Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Man vet via obduktion att det är en träsåg och en dylik brukar hänga i verkstaden. Den är helt försvunnen både från ubåten och från verkstaden och ligger säkert på Östersjöns botten. Så vad tror du att den tagit vägen?
Hoppat ned från spiken i verkstaden och gått på vilse på promenaden?
Han hade flera ensamma dambesök inplanerat dessutom, varav en tackade nej. En annan ja. Plus Kim Wall. Alla inom närtid..
Jag vill tro att han inspirerats av någon våldsfilm han hade sett på, möjligen flera gånger, kommit på att ubåten skulle vara en närmast idealisk plats, planerat det perfekta brottet, lekt med tanken ... nästan lika spännande som att lösa ett tekniskt problem. Förfinat och grunnat, under längre tid. Han kan ha burit många saker fram och tillbaka bara för att kolla om någon skulle sakna något eller frågat något. Se om det skulle fungera på den lilla ytan därnere. Det vet vi inte. Inte heller under hur lång tid han lekt med tanken. Men att målet var det perfekta brottet är självklart, enligt mig.
Han har själv sagt att han ville begå ett brott och gäcka polisen, out-smarta dom. Polisen fick nog representerade Alla som Madsen upplevt sig kränkt av genom åren. En form av barnslig ultimat Hämnd. ( Hur det verkligen skulle fungera som en sådan fattar jag inte riktigt, på vad sätt skulle detta ge en Upprättelse? Att Alla skulle inse hur genial han var? Möjligen ett komplett feltänk av mig.)
Just denna dag hade han (möjligen av tillfällighet) all nödvändig utrustning på plats. En ren slump gjorde att impulskontrollen släppte där och då eller nyfikenheten på att testa i verkligheten. Precis när Kim Wall råkade vara på ubåten. Bara Madsen vet.
Tanken, planeringen, målet ... allt det var planerat på förhand gissar jag. Resten ... bestämdes av Slumpen.
Simpel, enkel tanke jag funderat på sedan våldsfilmerna dök upp och dagens information om vad obduktionen visat.
MEN jag har upptäckt under skrivandes gång att det finns uppenbara ofullständigheter ... Jag bjuder på det eller kasta i direkt i papperskorgen.
Jag vägrade tanken på sex i stort sett hela tiden, så dagens genomgång blev en riktig chockartad upplevelse av Ondska och Brutal Sexualsadism blottad i sin prydno.
R.I.P. Kim Wall och alla tankar går till de anhöriga
Fullt rimlig planeringskedja, det som blir svårt, för mig, är att begripa att han tror/trodde sig komma undan med det!!
Om det är ungefär som du nystar upp, visar det igen på sällan skådat avstängt omdöme, att välja just den här färden. Sedan vet ingen annan än PM, om han tänkt genomföra det just den kvällen....