2018-02-04, 18:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men hur hittade de hennes kroppsdelar, och vad hade hundar för roll i det? Hennes kroppsdelar var väl ändå vid botten av havet eller?

Död kropp ger ifrån sig cadeverin redan 20 minuter efter döden. Mänskligt cadaverin kan urskiljas av tränade hundar. Dessa likhundar med supernos finns i Sverige, ej i Danmark. Här stod de svenska supernos-hundarna ombord på båtar och kördes runt tills de markerade. Militära dykare skickades ner och kunde till slut upptäcka alla extremiteter och huvudet som låg i en plastpåse. Hundarna hade markerat till och med när likdelarna låg 1000 meter bort!

Ett helt otroligt samarbete mellan hund och människa! Som PM antagligen i sin vildaste fantasi aldrig trodde skulle lyckas.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-04 kl. 18:25.
Citera
2018-02-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tack. Att han redan den 8e messar en annan kvinna och vill ha med henne på en tur torde vara ett led i bevisningen att dådet var planerat.

Ja, då kände han sig nöjd och redo. Nautilus var färdigutrustad med allt han hade ansett sig behöva och han själv full av lust och upphetsning att äntligen få förverkliga sin fantasi. Han kunde inte hejda sig längre. Planen var fulländad bara en komplettering återstod, sågen. Och en kvinna.

Första okända kvinnan, tackade nej. Då kom han ihåg Kim Walls mail ...

Att det var ett planerat brott tvivlar jag inte ett ögonblick på.
Citera
2018-02-04, 18:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag tror för övrigt att han hade sex med henne. Det måste han väl ändå ha haft. En extrem betahanne av hans sort har väl säkert aldrig fått knulla, så det här var väl hans första gång kan jag tänka mig.

Han var gift. Med en tio år yngre kvinna, om det har betydelse. Han hade dessutom otaliga kärleksaffärer. Hans fru talade själv om det vid den första omhäktningsförhandlingen. Plus att han gick på "sexvänliga fester" där man kan ha sex med främmande...

Men ja, jag tycker också att det vore konstigt om det INTE ingått sex på något sätt, antingen frivilligt från K:s sida (till att börja med i alla fall) eller att han tilltvingade sig det. Så här uppfuckat (no pun intended) blir det liksom inte mellan en man och en kvinna, som inte har något otalt sedan tidigare, om det inte har med sex att göra.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-04 kl. 18:28.
Citera
2018-02-04, 18:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Fy fan så vidrigt att behöva leva med detta resten av sitt liv. Stackars sate.
Vem som helst skulle ha tänkt och tyckt som han. Han tänkte på hennes bästa, hennes karriär. Han kan absolut inte klandras. Jag hoppas verkligen att han inser detta. Mot odjur kan man inte gardera sig.
Citera
2018-02-04, 18:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jajamensan. Kan tänka att själva gärningen var viktigare än efterspelet just då. Frågan är hur kaxig han är nu med en livstidsdom hängande över huvudet. Var dådet värt det ändå?

Jag tror det, för honom så var det värt allt, han tänkte inte gå i graven nyfiken och nu har han stillat den nyfikenheten om man nu kan uttrycka sig på det viset.

Klart som fan han är besviken på att hans "geniala" plan att städa upp efter sig misslyckades men njutningen av sitt dåd uppväger den besvikelsen, det är vad jag tror.
Citera
2018-02-04, 18:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Fast det VET du ju inte. M. hade ju otaliga kärleksaffärer. Hans fru talade om det vid den första omhäktingsförhandlingen, att det hade varit jobbigt för henne trots att hon inte var den svartsjuka typen. Frun själv var för övrigt bara några år äldre än Kim, om det var åldersskillnaden du tänker på, och betydligt vackrare än Kim också. Bara för att du inte kan se något i Madsen, så betyder det inte att inte andra kvinnor kan det. Det kan också ha varit så att de två hade ett speciellt - avvikande - sexuellt intresse gemensamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej, nej, jag menar flera rör fastspända runt omkring henne. I storlek ungifär som trafikskyltar sitter på.

Ja, så tänker jag mig också järnrören.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med. Och det är så onödigt också, att måla upp henne som något hon inte var, för det spelar ju absolut ingen roll. Det hade varit lika tragiskt om ett 30-årigt vårdbiträde mist livet. (Vårdbiträdet hade dessutom hunnit göra mycket mer nytta under sin livstid, om hon arbetat på ett äldreboende sedan hon var, låt oss säga 18 år.)

...och som sagt, det kan ha funnits något annat som drog mellan dom också - två friska människor av motsatta kön och i fertil ålder. Kim skulle ändå flytta iväg, hon och pojkvännen skulle inte mer stöta på Madsen, det skulle inte bli några pinsamma, genanta möten. Så det spelade inte så stor roll om hon passade på att leva ut några fantasier den där kvällen...

Pojkvännen behöver inte alls ha fått den sanna versionen av vad som sades, eller insinuerades, under det tepartyt...

Samma här. Allt skryt om henne blir bara fånigt, och retar bara upp många människor så att de känner MINDRE sympati än de skulle ha gjort annars.

