2018-02-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra skrivet!
Du tar upp precis de saker jag också tänkte på.
Det är sanslöst obehagligt och frånstötande att förstå hur han frossar i minnet av sitt dåd. Det är det han ensam äger nu - minnet och vetskapen om det vidriga han gjort med henne. Minnet av hennes lidande, hennes dödsångest. HANS minne, HANS njutning - då som nu.
Det kommer ingen någonsin att kunna ta ifrån honom och det är han hur nöjd som helst med.
Ja, det är ruskigt så väl hans personlighet stämmer in på andra bestialiska sexualsadistiska mördare.

Jag tänkte också på att hon nämner pojkvännens namn i artikeln. Men, känns som att det nog kan vara en överenskommelse, att just denna artikel är på Kims "villkor", som en fortsättning på det hon påbörjade. En kollega och vän som vet vad yrket handlade om - för deras del.
En vän som tänker lite som Kim själv gjorde. Som vet och förstår vad det handlar om.
Artikeln som Kim kanske kunde ha skrivit själv om det istället varit en vän som drabbats av monstret Madsen.

Ju fler hemska detaljer som framkommer om Madsens personlighet, desto mer framstår han verkligen som den totalt empatistörde, bestialiske sexualsadistiske mördaren som han är.
Han har verkligen både planerat och njutit till fullo av sin fullbordade sadistiska akt.
Minns att jag fick mycket skit i början när jag skrev om att jag trodde att motivet var sexualsadistiskt och att han nog hade plågat och torterat sitt offer. När jag trodde att det allra värsta scenariot var möjligt, men jag hoppades på att jag hade fel. Mår nu illa över allt hemskt, alla vidrigheter som uppdagas ju längre tiden går. Och, ännu värre detaljer lär framkomma under rättegången.

Känner som Kims journalistvän - jag önskar att historien haft ett annat, inte lika tragiskt slut.

Jo, vi var några som tidigt såg det sexualsadistiska anslaget i Kims försvinnande och anade/fruktade det värsta scenariot.

Dessvärre tror det kommer visa sig att verkligheten fortfarande kan visa sig innehålla moment som överstiger ens föreställningsförmåga. Madsen har gått all-in.

Ja man önskar det vore möjligt att lobotomera bort det där lustminnet av mordet på Kim ur hans hjärna.
Citera
2018-02-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, vi var några som tidigt såg det sexualsadistiska anslaget i Kims försvinnande och anade/fruktade det värsta scenariot.

Dessvärre tror det kommer visa sig att verkligheten fortfarande kan visa sig innehålla moment som överstiger ens föreställningsförmåga. Madsen har gått all-in.

Ja man önskar det vore möjligt att lobotomera bort det där lustminnet av mordet på Kim ur hans hjärna.
Jag vet att polisen berättar mycket för honom och advokaten ang förundersökningen, så frågan är hur mycket han vet. Vet han om att Dei***e berättat om detta? Om han ens kommer ihåg det där "samtalet". Detta har läckt ut först nu till oss i allmänheten. Och då dansk åklagare och polis håller tyst om mycket innan huvudförhandlingen så kan det kanske bli en hel del överraskningar för oss 8 mars och framåt.
Citera
2018-02-16, 13:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Instämmer i allt du skriver här. Man försöker att inte föreställa sig det allra värsta scenariot, även om man har sina onda aningar och fruktar det värsta. Sen visar det sig att verkligheten är långt mycket värre än ens värsta mardröm.

Ja, tänk om det vore möjligt att lobotomera bort hans lustfyllda minne av slakten på Kim. Gör fan ont att tänka på att han njuter av detta minne.
Citera
2018-02-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet att polisen berättar mycket för honom och advokaten ang förundersökningen, så frågan är hur mycket han vet. Vet han om att Dei***e berättat om detta? Om han ens kommer ihåg det där "samtalet". Detta har läckt ut först nu till oss i allmänheten. Och då dansk åklagare och polis håller tyst om mycket innan huvudförhandlingen så kan det kanske bli en hel del överraskningar för oss 8 mars och framåt.

Med det vi nu vet kan man säga att åklagarens påstående om att brottet var planerat är säkerställd.

Vi vet fortfarande bara en bråkdel av vad åklagaren har vetskap om
Citera
2018-02-16, 13:32
Medlem
Citat:
Med det vi nu vet kan man säga att åklagarens påstående om att brottet var planerat är säkerställd.

