2017-09-25, 00:33
Medlem
trngws avatar
Sedan, vad PM kan "komma undan med" i en rättegång är en helt annan sak. Det beror mycket på hur saker och ting presenteras i rättegången, och vilka bedömningar domstolen gör.

Men min uppfattning, givet den information jag har, är att det är ställt bortom rimligt tvivel att den beskrivning PM gör, inte kan ha inträffat.

Sedan återstår att se vad polisens rekonstruktion och vallning ger. Om de nu gör någon. Jag har börjat tappa lite förtroende för polisen då de verkar måttligt engagerade i att dyka efter KW's resterande kvarlevor. Där borde de lägga mycket mer krut!
Citera
2017-09-25, 00:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvis KW har ringt eller sendt SMS til sin samboer for å be om hjelp så har det hendt noe på ubåten.
Ulykkesteorien er bare bullshit.

Fast vi vet ju inte om hon ringde eller skickade SMS. Det har aldrig sagts officiellt.
Citera
2017-09-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Korrekt, bra uppmärksammat!

Ja hur man än vrider på det framstår ju det som högst osannolikt och dessutom får det PM att framstå som slarvig/klumpig.

1. Om han går först upp och sedan lämnar luckan rätt nära dess balanspunkt, sen bara går upp själv och skiter i Kim. Så råkar luckan tappa balansen precis när Kim sticker upp huvudet. Wow, vilken ansvarsfull gentleman alltså... Så dum tror jag inte han kan tro att andra ska tro han är.

2. PM öppnar luckan helt, men båten kränger så mycket att den självstänger. Något som en tsunami som sköljt bort hela Sjælland och Skåne nog förvisso kanske kunde ha orsakat, men då tror jag tsunamin hade varit det alla pratade om.

3. Per Madsen håller i luckan medan Kim ska klättra ur. Detta tvingar PM att stå på ett så akrobatiskt komplicerat sätt att samtliga cirkusar i hela världen vill headhunta honom. Men så råkar PM snubbla på ett bananskal och tappar greppet.

Sen när PM inser att det inte finns någon vettig förklaring hittar han på en ny lögn.

4. Kim drog ner luckan över sig själv.

Om hon nu gjorde det, varför dessa clownhistorier med att han ramlade först? Han måste väl vetat att han inte ramlade om han inte ramlade?

Nä, han gräver sig bara djupare och djupare ner i sina lögner och tack för det. Hade han bara hållit tyst hade han haft en betydligt större chans att slippa undan med enbart brott mot griftefriden. Men han tror väl att han kan lura hela systemet. Jag tror hans obefogade höga tro på sig själv kommer bli det som fäller honom...
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-25 kl. 00:42.
Citera
2017-09-25, 00:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om hon slagit i hakan i stegen längre ned genom att falla genom tornet så hade hon troligtvis brutit nacken och avlidit nästan omgående. Problem: Det finns ingen logisk förklaring till att PM inte skulle larma räddningstjänst omgående!
Så han ljuger om de riktiga omständigheterna.

Men snälla nån, då skulle ju varenda proffsboxare avlida vid första uppercuten.
Rent nonsens!
Citera
2017-09-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja håller med : tre små stänk som ser ut som minimala rödsvarta prickar ovanför och vid sidan om höger öga och i ögonbrynet, på näsryggen och klockan 11 vänster näsborre. Han har smuts i inre ögonvinklarna, svart smuts som också kan komma från torkat blod. För att inte nämna de extremt korta naglarna som har svart runt nagelbanden - trots att han just badad i saltvatten. Overallen ser väldigt ren ut - tvättad under badet eller redan bytt efter styckning och begravning?

PM har ju erkänt att KW blödde rikligt efter "olyckan" och att han har hanterat hennes skadade kropp - klart att han måste ha blodstänk på sig!

Det är bara väldigt obehagligt att tänka på vad han gjort innan bilden togs...

