2017-08-23, 23:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Till sina barn säger man, ta inte emot godis från okända farbröder.
Till sin yngre döttrar säger man att gå inte genom den mörka parken.
Och till sina vuxna kvinnor, åk inte hemmabyggd ubåt med okända män.

Varför finns inte dödsstraff?

Kim styckad och slängd i havet. Så fruktansvärt, så fel så otroligt fel.
Den djävulen har även skändat kroppen genom styckning och punktering för att dölja sitt djävulska brott.
Hade det varit min dotter hade jag flått helvetet levande och stoppat honom i syrabad där han fått lida helvetets kval.

Reagerar på din sista mening i första stycket;
Jag skulle hålla med om att det hade varit ett stort risktagande om Kim hade följt med en okänd man ner i en ubåt, men jag kan inte tycka att Madsen var det man menar när man säger "okänd man". Han var för farao rikskändis i Danmark och helt publikt "skjutsandes" iväg på en journalist som var intet ont anande. Jag menar att hon aldrig i sin vildaste fantasi hade kunnat räkna med att bli utsatt för ett våldsbrott av denne mediekåta uppfinnare (vad det nu är han har uppfunnit...).
Citera
2017-08-23, 23:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att svänga från åklagare till försvarare. Att lära sig söka efter förmildrande omständigheter är knepigare än att försöka sätta dit nån.

<rycker på axlarna> är inte så säker på det, det må man ändå också ägna sig åt som åklagare. Det är inte så att de ska "fläska på", enligt svensk rätt ska åklagare även se till det som talar till den tilltalades fördel. Skulle tro att dansk rätt är någorlunda likt i det avseendet. Det åklagare yrkar på i åtalet må väl ligga inom vad som anses rimligt, härför kan hen inte bortse från förmildrande omständigheter om sådana finns.
Citera
2017-08-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Ja. Och jag förstår inte att inte fler har diskuterat den film från YouTube som nämns i längre bak i denna tråd. Där har han kedjat fast en skyltdocka och hissat upp den i verkstaden. Fruktansvärt. Bara att göra det är ju något som skulle ta emot för en normalt funtad människa, trots att det är en skyltdocka. Lägg därtill det som nämns i kommentaren ovan så faller pusselbitarna på plats.

En störd individ.

Det är förstås inte någon olycka. Händer en olycka ringer man på hjälp. Eller tar sig in till land omgående för att skaffa hjälp. Ingen normal människa bestämmer sig för att stycka kroppen.
Men kära du - det är ju debatterat. Det är inte en skyltdocka. Det är en docka med full vikt som i detta fallet används i arbetet med deras rymdkapsel. Och precis som en medvetslös människa är den inte roligt att flytta runt och lyfta in/ur rymdkapseln för hand. Därav upphängning och vinsch.

Eftersom dockan har full vikt kan man t ex kolla balansen på rymdkapseln. Och man kan även göra uppskjutningar och se hur styrning av lastad raketen fungerar.
Citera
2017-08-23, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Albert - det är intressant att ni försöker komma på olika motiv - till att stycka en kropp.

Herbert Einstein... i 100åringen. Där har vi honom, raketmadsen.

Det där med att både stycka liket och att ha koll på att punktera på lämpliga ställen.. då är man påläst och inte nån nybörjare.
Citera
2017-08-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Madsen var den enda, enl hans grupp, som kunde segla Nautilus ensam. Du säger oaktsam där. Det känns som bara förnamnet. Han hade behövt släppa allt om nåt hände Kim. Vem skulle segla henne då?

Han har..ju em stor.mängd gånger farit ut med flera personer ombord
Vad hade hänt med dom om han råkat bli medvetslös!? Massa dödade?

Oaktatsam är bara Förnamnet.
Citera
2017-08-23, 23:06
Avslutad
PM .En ny Frankenstein på gång? Han har kanske samlat delar länge?
Citera
2017-08-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är ju faktiskt ett tänkbart motiv.

Kim Wall kom med känsliga frågor som Peter Madsen inte gillade. Hon förstod inte själv hur känsliga frågorna var, men Peter Madsen kanske blev förbannad.

Hon fortsatte att gräva djupare och djupare. Allt besvärligare frågor. Och sedan gick något snett.

Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat. I tråden finns länk till en film där GM har en naken docka med kedja runt & avhuggna ben, på samma ställe som på KW. Han har också vetat att han skulle göra hål i kroppen för att den inte skulle flyta upp & har haft verktyg & kedja i ubåten m.m. Skulle inte förvåna mig om han före turen med KW tömt ubåten på massa prylar för att inte mista allt när han sänker den i havet. GM påminner mer & mer om mördaren som mördade Lisa i Kinnekulle. Madsen har länge haft en fantasi om detta som han nu gjort verklighet av, det visar bland annat dockan. Vem skulle ha en sån docka liksom? Ingen normal människa i alla fall!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Till sina barn säger man, ta inte emot godis från okända farbröder.
Till sin yngre döttrar säger man att gå inte genom den mörka parken.
Och till sina vuxna kvinnor, åk inte hemmabyggd ubåt med okända män.