Vi vet fortfarande bara en bråkdel av vad åklagaren har vetskap om

Alltså, han fantiserar ihop ett scenario till D. och sen använder det i verkligheten! Hur korkad får man bli? Frågan är om det är tidiga tankar som han berättar för D eller om det var något han fantiserade ihop just då.
Ja, åklagaren har verkligen på fötterna här, med tanke på resultatet av obduktionen. Skulle vara intressant att veta vilka verktyg han sa till D. att han skulle ta med sig. Och om han beskrev mer ingående hur han tänkt göra med den kvinnliga passageraren.
Citera
2018-02-16, 13:38
Medlem
Citat:
Säger som du, en fantastisk artikel. Och att hon fick ett långt samtal med Deirdre som berättade om hans mordplan på ubåten, om jag inte missuppfattade. Skrämmande läsning. Och att Madsen inbjöd journalisten att besöka honom - när allt blev lite lättare. "Without exception—whatever you are—you are welcome, I am all yours.” He ended one of the letters by saying “I will try to get this letter out to you as soon as possible, and hope that you will stay in touch as things gets easyer [sic]. .”

Och: "He wrote that he thought about Kim every day and that he could “feel her spirit somehow.”

Jag trodde inte riktigt på det där att han skulle frossa i sina minnen från ubåten - men uppenbarligen gör han det. Fy fan vilken vidrig liten man.

Att han idisslar minnen av Wall är inte förvånande. Näst efter mordet är den inre filmen nog hans livs bästa höjdpunkt, och det finns fler mördare som tänker på sina offer hela dagarna, frossar i nåt sorts bakvänt, groteskt relationsdrama, där mördare och offer, liv och död flyter samman... Enda sättet att idka närhet är att plåga och döda.

Att Madsen filmade allt med mobilen ter sig nu självklart...
Citera
2018-02-16, 13:40
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Säger som du, en fantastisk artikel. Och att hon fick ett långt samtal med Deirdre som berättade om hans mordplan på ubåten, om jag inte missuppfattade. Skrämmande läsning. Och att Madsen inbjöd journalisten att besöka honom - när allt blev lite lättare. "Without exception—whatever you are—you are welcome, I am all yours.” He ended one of the letters by saying “I will try to get this letter out to you as soon as possible, and hope that you will stay in touch as things gets easyer [sic]. .”

Och: "He wrote that he thought about Kim every day and that he could “feel her spirit somehow.”

Jag trodde inte riktigt på det där att han skulle frossa i sina minnen från ubåten - men uppenbarligen gör han det. Fy fan vilken vidrig liten man.
PM vill att Kims vän ska skriva en bok om Peter den Store. Tror jag är Dets senaste plan.
Citera
2018-02-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att han idisslar minnen av Wall är inte förvånande. Näst efter mordet är den inre filmen nog hans livs bästa höjdpunkt, och det finns fler mördare som tänker på sina offer hela dagarna, frossar i nåt sorts bakvänt, groteskt relationsdrama, där mördare och offer, liv och död flyter samman... Enda sättet att idka närhet är att plåga och döda.

Att Madsen filmade allt med mobilen ter sig nu självklart...
Absolut. Finns inget annat än att han filmade och tog massvis med foton. Det är svårt att begripa att han lyckats dölja detta sjuka intresse så otroligt länge.
Vi får hoppas att ett gäng fritidsdykare tar som sommaraktivitet att dyka efter mobilerna. NÅT kanske kan räddas.
Citera
2018-02-16, 13:47
Medlem
Citat:
Absolut. Finns inget annat än att han filmade och tog massvis med foton. Det är svårt att begripa att han lyckats dölja detta sjuka intresse så otroligt länge.
Vi får hoppas att ett gäng fritidsdykare tar som sommaraktivitet att dyka efter mobilerna. NÅT kanske kan räddas.

Ja, det hoppas jag åxo, innerligt.

Alltså, det är mkt runt Madsen som är ovanligt, och har han dolt sin groteska själ tills nu, utan att ha dödat fler än Wall, då är han nästan ett unikum.

Det måste finns nåt mer.
Citera
2018-02-16, 13:55
Medlem
Vi har ju diskuterat Si***ds tatuering en del i tråden. Om det är en tuschritning eller äkta tatuering. Här är bilden - hittade den av en slump i tråden:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=13z4nsp&s=9#.WobUXkxFyUk
Citera
2018-02-16, 14:01
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Precis som i Sverige, och alla länder som skrivit under Europakonventionen, får försvaret hela tiden ta del av förundersökningen i takt med att den växer fram för att kunna få en rättvis chans att bemöta det som ligger den tilltalade till last. Eftersom åtal har väckts gissar jag att förundersökningen är avslutad (som i Sverige) och han tar då fått ta del av den i sin helhet.
Citera
2018-02-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Precis som i Sverige, och alla länder som skrivit under Europakonventionen, får försvaret hela tiden ta del av förundersökningen i takt med att den växer fram för att kunna få en rättvis chans att bemöta det som ligger den tilltalade till last. Eftersom åtal har väckts gissar jag att förundersökningen är avslutad (som i Sverige) och han tar då fått ta del av den i sin helhet.
Ja, det är klart han har! Så dum jag är . Tack för påminnelsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in