2017-09-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har en extrem ställning i FB, att vara bäst på att strula med inlägg.......för vilken gång är det samma sak, bara i denna tråden, förlåt och förlåt, när ska du förstå, en enkel sak, som massor med tålmodiga skribenter försökt förklara......????? Otto...plommon...hjälp dig själv.....när ska du passera baddaren?????

Jag skriver bara i denna tråden. Och nej massor med tålmodiga skribenter har ej försökt att förklara.
Däremot har jag försökt googla det. Men då hamnar man på FB med FB.are som säger att man lär sig själv. Och det är självlärande. Men en del lär sig fortare och andra behöver längre tid på sig.
Förövrigt är det OT: Ville du säga mig något om mordet på KW? För det är jag hemskt intresserad av isåfall.
Citera
2017-09-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här var det väl snarast "stålburken" som utgjorde hindret.
Nej,jag kollade det där en gång. Använda mobil från Ubåt. Det kan gå på låga djup.
Citera
2017-09-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,det kan han hört på radion i och för sig efter kl 03.00.
Problemet är att vi inte vet när dyk nr 2 ägde rum.
Några sådana uppgifter har ej släppts av polis.
Bara att de söker ögonvittnesuppgifter av Nautilus från kl 21.30 vilket indikerar på att ubåten var uppe igen efter dyk nr 1.

Alltså, vi har haft lite "diskussioner" tidigare, då blev du uppbackad av några @ft@rb(vnA skribenter.....

Nej, dyk två är inte exakt specat i tid publikt, men polisen har koll. Det skedde senare, och måste nog ha skett efter när kontakten med fraktfartyget ute i farleden, för dyket skulle vara c:a två timmar, och då går inte det riktigt ihop med den observationen.....

Och, då är dyk nummer två förlagt till någon gång efter 24, sannolikt på en känd "viloplats" för PM, det finns nog inte så många i sundet, som är ganska grunt på de flesta ställen, han hade garanterat sina favoriter, efter många års erfarenhet.

Mot denna bakgrund, framstår din kommentar som ganska grumlig och helt onödig....förstår du?
Citera
2017-09-25, 02:28
Medlem
Citat:
Nej,jag kollade det där en gång. Använda mobil från Ubåt. Det kan gå på låga djup.

Vilken ubåt och vilka "låga djup"???
Citera
2017-09-25, 02:38
Medlem
Citat:
Vilken ubåt och vilka "låga djup"???

Allmänt. Om det går att använda mobiltelefon under vattnet från Ubåt. Du får googla info om du är intresserad.
Citera
2017-09-25, 02:41
Medlem
Citat:
Jag skriver bara i denna tråden. Och nej massor med tålmodiga skribenter har ej försökt att förklara.
Däremot har jag försökt googla det. Men då hamnar man på FB med FB.are som säger att man lär sig själv. Och det är självlärande. Men en del lär sig fortare och andra behöver längre tid på sig.
Förövrigt är det OT: Ville du säga mig något om mordet på KW? För det är jag hemskt intresserad av isåfall.

Du har haft en sådär 250 inlägg i tråden, varav massor med frågor om hur man gör, och många har svarat, som jag kommer ihåg det ( rätta mig om jag har fel).

Rätt, det är OT, men nu satte jag ett ganska tufft ifrågasättande om vad du egentligen förstår, och vill ha ett svar på din erfarenhet om ubåt på "litet djup" och mobiltelefon.
Citera
2017-09-25, 02:45
Medlem
Citat:

Och, då är dyk nummer två förlagt till någon gång efter 24, sannolikt på en känd "viloplats" för PM, det finns nog inte så många i sundet, som är ganska grunt på de flesta ställen, han hade garanterat sina favoriter, efter många års erfarenhet.

Och vad tror du att PM gjorde där så länge i bottendjupet?
Citera
2017-09-25, 02:50
Medlem
Citat:
Alltså, vi har haft lite "diskussioner" tidigare, då blev du uppbackad av några @ft@rb(vnA skribenter.....

Nej, dyk två är inte exakt specat i tid publikt, men polisen har koll. Det skedde senare, och måste nog ha skett efter när kontakten med fraktfartyget ute i farleden, för dyket skulle vara c:a två timmar, och då går inte det riktigt ihop med den observationen.....

Mot denna bakgrund, framstår din kommentar som ganska grumlig och helt onödig....förstår du?

Ja, det är utrett sedan länge. Att han har återvänt till Köge bukt västliga och norra delar efter den senaste observationen vid midnatt då han var på väg i sydöstlig riktning mot Öresundsbron. Men därefter finns det inga observationer som polisen har släppt med klockslag. Sannolikt,nog...osv är dina spekulationer och ej fakta. "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".
Så svaret på din fråga är ett nej.
Citera
2017-09-25, 02:54
Medlem
Citat:
Allmänt. Om det går att använda mobiltelefon under vattnet från Ubåt. Du får googla info om du är intresserad.

Du säger att det går att ha mobilkontakt ombord på en ubåt, på "låga djup". När jag frågar var du fått det ifrån, svarar du "allmänt", och att jag får googla.......jaja, min bild av dig och din förmåga permanentas stadigt...

Du kan möjligtvis ha läst om en ubåt, som har en antenn ovanför ytan, i dykläge, men det har NOLL med denna amatörubåt att göra. Nu försökte jag rädda dig, med ditt "allmänt", men att du varken kan eller förstår särskilt mycket om teknik och fysik, avslöjar du på egen hand. Det är inget fel med det, annat än att man kanske ska ligga lite lågt då.....
Citera
2017-09-25, 02:56
Medlem
Citat:
Och vad tror du att PM gjorde där så länge i bottendjupet?

Ja, det var väl ett utmärkt tillfälle att stycka KW, och vila/"sova", vad tror du?
Citera
2017-09-25, 03:02
Medlem
Citat:
Du säger att det går att ha mobilkontakt ombord på en ubåt, på "låga djup". När jag frågar var du fått det ifrån, svarar du "allmänt", och att jag får googla.......jaja, min bild av dig och din förmåga permanentas stadigt...

Du kan möjligtvis ha läst om en ubåt, som har en antenn ovanför ytan, i dykläge, men det har NOLL med denna amatörubåt att göra. Nu försökte jag rädda dig, med ditt "allmänt", men att du varken kan eller förstår särskilt mycket om teknik och fysik, avslöjar du på egen hand. Det är inget fel med det, annat än att man kanske ska ligga lite lågt då.....

Du får nog öva på din läsförståelse och sluta med att förvanska skribenters inlägg.
Citera
2017-09-25, 03:14
Medlem
Citat:
Här handlar det inte om fritt fall, hur gärna du än vill få till det. Lika lite som det är trappsteg. Det är ett smalt rör med en lodrät stege med smala rör till steg. Du landar på fötter, kroppen sedan och huvudet sist med ytterst dämpad hastighet.

Öhhh, "inte trappsteg"???? Nä värre, ett mycket smalt rör med armeringsjärn bockade till steg. Du tycks inte fatta vad som händer, om en lealös kropp rasar ner för den, igångsatt av en knuff från en fallande lucka...?! Forma 56 cm i diameter med dina händer, och försök att tänka sedan....lägg till stegen, och om du inte kan fantisera/tänka ut, finns det på bild tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in