Varför finns inte dödsstraff?

Kim styckad och slängd i havet. Så fruktansvärt, så fel så otroligt fel.
Den djävulen har även skändat kroppen genom styckning och punktering för att dölja sitt djävulska brott.
Hade det varit min dotter hade jag flått helvetet levande och stoppat honom i syrabad där han fått lida helvetets kval.

Du, och många på forumet med dig, springer till känslomässiga slutsatser, trots ett mycket begränsat publikt underlag för hur KW dog. Visst, det är mycket brutalt att stycka en kropp, men, man måste skilja på dödsorsak och styckning, annars visar man att man inte riktigt förstått den rättsprocess som väntar.

Så, alla ni som redan nu vill se PM brinna i helvetet, försök förstå att så länge det inte är fastlagt hur hon dog, kan iaf. inte lagen döma en person. Det finns en juridisk och en "mänsklig" del.

Oavsett om han blir dömd till dråp/mord eller inte, är han nog för evigt dömd av folket, det kan jag ganska lätt läsa av här på forumet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Avsikten med det planerade reportaget var inte att göra något "avslöjande" eller ett "Uppdrag granskning" reportage utan att göra ett porträtt av en säregen uppfinnare till magasinet Wired.

Ifall hon nu grävt upp en massa skit om PM, varför presentera dem för honom mitt ute på sjön när hon var ensam med honom?

Varför överhuvudtaget ta upp det med honom när man gör ett porträtt av personen/uppfinnaren/kufen Peter Madsen? Man kan ju räkna med att han blir upprörd och förbannad och troligtvis inte vill medverka i något porträtt då om hon ska skriva negativt om honom. Hur mycket pengar hade hon tjänat på detta spekulationsreportage då?

Alla journalister sysslar inte med en massa gräv jobb som Janne Josefsson utan det mesta jobbet gör man utan att behöva konfrontera folk med för dem obehagliga saker.

Polisen har ju spårat deras mail konversationer och telefonkontakter och inte hittat något som tyder på att de hade något annat än en strikt professionell relation.

Det kanske inte rörde några fantastiska avslöjanden utan mer hårda frågor om brevbomber och rättshaverism som till slut blev för mycket, kanske råkade han försäga sig eller dyl. på band och krävde att att hon gav honom inspelningen-Tumult uppstår och sen blir det som det blir. Våldtäktspåret har bara verkat så osannolikt under omständigheterna, och jag kan inte heller tänka mig att oaktsamhet hade räckt för att han skulle brusat upp till den graden.
Citera
2017-08-23, 23:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Reagerar på din sista mening i första stycket;
Jag skulle hålla med om att det hade varit ett stort risktagande om Kim hade följt med en okänd man ner i en ubåt, men jag kan inte tycka att Madsen var det man menar när man säger "okänd man". Han var för farao rikskändis i Danmark och helt publikt "skjutsandes" iväg på en journalist som var intet ont anande. Jag menar att hon aldrig i sin vildaste fantasi hade kunnat räkna med att bli utsatt för ett våldsbrott av denne mediekåta uppfinnare (vad det nu är han har uppfunnit...).

Håller med, förutsättningen till att turen skulle göras är ju att det skulle skrivas om, det var inte värt att uppmärksamma och skriva om för att det var hemligt och okänt, utan en uppmärksammad person som ägnade sig åt något många tyckte var spännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sluta leta fel på offret! Detta mord var planerat. I tråden finns länk till en film där GM har en naken docka med kedja runt & avhuggna ben, på samma ställe som på KW. Han har också vetat att han skulle göra hål i kroppen för att den inte skulle flyta upp & har haft verktyg & kedja i ubåten m.m. Skulle inte förvåna mig om han före turen med KW tömt ubåten på massa prylar för att inte mista allt när han sänker den i havet. GM påminner mer & mer om mördaren som mördade Lisa i Kinnekulle. Madsen har länge haft en fantasi om detta som han nu gjort verklighet av, det visar bland annat dockan. Vem skulle ha en sån docka liksom? Ingen normal människa i alla fall!

men det är en testdocka , tror det skrivits 100 gånger i tråden , användes bland annat när dom testa raketen och så.
Citera
Medlem
En sak jag inte håller med G W Persson om. Jag tror det var planerat. Jag tror danska polisen kommer gå ut med detta vid ett senare tillfälle. Motivet däremot ligger i ett dunkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in