Fast det är inte så svårt som du tror att sälja enstaka texter, inte till dessa tidningar heller. De har ju hela tiden behov av nytt material för att fylla sina sidor. Det svåra är att få en ANSTÄLLNING som journalist i dessa dagar, när papperstidningarna hela tiden minskar sin upplaga och redaktionerna måste spara kostnader genom att friställa de anställda som de redan har. Du låter dig bländas av namnen på tidningarna, precis som att många tror att det är något märkvärdigt bara att ha bott i London eller New York...

Fullständigt befängt.

Det är väl heller inte möjligt för dig att känna mindre sympati med KW och hennes näraste?
Citera
2018-02-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Så är det med största sannolikhet. Framkommer mer nu efterhand och man kan sätta logiskt pussel.

PM är en ensamvarg, en sociopat. Har suttit med i tystnad med de som bodde i kollektivet. Han reagerar eller agerar emotionellt på något som KW representerar. Det kan vara ett möte eller situation. Det kan till och med vara så - att han upplevt sig hånfullt förklarad eller baktalad som den galne uppfinnaren. Snacket går. Han har koll på vad som händer. Han känner sig nog inte deltagen i gemenskapen med kollektivet då han är van att stå i rampljuset och bekräftat med sitt kontrollmani.

Låt vara att närskapet med kollektivet har ringa betydelse..men i PM hjärna är sådant flaggat som triggervarningar i hans känsloliv. Det är liksom ingen " normal " person vi pratar om här.

Dom har träffats innan hon mejlade honom intervju-förslaget. För hur skulle hon annars fått mejladress..och hon bodde bara 200 meter därifrån.

PM fantasier och böjelser hade startat tidigare och inom honom befann han sig i en fantasivärld med säkert många bisarra moment. Under tiden har han säkert noggrant kollat upp henne på nätet, och på något sätt har de sjuka fantasierna börjat växa. Som en tanke.

Han får reda på: att hon ska flytta efter kommande helg. Därför är det " sista chansen " att få ut henne samma kväll. Han överrumplas av sin egen impulsivitet och går säkert in i en halvpsykotisk upplevelse för att stålsätta sig inför verket. Var det då blandade motiv?

Sveket - hon skulle flytta till Kina. Sveket - att hon hade en pojkvän - och att PM narcissistiska självbild lyfte hans schizoida hat - samtidigt han möjligen var " förälskad " i KW bild - persona som lagom känd och omtalad journalist - populär och brett socialt nätverk. Allt det där - som PM kämpat för att äga själv - men som ständigt var i konflikt om ditt å datt pga sitt humör.

Att det inte är ovanligt att vissa män hellre mördar sina kvinnor - för kan inte jag äga dig - så skall ingen. Sammanblandat i ett hav av olika faktorer, mixat med frustration, svek,äganderätt, kontroll, bestraffning.

PM narcissism lockade över henne till båten - de sexuella böjelserna mördade henne.

Han har nog haft mer koll och planering mer än vad som framkommit hittills.

Länkade inte någon till en artikel i Ekstrabladet att P.M hade kontaktat en annan kvinna på samna sätt som Kim? Förfrågan via mejl om Ubåtstur flera månader efter senaste kontakt. Detta tyder isåfall på att han, liksom Lisa Holms mördare, sökte relativt brett efter ett offer att leva ut sina fantasier med och att det var en slump att det blev just Kim.
Citera
2018-02-04, 18:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tror för övrigt att han hade sex med henne. Det måste han väl ändå ha haft. En extrem betahanne av hans sort har väl säkert aldrig fått knulla, så det här var väl hans första gång kan jag tänka mig.

PM verkar ha kastats sig ut i Köpenhamns obskyra nattliv för många år sedan och testat sig fram sexuellt, experimenterat. Detta innan han gifte sig med en kvinna där han uppger att de lever i ett öppet tillåtande äktenskap.
Så någon oskuld eller någon som du skriver "säker aldrig fått knulla" är han definitivt inte.
Citera
2018-02-04, 18:33
Medlem
Citat:
Han var gift. Med en tio år yngre kvinna, om det har betydelse.

Men ja, jag tycker också att det vore konstigt om det INTE ingått sex på något sätt, antingen frivilligt från K:s sida (till att börja med i alla fall) eller att han tilltvingade sig det. Så här uppfuckat (no pun intended) blir det liksom inte mellan en man och en kvinna, som inte har något otalt sedan tidigare, om det inte har med sex att göra.

Peter Madsen är sadist först och främst. Han njuter av att plåga och tillföra maximalt lidande hos sina offer. Det ger honom njutning, skickar honom till orgasmens höjder. Har inget med ordinärt sex att göra alls.
Citera
2018-02-04, 18:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Är det bevisat att han bar ombord sågen efter tepartyt?

Fem respektive sex dagar efter, killen först.

Varför skulle han åka till Bornholm för att testa en fallskärm? De brukade testa skärmarna genom att släppa något hängande i dem ifrån en hög höjd. Finns en video där de släpper en skärm från ett höghus t.ex., men nu hade de ju raketuppskjutningsrampen som borde ha varit den uppenbara platsen. På sin egen gård.

Det kan väl vem som helst räkna ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in