Jag tänker mig nog styckningsoverallen som helt genomblodad och sänkt med tyngder på havets botten.
De gröna arme overallerna är PM:s favoritklädsel. Han har 8 st enligt Djursing tror jag att det var. Faktum att alla i rymdlabbet är klädda i dem. De kommer nog från armens överskottslager.
Så overallombyte fanns nog på båten.
http://www.expressen.se/kvallsposten...rnas-forskare/
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 01:03.
Citera
2017-09-25, 00:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja hur man än vrider på det framstår ju det som högst osannolikt och dessutom får det PM att framstå som slarvig/klumpig.

1. Om han går först upp och sedan lämnar luckan rätt nära dess balanspunkt, sen bara går upp själv och skiter i Kim. Så råkar luckan tappa balansen precis när Kim sticker upp huvudet. Wow, vilken ansvarsfull gentleman alltså... Så dum tror jag inte han kan tro att andra ska tro han är.

2. PM öppnar luckan helt, men båten kränger så mycket att den självstänger. Något som en tsunami som sköljt bort hela Sjælland och Skåne nog förvisso kanske kunde ha orsakat, men då tror jag tsunamin hade varit det alla pratade om.

3. Per Madsen håller i luckan medan Kim ska klättra ur. Detta tvingar PM att stå på ett så akrobatiskt komplicerat sätt att samtliga cirkusar i hela världen vill headhunta honom. Men så råkar PM snubbla på ett bananskal och tappar greppet.

Sen när PM inser att det inte finns någon vettig förklaring hittar han på en ny lögn.

Om hon nu gjorde det, varför dessa clownhistorier med att han ramlade först? Han måste väl vetat att han inte ramlade om han inte ramlade?

Nä, han gräver sig bara djupare och djupare ner i sina lögner och tack för det. Hade han bara hållit tyst hade han haft en betydligt större chans att slippa undan med enbart brott mot griftefriden. Men han tror väl att han kan lura hela systemet. Jag tror hans obefogade höga tro på sig själv kommer bli det som fäller honom...

Varför gick han inte igenom med advokaten vad han skulle säga innan han började prata? Eller fick han inte möjlighet att träffa advokaten innan dom satte in förhör av tredje graden, när han redan hade sömnbrist och var utmattad och inte riktigt klar i huvudet?
Citera
2017-09-25, 00:48
Medlem
Citat:
Vi behöver faktiskt inte diskutera det exakta händelseförloppet för att undanröja din teori, eftersom den innebär att det PM sagt inte skulle vara sant. Om det nu var en olycka, så finns ju ingen anledning för PM att ljuga om händelseförloppet.

Om PM tillfogat henne hålet i kraniet, ja, då är det mord.

Slår man hakan i stegen i det röret när man faller neråt, så får man kanske jäkligt ont i tänderna när de slår ihop, eller tungan om den råkar komma i kläm, men så himla mycket mer än det blir det nog inte.

Du tänker kanske inte på att röret är 52 cm i diameter minus stegen. Släpper man en människokropp ner genom det röret kommer den sannolikt inte ens ut i andra änden, eftersom den kommer att hänga upp sig på stegen, särskilt om den redan står på den med en eller båda fötterna. Men om den nu mot förmodan skulle komma ut i andra änden, så har den inte fallit "fritt fall". Kroppen kommer att gå emot stege och insida och det kommer bli friktion där. Armar och ben, och kanske huvud, kommer dunsa i stegen. Fötterna kommer komma ut först genom hålet och landa först durken och "ta smällen", efter kommer kroppen och sist huvudet. Om jag minns rätt var KW 160cm lång, när huvudet kommer ut ur röret som var vadå, 2 meter över durken, så är fötterna "bara" ca 40 cm över durken. Och detta alltså bara i det fall att kroppen "lyckades" falla hela vägen ner genom röret utan att fastna i det. Vilket jag inte heller det tror är särskilt realistiskt.

Här visar du att du inte förstår så mycket....ett antal träffar mot huvudet, särskilt om det blir ett par träffar på hakan, är mycket värre än Ingo eller en annan boxare någonsin skulle kunna prestera en knock-out!!!

Här, är vi djupt oense!!!!

Att fötterna kommer ner först, ja, men den har en hyfsad fart och rörelsemängd då, och att huvudet slår hårt i durken, är kanske inte orimligt, efter 3-4 meters fall???!!!!! Avståndet från durken är väl 4 meter, från durk till durk på tornet, eller är jag fel ute? Det är iaf. minst tre meter, och om hon är på väg upp, är kanske en meter kvar innan hela hon är uppe, och då är det 2-3 meter ner till durken, jag måste undra hur du tänker ibland, ursäkta.....

