Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 18:35
  #42973
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Länkade inte någon till en artikel i Ekstrabladet att P.M hade kontaktat en annan kvinna på samna sätt som Kim? Förfrågan via mejl om Ubåtstur flera månader efter senaste kontakt. Detta tyder isåfall på att han, liksom Lisa Holms mördare, sökte relativt brett efter ett offer att leva ut sina fantasier med och att det var en slump att det blev just Kim.

Fast det bevisar ju fortfarande inte att han tänkte göra något värre än att försöka förföra kvinnan på havets botten. Det bevisar inte ens det - han gillade ju kvinnligt sällskap i största allmänhet. Även i verkstaden ville han ha kvinnor, trots att han skulle ha fått ut mer arbetskraft från män när det gällde den typen av arbete (för så är det ju, jag tänker inte svara någon som påstår att det inte finns några könsskillnader).
Citera
2018-02-04, 18:35
  #42974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
PM påstås tydligen haft sex med KW enligt åtalet. De måste hittat bevis på detta vid obduktionen, annars hade det väl inte tagits med som en åtalspunkt?

"Madsen åtalas också för att med våld eller hot om våld tvingat sig till sex med Kim Wall."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wBAgr

Är det inte våldtäkt i form av knivsticken i underlivet som det refereras till?
Citera
2018-02-04, 18:36
  #42975
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det kan väl vem som helst räkna ut?

Ja. Men jag svarade någon som skrev att M hade tänkt åka till Bornholm för att testa fallskärmen...

Lite kul förresten, att M satt och sydde fast linorna på fallskärmen tillsammans med sin svärmor! Han berättade om det i bloggen.
Citera
2018-02-04, 18:37
  #42976
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det får väl rätten avgöra, baserat på trovärdigheten hos den de hör, och hur det stämmer in på övrig bevisning. Hittills är det väl en person som beslagits med lögn efter lögn och vars trovärdighet ligger på exakt noll. Och det är inte pojkvännen.








Som jag tror? Du har inte en aning om vad jag tror, vet och tror mig veta.

Kan du då hitta några andra svenska journalister med liknande cv, så vi kan se riktigt hur medioker Wall var? För det är väl inte så att du bara hittar på nåt för stunden? Nåt som du senare kommer neka till att di har sagt.

Jämförelsen med London och NYC är ju bara för bedrövlig. Vem tycker här att det är märkvärdigt att bo där? Vad har det med tråden att göra?

Exakt.
Citera
2018-02-04, 18:46
  #42977
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Är det inte våldtäkt i form av knivsticken i underlivet som det refereras till?

Om det var tortyr eller till och med skedde efter döden skulle de nog inte formulerat sig såsom att han tvingat till sig sex. Knivstick - till och med i underlivet - kan ju ske i rent tortyrsyfte ex hos män i krig.

I Sverige hade det nog buntats ihop i den stora "våldtäktsgrytan" där nästan allt som stoppas in i någons mun eller annan kroppsöppning utan skriftligt bevittnat samtycke kallas våldtäkt . Men Danmark verkar inte ha hamnat i den feministiska "våldtäktgrytan"ännu.

Så skriver man i det danska åtalet att PM tvingat sig till sex med KW - har man nog funnit bevis för att just PM haft sex. Man har hittat PMs sperma på/i KWs kvarlevor, tror jag.
Citera
2018-02-04, 18:46
  #42978
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Våldtäkt alltså. Eller? Står våldtäkt med i åtalet? Eller är det uppenbart pga den formuleringen?

Kanske aftonbladed fått det om bakfoten? Åtalet rörande sexuel omgang med Kim har jag förstått som att man hänvisar till de fyra sticken i vaginan och de tio på yttre könsdelar?
Citera
2018-02-04, 18:49
  #42979
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kanske aftonbladed fått det om bakfoten? Åtalet rörande sexuel omgang med Kim har jag förstått som att man hänvisar till de fyra sticken i vaginan och de tio på yttre könsdelar?

Jo så kan det ju vara förståss - att just AB blandat ihop det hela. Det beror lite på hur åtalet formulerats på danska. Kanske har någon här läst det?
Citera
2018-02-04, 18:50
  #42980
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vem som helst skulle ha tänkt och tyckt som han. Han tänkte på hennes bästa, hennes karriär. Han kan absolut inte klandras. Jag hoppas verkligen att han inser detta. Mot odjur kan man inte gardera sig.
Ja självklart håller jag med dig! Han kan absolut inte klandras. Jag tror dock att det är svårt att inte plågas av detta beslut, jag hade klandrat mig själv.
Citera
2018-02-04, 18:51
  #42981
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Mamman berättade i talet på minnesceremonin i USA, att Kim brukade ringa hem och be om pengar, när Bankomaten hade svalt hennes kort för att hon saknade täckning. Hon var 30 år, en ålder då de flesta har egna barn som de delar ut veckopengar till... Detta tal finns överallt på vanliga tidningar, bara att googla.

Det tror jag nog bara handlade om ngn enstaka gång. De flesta föräldrar har råkat ut för det, även jag, så det tycker jag inte är detsamma om att bli försöjd av föräldrarna. Men om man vill svartmåla KW så kan man ju vända allt mot henne. Så bra att vi inte behöver lämna källor för våra påståenden i fortsättningen kan vi bara hänvisa till " bara att googla"
Citera
2018-02-04, 18:52
  #42982
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Länkade inte någon till en artikel i Ekstrabladet att P.M hade kontaktat en annan kvinna på samna sätt som Kim? Förfrågan via mejl om Ubåtstur flera månader efter senaste kontakt. Detta tyder isåfall på att han, liksom Lisa Holms mördare, sökte relativt brett efter ett offer att leva ut sina fantasier med och att det var en slump att det blev just Kim.

Jo, den 8e hade PM messat en kvinna och ville ha med henne på en ubåtstur. Hon tackade nej.
Citera
2018-02-04, 18:54
  #42983
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja. Men jag svarade någon som skrev att M hade tänkt åka till Bornholm för att testa fallskärmen...

Lite kul förresten, att M satt och sydde fast linorna på fallskärmen tillsammans med sin svärmor! Han berättade om det i bloggen.

Va? Vad är kul med det?
Citera
2018-02-04, 18:55
  #42984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Är det inte våldtäkt i form av knivsticken i underlivet som det refereras till?

Ja, det är det som åsyftas här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback