplånar Peters version med gaser, även om den är teoretiskt möjlig.

6: Troféerna under durken mm...

En eller flera av dessa saker kanske i sig går att ifrågasätta. Men jag vill påstå att man är hel dum i huvudet om man gör det, när man har hela fallet klart för sig. Det finns inget Mer att Winna.
Senast redigerad av Kallbrandt 2018-03-24 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in