2018-02-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Undrar när i tiden den här kvinnan blev inviterad till en ubåtstur?https://twitter.com/jenzbay/status/900329259104968706

Gå in på Facebook och se vad Martha är lik KW och/eller S. Det kan ju var en slump iofs och det kan ha varit länge sedan han bjöd med henne men, men...
Snyggt grävt Diva! Jäklar.....
Citera
2018-02-16, 18:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Undrar när i tiden den här kvinnan blev inviterad till en ubåtstur?https://twitter.com/jenzbay/status/900329259104968706

Gå in på Facebook och se vad Martha är lik KW och/eller S. Det kan ju var en slump iofs och det kan ha varit länge sedan han bjöd med henne men, men...

Ja, det undrar man fast ofta är det människor som vill verka märkvärdiga fast det kan ju vara sant. Har ej kollat hennes facebook
Citera
2018-02-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det undrar man fast ofta är det människor som vill verka märkvärdiga fast det kan ju vara sant. Har ej kollat hennes facebook
Hon skriver i twittern att "vi var i samma rollspel. Vissa saker skall man bara inte förverkliga irl - "og nogen har åbenbart svart ved og skeine". Översättning: .... svängde till att skina?. Dvs ville briljera och visa att han minsann klarade det?
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-16 kl. 18:55.
Citera
2018-02-16, 19:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon skriver i twittern att "vi var i samma rollspel. Vissa saker skall man bara inte förverkliga irl - "og nogen har åbenbart svart ved og skeine". Översättning: .... svängde till att skina?. Dvs ville briljera och visa att han minsann klarade det?

Nej, det är: svårt att skilja ( svert ved og skelne), dvs svårt att skilja rollspel och verklighet.

Jag kollade hennes FB, jag tror nog att hon talar sant.
Citera
2018-02-16, 19:13
Medlem
Grandiosos avatar
Från och till i tråden spekuleras i att Madsen kan lida av nån form av autism utöver uppenbar
psykopati och narcissism. Mycket möjligt att så kan vara fallet.
Men jag skulle tro att om man nu vid den rättspsykiatriska stora undersökningen kunnat
diagnostiserat honom med detta så kommer han att uppleva det som lika förolämpande
mot sin person som massmördaren Dylann Roof gjorde när han blev påklistrad diagnosen.
Killen alltså som sköt ihjäl färgat folk i en kyrka i Charleston, South Carolina, USA 2015.
Citat:
Roof, who denies having autism, told Ballenger that he "would rather die" than rely on autism defense, stating "it would ruin me" and "everybody would think I am a weirdo." Ballenger concluded that: "all of his decisions in the trial are dominated and driven by his primary racial prejudice and wish to preserve that as the sole rationale for his crimes and to protect his long term image and reputation as someone who has no mental illness. Roof has noted that he prefers to be known as a sociopath, rather than autistic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dylann_Roof
Hellre känd som sociopat än autist således.
Och i Madsens fall vid eventuellt konstaterande av denna neuropsykiatriska funktionsstörning
så lär han säkert föredra att man hellre omnämner honom i första hand som en psykopat.
Ond och farlig, ja, det får väl gå an, som "konstig", weirdo, inte lika kul, tycker den lille dansken.

På tal om Dylann Roof så tog jag häromdan del av det första långa förhöret som hölls
med honom dagen efter massmorden i kyrkan och det var riktigt intressant att följa.
Dålig bildkvalitet på materialet tyvärr i första länken men ljudet funkar utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=4UWpxqZALgQ
https://www.youtube.com/watch?v=JSzOz8J9QKk
Citera
2018-02-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från och till i tråden spekuleras i att Madsen kan lida av nån form av autism utöver uppenbar
psykopati och narcissism. Mycket möjligt att så kan vara fallet.
Men jag skulle tro att om man nu vid den rättspsykiatriska stora undersökningen kunnat
diagnostiserat honom med detta så kommer han att uppleva det som lika förolämpande
mot sin person som massmördaren Dylann Roof gjorde när han blev påklistrad diagnosen.
Killen alltså som sköt ihjäl färgat folk i en kyrka i Charleston, South Carolina, USA 2015.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dylann_Roof
Hellre känd som sociopat än autist således.
Och i Madsens fall vid eventuellt konstaterande av denna neuropsykiatriska funktionsstörning
så lär han säkert föredra att man hellre omnämner honom i första hand som en psykopat.
Ond och farlig, ja, det får väl gå an, som "konstig", weirdo, inte lika kul, tycker den lille dansken.

På tal om Dylann Roof så tog jag häromdan del av det första långa förhöret som hölls
med honom dagen efter massmorden i kyrkan och det var riktigt intressant att följa.
Dålig bildkvalitet på materialet tyvärr i första länken men ljudet funkar utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=4UWpxqZALgQ
https://www.youtube.com/watch?v=JSzOz8J9QKk
Inte för att jag vill nedvärdera ditt inlägg.... men är inte detta väldigt OT? Kan ju ha fel.
Citera
2018-02-16, 19:25
Medlem
Ekstrabladet har varit i kontakt med PMs advokat ang artikeln

I en artikel publiceret i det amerikanske magasin Wired, skriver Kim Walls veninde, May Jeong, at Peter Madsen kort inden Kim Walls død sms'ede om, hvordan han ville udføre et drab på ubåden.

Den artikel giver Peter Madsens forsvarer, Betina Hald Engmark, dog ikke meget for.

- Jeg har bestemt ingen kommentarer til den artikel, som efter min opfattelse er fyldt med fejl og ukorrekte oplysninger, skriver Betina Hald Engmark i en sms til Ekstra Bladet.

