2017-10-03, 21:56
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är därför jag uppmanar andra att söka. Jag vill inte se men gärna veta om det finns nått med PM därute i det mörka nätet.
Finns länkar på detta forum som leder till snuff movies...
Citera
2017-10-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man vet via obduktion att det är en träsåg och en dylik brukar hänga i verkstaden. Den är helt försvunnen både från ubåten och från verkstaden och ligger säkert på Östersjöns botten. Så vad tror du att den tagit vägen?
Hoppat ned från spiken i verkstaden och gått på vilse på promenaden?

Han hade flera ensamma dambesök inplanerat dessutom, varav en tackade nej. En annan ja. Plus Kim Wall. Alla inom närtid..

Jag vill tro att han inspirerats av någon våldsfilm han hade sett på, möjligen flera gånger, kommit på att ubåten skulle vara en närmast idealisk plats, planerat det perfekta brottet, lekt med tanken ... nästan lika spännande som att lösa ett tekniskt problem. Förfinat och grunnat, under längre tid. Han kan ha burit många saker fram och tillbaka bara för att kolla om någon skulle sakna något eller frågat något. Se om det skulle fungera på den lilla ytan därnere. Det vet vi inte. Inte heller under hur lång tid han lekt med tanken. Men att målet var det perfekta brottet är självklart, enligt mig.

Han har själv sagt att han ville begå ett brott och gäcka polisen, out-smarta dom. Polisen fick nog representerade Alla som Madsen upplevt sig kränkt av genom åren. En form av barnslig ultimat Hämnd. ( Hur det verkligen skulle fungera som en sådan fattar jag inte riktigt, på vad sätt skulle detta ge en Upprättelse? Att Alla skulle inse hur genial han var? Möjligen ett komplett feltänk av mig.)

Just denna dag hade han (möjligen av tillfällighet) all nödvändig utrustning på plats. En ren slump gjorde att impulskontrollen släppte där och då eller nyfikenheten på att testa i verkligheten. Precis när Kim Wall råkade vara på ubåten. Bara Madsen vet.

Tanken, planeringen, målet ... allt det var planerat på förhand gissar jag. Resten ... bestämdes av Slumpen.

Simpel, enkel tanke jag funderat på sedan våldsfilmerna dök upp och dagens information om vad obduktionen visat.
MEN jag har upptäckt under skrivandes gång att det finns uppenbara ofullständigheter ... Jag bjuder på det eller kasta i direkt i papperskorgen.

Jag vägrade tanken på sex i stort sett hela tiden, så dagens genomgång blev en riktig chockartad upplevelse av Ondska och Brutal Sexualsadism blottad i sin prydno.

R.I.P. Kim Wall och alla tankar går till de anhöriga

Fullt rimlig planeringskedja, det som blir svårt, för mig, är att begripa att han tror/trodde sig komma undan med det!!

Om det är ungefär som du nystar upp, visar det igen på sällan skådat avstängt omdöme, att välja just den här färden. Sedan vet ingen annan än PM, om han tänkt genomföra det just den kvällen....
Senast redigerad av Whyback 2017-10-03 kl. 22:01.
Citera
2017-10-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att hans anhöriga befinner sig i fritt fall just nu. Liksom både vänner och ovänner.
Alla inklusive ovänner har ju sagt tidigt,-Att ingen av dem hade sett detta komma!
Madsen må vara dysfunktionell,udda och ecentrisk. Men han är ju helt ostraffad tidigare.
Så troligtvis sitter de och grubblar och reviderar händelser bakåt. Saker som PM sagt och gjort.
Och vet varken in och ut. Jag har ju väldigt svårt att tro att 15-åriga lille räkan Peter ska ha med styckmordet på Japanskan,Köpenhamn 1986 att göra. Men polisen tittar på det. Eftersom det fanns likheter i styckningsförfarandet. Nu sitter jag och undrar, Kan det vara möjligt ändå? I detta fallet blir det bara värre och värre.
Jag förmodar att dom kartlägger hans samtliga utlandsresor genom åren och matchar det med olösta fall i respektive land/tidsintervall.
Citera
2017-10-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag förmodar att dom kartlägger hans samtliga utlandsresor genom åren och matchar det med olösta fall i respektive land/tidsintervall.
Han kommer granskas. Var så säker. Men Madsens arrogans gör att han känner sig trygg. Märklig typ.
Citera
2017-10-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att en person som begår ett sådant här mord, skulle ha mördat förr, är så klart inget som vore någon större överraskning. Men för mig är den stora frågan varför någon som begår ett sådant här mord måste ha mördat förr?

