2018-02-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alltså, han fantiserar ihop ett scenario till D. och sen använder det i verkligheten! Hur korkad får man bli? Frågan är om det är tidiga tankar som han berättar för D eller om det var något han fantiserade ihop just då.
Ja, åklagaren har verkligen på fötterna här, med tanke på resultatet av obduktionen. Skulle vara intressant att veta vilka verktyg han sa till D. att han skulle ta med sig. Och om han beskrev mer ingående hur han tänkt göra med den kvinnliga passageraren.

Jag tror han berättar om en fantasi han länge haft, förberett/utrustat Nautilus för och nu är klar att sätta i verket.

Vilket han också gör med Kim.
Citera
2018-02-16, 14:18
Medlem
Nu skriver också Ekstrabladet om artikeln:

Specialanklager ved Københavns Politi bekræfter over for Ekstra Bladet, at politiet har SMS-beskeder mellem Peter Madsen og veninden som en del af bevismaterialet mod Peter Madsen.

- Som det fremgår af artiklen, er vi bekendt med materialet, men jeg vil ikke bekræfte det mere præcise indhold af beskederne. Man kan sige, at Kim Walls veninde ikke forstår dansk, og derfor er det en oversættelse til engelsk af beskederne, som hun får fra Peter Madsens veninde.

- Kan du sige, om disse beskeder danner helt eller delvist grundlag for, at I mener, at Peter Madsen planlagde drabet på Kim Wall?

- Jeg har ikke yderligere kommentarer, siger specialanklager Jakob Buch-Jepsen.

https://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-veninde-peter-madsen-sendte-plan-for-ubaadsdrab-til-veninde/7043618
Senast redigerad av diva59 2018-02-16 kl. 14:26.
Citera
2018-02-16, 14:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Vi har ju diskuterat Si***ds tatuering en del i tråden. Om det är en tuschritning eller äkta tatuering. Här är bilden - hittade den av en slump i tråden:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=13z4nsp&s=9#.WobUXkxFyUk
Tror tyvärr att det är en permanent tauering. Men, kan inte vara gjord av en proffessionell tatuerare, den är för ojämn och ful för det. Tatueringen måste vara gjord av en amatör. Uschligt ful.
Citera
2018-02-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror tyvärr att det är en permanent tauering. Men, kan inte vara gjord av en proffessionell tatuerare, den är för ojämn och ful för det. Tatueringen måste vara gjord av en amatör. Uschligt ful.
Jag var tidigare övertygad om att det var en tuschteckning. Men jag börjar också bli övertygad om att det är en tatuering. Tusch borde ha flutit ut lite mer även om spetsen på pennan är väldigt tunn. Herregud, vad tänkte hon när hon lät göra denna?
Citera
2018-02-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat. I tråden finns länk till en film där GM har en naken docka med kedja runt & avhuggna ben, på samma ställe som på KW. Han har också vetat att han skulle göra hål i kroppen för att den inte skulle flyta upp & har haft verktyg & kedja i ubåten m.m. Skulle inte förvåna mig om han före turen med KW tömt ubåten på massa prylar för att inte mista allt när han sänker den i havet. GM påminner mer & mer om mördaren som mördade Lisa i Kinnekulle. Madsen har länge haft en fantasi om detta som han nu gjort verklighet av, det visar bland annat dockan. Vem skulle ha en sån docka liksom? Ingen normal människa i alla fall!

Jag skrev för längesen att detta mord var planerat. Det fick jag mycket skit för, men som vanligt hade jag rätt. Redan från början skrev jag att han styckat KW i ubåten men också det fick jag höra var omöjligt. Det är så mycket idioter här inne som inte fattar att de ska lyssna på folk som har mer bildning, utbildning & intelligens. Jösses!

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-avslojade-sin-mordplan-for-sin-alskarinna/
Citera
2018-02-16, 14:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han berättar om en fantasi han länge haft, förberett/utrustat Nautilus för och nu är klar att sätta i verket.

Vilket han också gör med Kim.
Absolut, den fantasi han närt ett tag.
Att han testar att berätta om den för D kan vara en del i det som kallas förberedelsefasen för sexualsadisten. När han förbereder/testar/känner av en viss del av gärningen i förväg.
Ingår i hans procedur som uppladdning.

