Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Fast vi ser ju inte riktigt bevisen eller gör du det? Så visst har man ett intressant resonemang i den här artikeln. Vi ser åklagarens påstående men vi ser inte något bevis öht. Nej artikeln är dagsfärsk.
Om dom inte vet hur KW dog så ska dom klargöra/bevisa när sticken tilldelats det är inte konstigt i sig.
Ja, artikeln är dagsfärsk men diskusssionen old news.
Jag litar på att åklagaren har på fötter när det formuleras att "Kim var vid liv när sticken utdelades".
Jag förutsätter att bevisen för det kommer framläggas på rättegången, att rättsmedicin kommer i detalj redögöra för hur blödningarna ser ut och hur de kommit fram till att sticken måste ha utdelats när offret var vid liv, bevis för sexualsadistisk tortyr på en levande kropp till skillnad mot hur långt man hade kommit vid tidigare utredning.
Det finns nu också som jag förutsätter bevis för att offret varit bundet, vilket indikerar att misshandeln, tortyren varit långdragen. Det återstår iofs att få redogjort för om hon var vid liv ellercinte när hon varit bunden, men det förutsätter jag att hon var som metod för att hållas inkapaciterad.
Att dödsorsaken inte kan 100 % klarläggas tror jag faktiskt inte har lika stor betydelse i helheten i detta mål som om det hade varit i ett annat.
Gärningsmannen är bekräftad, brottsplats bekräftad, styckningsplats bekräftad, dumpningsplats bekräftad.
Gärningsmannen har ljugit ett flertal gånger om händelseförlopp vilket är försvårande.
Jag förutsätter till detta att man har på fötter vad gäller bevis som ställer utom rimligt tvivel att gärningen var planerad. Verktygen, etc. Filmerna etc.
Planering , uppsåt, motiv, fastbunden, utdragen tortyr, skändning, misshandel, styckning och dumpning. Allt tillsammans tillräckliga bevis för förvaring i evighet amen.
Skulle annat framkomma under rättegången ang tvivel så är jag först att diskutera, men inte förrän då.