2018-02-04, 17:26
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där är ju inte "ljug", det är vad jag har känt i stunden. Och det ÄR lätt att bli intagen av Madsen. Om man ser på den där föreläsningen t.ex., den på danska, ifrån 2017, där han har sin RML-overall och keps. Och han pratar så varmt och överseende om ingenjörsstudenterna han har hos sig, om hur rörande deras misstag är när de räknar fel, men att han inte tycker att det gör något utan det löser de tillsammans... "kom till mig i stället!" ( istället för de stora företagen där de kunde få praktik, men där deras misstag inte skulle ses på med överseende) säger han. Man blir ju alldeles varm i hjärtat!

Jag tror att det bästa är att ta ett principbeslut om att inte följa med främmande män, och att detta ligger fast oavsett hur charmig och harmlös den mannen verkar, som just står framför en och erbjuder en skjuts... Det här fallet har varit en läxa för oss alla, tänker jag.

Precis, vad DU känner i stunden. Jävla tur att du inte arbetar inom rättsväsendet, styrd i dina åsikter av känslor i "stunden", lololol.
Citera
2018-02-04, 17:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Precis, vad DU känner i stunden. Jävla tur att du inte arbetar inom rättsväsendet, styrd i dina åsikter av känslor i "stunden", lololol.

Jag blev faktiskt tillfrågad om att stå som nämndeman på den tiden då jag var politiskt aktiv, men avstod just för att jag inte ville hamna i situationer där känslorna skulle kunna påverka mina beslut. Och kanske förstöra livet för en eller flera människor. Detta är en verklighet: advokater gör ju också en bedömning av hur trovärdiga, vackra, älskansvärda, charmiga o.s.v. (eller tvärtom) deras klienter är, när de bestämmer hur mycket plats de ska få ta vid rättegången. Det är inte bra att sådant ska påverka domslutet, men frågan är vad vi ska göra åt det? Så småningom kanske det blir en algoritm som dömer, hundra procent opartiskt?
Citera
2018-02-04, 17:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var det inte cirka en vecka efter festen de skulle flytta?
Jo, du har rätt. När jag kom på att jag skrivit fel var det försent att redigera.

Jag känner att det osar missunsamhet igenom tråden. Förlöjligande av människor som studerat, som vill något och som är utbildade och allmänbildade. Menar inte detta riktat mot dig utan de som tycker att en person som blivit publicerad i framstående tidningar är ”ingenting”. Märklig konklusion.
Citera
2018-02-04, 17:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Är du säker på det, jag tror jag läst om en vecka, kan vara något annat också?

De hade mail-kontakt under våren, lite knepigt att det plötsligt blev en intervju, te i verkstaden och båttur, jag har problem med att få ihop detta.
Helt rätt, jag skrev fel och kom på det då det inte gick att redigera. Utsäkta felaktigt inlägg. Inte bra.

Men hon ville ju intervjua honom men han hörde inte av sig på ett bra tag. Plötsligt ringer han osv. Jag ser inget konstigt i att hon agerade som hon gjorde. Om en annan människa agerar hastigt och otåligt är det lätt att dras med tror jag.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-02-04 kl. 17:42.
Citera
2018-02-04, 17:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tro, tro, trot om du vill.....

Nej, hon trodde såklart inte det, men varför överge sina vänner, på avskedsfesten, om hon var den "världsstjärna" till reporter, som någon/några hävdar?

Hon var inte en självförsörjande, är min uppfattning, föräldrarna sponsrade henne i resorna. Det är oklart, hur flytten till Kina skulle finansieras, hon tog beslutet att följa med PM, kan inte klandras för det, men måste någonstans ifrågasättas vad gäller omdömet ( nu får jag en massa ilskna kommentarer, men kan inte komma ifrån den frågan).

Dom, hon och pojkvännen, bodde mer eller mindre illegalt, i någon sorts konstnärskollektiv, i lokaler som inte var klassade som bostäder. Hur skulle dom bo i Kina?
Och vad har detta inlägg att göra med mordfallet vi diskuterar här, som du nyligen påpekade när någon diskuterade armavsågning.
Citera
2018-02-04, 17:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte Merwinna som först framförde detta som en av alla fantasier hon har hittat på för att nedvärdera KW?
Det blir absurt om man tror på någons fantasier utan någon som helst källa och sedan ber andra om underlag för att visa motsatsen.
Visa istället källa på att hon levde på sina föräldrar om du tycker att det är viktigt.