OK, vi kan tjafsa om detta, jag överlåter till andra att fundera, men min erfarenhet är, att även vid låga fall på en stege, kan det gå riktigt illa, och här är stegen väsentligt.

OBS! All denna spekulation, givet att "olyckan" hände på ett liknande sätt, som PM har sagt....
Citera
2017-09-25, 00:49
Medlem
Citat:
Men snälla nån, då skulle ju varenda proffsboxare avlida vid första uppercuten.
Rent nonsens!

Ett fall från ca 3m och slå/bromsa in farten genom att slå i hakan i en metalldel ger nog allvarlig nackskada. Kan man få pisksnärtskada i nacken pga av krock i 10 km/timmen (bilkö) med säkerhetsbälte så föreställer jag mig att man allvarligt skulle skada nackkotorna i så fall. Du får höra med ngn läkare.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 01:35.
Citera
2017-09-25, 00:50
Medlem
Citat:
Sedan, vad PM kan "komma undan med" i en rättegång är en helt annan sak. Det beror mycket på hur saker och ting presenteras i rättegången, och vilka bedömningar domstolen gör.

Men min uppfattning, givet den information jag har, är att det är ställt bortom rimligt tvivel att den beskrivning PM gör, inte kan ha inträffat.

Sedan återstår att se vad polisens rekonstruktion och vallning ger. Om de nu gör någon. Jag har börjat tappa lite förtroende för polisen då de verkar måttligt engagerade i att dyka efter KW's resterande kvarlevor. Där borde de lägga mycket mer krut!

Jag tror att det pågår många undersökningar men att tystnaden är kompakt pga av media. PM har tillgång till TV.
Nota bene.

Att man inte skulle utnyttja tillgången till svenska specialtränande liksökhundar finns knappast på kartan. Klart man gör.
Citera
2017-09-25, 01:02
Medlem
Om luckan kunde ha slått henne medvetslös anser jag det som inte alls otänkbart att fallet kunde dödat henne. Visst kanske vissa slag på vägen ner även de kunde vara livshotande, men utan tvekan av om kroppen efter att benen landade först faller bakåt och bakhuvudet slår i det hårda golvet hejdlöst.

Är ju ofta det som händer när någon råkar dö av ett knytnävsslagsmål. Inte av knytnäven, men av kontakten av bakhuvudet mot asfalten när de ramlar medvetslösa.

Tror PM insett detta och satsar på den förklaringen. Sen att han klantade till det totalt när han skulle prova förklara hur luckan stängdes är en annan sak.
Citera
2017-09-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Ja, hans Grandiositet blir hans fall.

Helt enig.
Citera
2017-09-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Här visar du att du inte förstår så mycket....ett antal träffar mot huvudet, särskilt om det blir ett par träffar på hakan, är mycket värre än Ingo eller en annan boxare någonsin skulle kunna prestera en knock-out!!!

Här, är vi djupt oense!!!!

Att fötterna kommer ner först, ja, men den har en hyfsad fart och rörelsemängd då, och att huvudet slår hårt i durken, är kanske inte orimligt, efter 3-4 meters fall???!!!!! Avståndet från durken är väl 4 meter, från durk till durk på tornet, eller är jag fel ute? Det är iaf. minst tre meter, och om hon är på väg upp, är kanske en meter kvar innan hela hon är uppe, och då är det 2-3 meter ner till durken, jag måste undra hur du tänker ibland, ursäkta.....

OK, vi kan tjafsa om detta, jag överlåter till andra att fundera, men min erfarenhet är, att även vid låga fall på en stege, kan det gå riktigt illa, och här är stegen väsentligt.

OBS! All denna spekulation, givet att "olyckan" hände på ett liknande sätt, som PM har sagt....

Här handlar det inte om fritt fall, hur gärna du än vill få till det. Lika lite som det är trappsteg. Det är ett smalt rör med en lodrät stege med smala rör till steg. Du landar på fötter, kroppen sedan och huvudet sist med ytterst dämpad hastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in