- Denne sag skal bedømmes og vurderes i retten, og jeg er helt sikker på, at alle oplysninger vil blive fremlagt i retten, skriver Betina Hald Engmark i en sms.
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-anklaget-for-at-have-planlagt-drab-nu-svarer-hans-advokat/7044369
Citera
2018-02-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ekstrabladet har varit i kontakt med PMs advokat ang artikeln

I en artikel publiceret i det amerikanske magasin Wired, skriver Kim Walls veninde, May Jeong, at Peter Madsen kort inden Kim Walls død sms'ede om, hvordan han ville udføre et drab på ubåden.

Den artikel giver Peter Madsens forsvarer, Betina Hald Engmark, dog ikke meget for.

- Jeg har bestemt ingen kommentarer til den artikel, som efter min opfattelse er fyldt med fejl og ukorrekte oplysninger, skriver Betina Hald Engmark i en sms til Ekstra Bladet.

- Denne sag skal bedømmes og vurderes i retten, og jeg er helt sikker på, at alle oplysninger vil blive fremlagt i retten, skriver Betina Hald Engmark i en sms.
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-anklaget-for-at-have-planlagt-drab-nu-svarer-hans-advokat/7044369
Korrekt av henne. Hon ska inte uttala sig. HUR kan man uttala sig om en sadist, som man vet är skyldig, men ska försvara hans rättigheter - och såsom oskyldig.
Citera
2018-02-16, 19:48
Medlem
Citat:
Korrekt av henne. Hon ska inte uttala sig. HUR kan man uttala sig om en sadist, som man vet är skyldig, men ska försvara hans rättigheter - och såsom oskyldig.

Nej vad f-n ska hon säga? Inte undra på att det blir uttalanden som detta:

– Jeg kommenterer ikke sagens omstændigheder, fordi sagen skal ikke køre i pressen, men under den domsforhandling, som starter her i marts måned. Det er anklagemyndigheden, der har valgt at rejse tiltale, som de har gjort. Det må vi forholde os til. Vi undrer os stadig over formuleringerne, men vi ser frem til domsforhandlingen og så kommer alle oplysningerne forhåbentligt frem der, siger hun.

Vad hon nu menar med formuleringar...
Citera
2018-02-16, 20:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Nej vad f-n ska hon säga? Inte undra på att det blir uttalanden som detta:

– Jeg kommenterer ikke sagens omstændigheder, fordi sagen skal ikke køre i pressen, men under den domsforhandling, som starter her i marts måned. Det er anklagemyndigheden, der har valgt at rejse tiltale, som de har gjort. Det må vi forholde os til. Vi undrer os stadig over formuleringerne, men vi ser frem til domsforhandlingen og så kommer alle oplysningerne forhåbentligt frem der, siger hun.

Vad hon nu menar med formuleringar...

Hon syftar på åtalspunkterna.
Citera
2018-02-16, 20:19
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Nej, men hon måste ändå klämma in med att artikeln är full med fel och inkorrekta "upplysningar", sakfel, menas det väl. Så i och med att hon säger detta så har hon ju uttalat sig😉

Antar Madsen protesterat högljutt ang innehållet i chattkonversationen såväl som publikationen av breven han skrivit till Kims vän. Han har liksom inte brytt sig om konsekvenserna av vad han skrivit till henne. Tyder i mina ögon på hans psykopatiska drag, han kan för sitt liv inte föreställa sig hur hans ord uppfattas. Som jag ser det har han inte förändrats alls på de här månaderna utan fortsätter sitt beteende precis i samma spår. "I'm all yours".

Vore intressant att få veta om de fortsatt brevväxlingen efter att denna artikel publicerats. Vad tror ni?
Jag gissar på not.
Citera
2018-02-16, 20:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det han håller på med i breven ger verkligen äckelvibbar. När jag första gången läste vad han skrivit till Walls väninna började jag, av någon anledning, tänka på ett av samtalen mellan Hannibal Lecter och Clarice Starling i filmen "The Silence of the Lambs". Jämförelsevis så framstår Madsen som ett primitivt, rått äckel, utan minsta tendens till sofistikerad förmåga att uttrycka sig på, men det var ändå något jävligt obehagligt i Madsens brev som gjorde att jag började tänka på Hannibal...

Hannibal Lecter: First principles, Clarice. Simplicity. Read Marcus Aurelius. Of each particular thing ask: what is it in itself? What is its nature? What does he do, this man you seek?
Clarice Starling: He kills women...
Hannibal Lecter: No. That is incidental. What is the first and principal thing he does? What needs does he serve by killing?
Clarice Starling: Anger, um, social acceptance, and, huh, sexual frustrations, sir...
Hannibal Lecter: No! He covets. That is his nature. And how do we begin to covet, Clarice? Do we seek out things to covet? Make an effort to answer now.
Clarice Starling: No. We just...
Hannibal Lecter: No. We begin by coveting what we see every day. Don't you feel eyes moving over your body, Clarice? And don't your eyes seek out the things you want?

På tal om äckelvibbar, man får i dom här breven känslan av att Madsen redan börjat locka til säg nya kvinnor. Madsens besökscell kommer bli rena porrklubben , det blir hans nya honungsfälla,och det blir det hårdför bdsm det kommer att gå i.
Om man skulle ha skrivit inn Madsen i Thomas Harris böcker om Hannibal Lecter, skulle han passat perfekt i rollen som Multiple Miggs, mongot som svalde sin egen tunga efter att ha kastat sperma på agent Starling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in