Ja, det blir väldigt absurt.
Citera
2018-02-04, 17:46
Medlem
Trollet3s avatar
Pressen verkar följa tråden, undra vem av er som är ”spion”

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-bodde-200-meter-fran-madsen/
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
"Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.
Kort efter vendte Kim Wall tilbage til afskedsfesten. Hun spurgte sin kæreste til råds om, hvorvidt hun skulle vælge interviewet frem for selskabet. Sammen blev de enige om, at turen med Peter Madsen var en god chance for at lave en reportage til et amerikansk magasin. Også fordi kæresteparret dagen efter skulle til familiefest, inden turen gik til Kina. Kim Wall spurgte sin kæreste, om han ville med ud at sejle på ubåden. Han overvejede det, men valgte at blive sammen med gæsterne. Han følte, det var nødvendigt, for at de ikke skulle sidde alene tilbage ved afskedsfesten.http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

Fy fan så vidrigt att behöva leva med detta resten av sitt liv. Stackars sate.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag blev faktiskt tillfrågad om att stå som nämndeman på den tiden då jag var politiskt aktiv, men avstod just för att jag inte ville hamna i situationer där känslorna skulle kunna påverka mina beslut. Och kanske förstöra livet för en eller flera människor. Detta är en verklighet: advokater gör ju också en bedömning av hur trovärdiga, vackra, älskansvärda, charmiga o.s.v. (eller tvärtom) deras klienter är, när de bestämmer hur mycket plats de ska få ta vid rättegången. Det är inte bra att sådant ska påverka domslutet, men frågan är vad vi ska göra åt det? Så småningom kanske det blir en algoritm som dömer, hundra procent opartiskt?
Nej, det gör dom INTE! Och jag har jobbat med sånt. Så kom inte med några fler lögner nu. Idiot.
Citera
2018-02-04, 17:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Hmmm... jag har sett smala stålrör framför mig som han bundit fast likdelarna i så att de ska skjunka. Men du tänker dig större rör som han stoppat likdelarna i?
Nej, nej, jag menar flera rör fastspända runt omkring henne. I storlek ungifär som trafikskyltar sitter på.
Citera
2018-02-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Pressen verkar följa tråden, undra vem av er som är ”spion”

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-bodde-200-meter-fran-madsen/
Vad menar du?
Citera
2018-02-04, 17:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Påminner lite om dagarna innan dådet:

Den 8:e SMSar han en kvinna: 8. august modtager hun en sms-besked fra Peter, der spørger, om hun vil med ud at sejle. Hun opfattede ham som passioneret og ikke flirtende, men undrede sig over, at han kontaktede hende efter to måneder, fordi hun havde opfattelsen af, at mange gerne ville med ud at sejle. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Kvällen innan dådet, den 9 aug kl 22.27 lägger han ut sin sista bloggpost på Ingeniören:

Kære læsere...

Der har i ugens løb været en meget følelsesladet debat dels på Copenhagen Suborbitals blog, og dels under ing.dk redaktionelle artikel om opsendelser i 2017.
Jeg havde oprindeligt håbet vi kunne gøre ApSet mere professionelt. For jeg er forfærdeligt træt af de betingelser der giver at vi ikke kan hyre professionelle mennesker. Men det er der langt fra penge til. Måske på et tidspunkt, men ikke i august 201
7.

Men i praksis behøver vi heller ikke en traktat. CS får forhåbentligt en fin flyvning med Nexø II, og som jeg forstår planerne - så betyder det at en langt træk med ombygning af Sputnik og udvikling af en helt ny raketmotor vil starte. Det er et flerårigt projekt, så umiddelbart får vi ikke situationen i de nærmeste år. Vi i vores lejr fortsætter arbejdet på Alpha, og opsender når CS har fløjet, raketten og alt udstår er klar, og vejrlig og andre forhold tillader det. Næste milestone er en faldskærms udskydningstest, som kommer en af de nærmeste dage.https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853

Media har rapporterat att han redan på onsdagen, alltså den 9/8, avstyrde turen till Bornholm. Ska man tro det han skriver i bloggen skedde det då efter kl 22.27, för här är han ju klar över att åka och testa fallskärmen en av de närmaste dagarna (jag förutsätter då att det är det som är avsikten med Bornholmsturen men det kan såklart varit annat?)

Tack. Att han redan den 8e messar en annan kvinna och vill ha med henne på en tur torde vara ett led i bevisningen att dådet var planerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in