Polisen har kollat upp saken och inte funnit några kopplingar att spinna vidare på. Samma sak med NB.

Jo man vet att sådant beteende är något som stegras inte något som uppstår plötsligt och här finns indikationen med snuffilmerna på hans hårddisk att det är så. Han har säkert gjort övergrepp som stegrats. Inte nödvändigtvis identiskt. Våldtäkt. Skadat kvinnor, plågat djur... Till och med mördat. Offer som ej hittats. Brott utomlands.. Sådan utveckling sker inte över en natt utan stegras.
Citera
2017-10-03, 22:01
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Nu när vi vet att han huggit ihjäl henne halvt levande samt att danska polisen har mer koll än vi så får vi låta rättvisan ha sin gång så blir han inlåst. Motiven eller orsaken till det här står dolt i mörker men det handlar mest om psykologi om en mycket sjuk människa och där tror jag inte vi kan bidra så mycket.
Citera
2017-10-03, 22:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du hade rätt om en annan sak också.

Tecken på strid
Ett nytt bevis är de hudavlagringar från Kim Wall som polisen hittat på Peter Madsens händer, hals och ansikte. Vilket kan var ett tecken på någon slags av strid mellan dem.

Tidigare har polisen bara sagt "hudavlagringar på händerna."
Åklagaren nämnde till och med näsan, det var säkert det här omtalade "jacket".
Citera
2017-10-03, 22:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Delfiner är absolut inte så snälla som de ser ut.
Man kan inte tala i termer som snällhet när man talar om djur, men det inser du väl.
Citera
2017-10-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nei, snuff filmer ligger på mange nettsteder
Inte riktiga. De kostar som regel mycket. Mycket djupare och mer skyddat i nätverk än barnporr...
Sedan finns det ju sådana som isis som filmar sina dåd men det är något helt annat..
Citera
2017-10-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Inte riktiga. De kostar som regel mycket. Mycket djupare och mer skyddat i nätverk än barnporr...
Sedan finns det ju sådana som isis som filmar sina dåd men det är något helt annat..

Sluta vær dum nå, de ligger åpent på nettet og er helt gratis å titta på.
Og "darknet" forstår du ingenting om, du tror det er et mystisk parallelt internet men det er det inte.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2017-10-03 kl. 22:11.
Citera
2017-10-03, 22:09
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man kan inte tala i termer som snällhet när man talar om djur, men det inser du väl.

PM är ett djur men det visste inte KW när hon gick ombord. Det är svårt att se skillnad så jag klandrar henne absolut inte.
Citera
2017-10-03, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hjälp med danska!
Är pose en påse eller en tygbit? En pose med möjliga vävnadsrester, ok sen punkt och "helt praecist ...muskel knogle (led el ben?) och fettväv samt möjligt hår o fiber." Många olika fynd verkar säkra medan fiber (från tyg?) O hår är möjliga.
Tygstycket? kommer från dragkedjan på de kläder han hade vid anhållandet! Han hade alltså INTE bytt kläder ? Eller har han bytt från blodiga kläder till en ny overall men fått muskelvävnad mm i dragkedjan på den rena?
Hjälp mig som har svårt med grannspråket

Pose --> Påse

Praecist --> Exakt

Knogle --> Ben(skelett, "benknotor")

Ungefär så kan du utläsa den danska texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in