Nu var ju D kanske van en hel del sjuka tilltag från Madsen och reagerade inte alls med rädsla utan tog det som ett skämt, inte seriöst i alla fall.
Om hon däremot svarat med t.ex "sluta nu, jag blir rädd, du skrämmer mig" etc så kanske hon också möjligen hade varit intressant som offer. Nu blev det ju ingen (förväntad?) skrämseleffekt alls, kanske tur för henne.

Det han fantiserat om är väl just den känsla av makt han får när den "intet ont anande" journalisten Kim får uppleva skräcken och paniken när "intervjun" abrupt tar slut och intervjuobjektet blir Monstret Madsen. Den MAKT han får av att känna och se hennes totala hjälplöshet och skräck som han ensam bestämmer över.
Citera
2018-02-16, 14:40
Medlem
mod3styblais3s avatar
Eftersom det tagits upp i tråden otaliga gånger (dock av samma person) ifrågasättande av KWs journalistiska etik och hennes omdöme, är det ju trevligt att läsa detta av en annan världsvan journalist och någon som kände Kim:

"Wall reached out to various publications, and had email exchanges with editors at WIRED, working toward getting an assignment to write about the rocket builders."

"They asked about my friendship with Kim, and I told them what kind of person she was and why it wasn’t surprising that, as a journalist, she would have chosen to go with Madsen on the submarine."

https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
Citera
2018-02-16, 14:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Eftersom det tagits upp i tråden otaliga gånger (dock av samma person) ifrågasättande av KWs journalistiska etik och hennes omdöme, är det ju trevligt att läsa detta av en annan världsvan journalist och någon som kände Kim:

"Wall reached out to various publications, and had email exchanges with editors at WIRED, working toward getting an assignment to write about the rocket builders."

"They asked about my friendship with Kim, and I told them what kind of person she was and why it wasn’t surprising that, as a journalist, she would have chosen to go with Madsen on the submarine."

https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
Bra att du tog upp det här, jag tänkte precis samma sak när jag läste det. Slut(skit-)snackat liksom och upprättelse för KW.
Även fast det här, för de allra flesta, var helt naturligt och inga svårigheter att förstå.
Citera
2018-02-16, 15:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Jag kan slå vad på att det er mr Untermensch himself, Peter Madsen, som har gjort detta "konstvärket".
Artikeln i Wired var sjukt interessant, och jag skal lesa den flera gånger. Det jag bet mig märke i var att han avslutade ett av sina brev til journalisten, Walls vennina, med orden: "im all Yours". Först legger idioten ut om sitt dumma fängelseliv(vem fan bryr säg),sen avslutar han med att halvvägs stöta på henne. Man tror inte sina egna ögon. Vilket jävla svin.
Citera
2018-02-16, 15:17
Medlem
Journalisten skriver också i artikeln, något vi alla känner igen:

On nights when I couldn’t sleep, I would end up on internet chat rooms where the comments sections filled me with rage: “She is a woman—how could she go alone with a man she does not know?” And: “She had skirt and pantyhose—how could she egg on a poor uncle in that way.”
Citera
2018-02-16, 15:23
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Vi har ju diskuterat Si***ds tatuering en del i tråden. Om det är en tuschritning eller äkta tatuering. Här är bilden - hittade den av en slump i tråden:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=13z4nsp&s=9#.WobUXkxFyUk
Den har ju publicerats här flera gånger. Intressantare nu vore att hitta de andra bilderna, som jag tyvärr inte sparade. Då kunde vi jämföra placeringen av skiten och ev lyckas avgöra äktheten.
Citera
2018-02-16, 15:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Alltså, han fantiserar ihop ett scenario till D. och sen använder det i verkligheten! Hur korkad får man bli? Frågan är om det är tidiga tankar som han berättar för D eller om det var något han fantiserade ihop just då.
Ja, åklagaren har verkligen på fötterna här, med tanke på resultatet av obduktionen. Skulle vara intressant att veta vilka verktyg han sa till D. att han skulle ta med sig. Och om han beskrev mer ingående hur han tänkt göra med den kvinnliga passageraren.

Jag har skrivit om det förut och jag er även mer säker nu. Deidre visste om Madsens mörka sida. Antagligen mycket mer enn det som kommit fram. Det att hon snabbt stod fram och försvarade Madsen i media tycker jag också verkar vara suspekt. Alla med lite vett i skallen hadde ju tagit ett steg bakåt, när dom såg hur saken utvecklade säg. Men inte Deidre nej ,nej hon spratt fram som ett troll ur en låda för at försvara Madsen. Jag undrar också vilket innehåll den där hästvideon hadde. Får lite konstiga vibbar där faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in