Citat:
Ursprungligen postat av
jori9900
I ubåten? Nja det var ju en tidigare skada. Du får allt läsa inläggen jag svarade på där det hävdades att madsen råkat ut för en huvudskada av något slag vid något av hans raketuppskjutningar. Har du föresten läst hans sjukjournal? Är det omöjligt att han drabbats av någon form av hjärnskada om han skadats vid ett ev. fall vid något tillfälle? Det kan ligga ganska långt bak i tiden dessutom. Jag har bekanta som drabbats av dyligt och jag VET hur det kan yttra sej. Distinkta men påtagliga personlighetsförändringar som yttrar sej i plötsliga omotiverade aggressioner mot omgivningen är inget ovanligt i dessa fall. Det är något som dom och omgivningen får leva med resten av livet.
Om det är så att PM är "personlighetsförändrad" sedan lång tid tillbaka så spelar det väl ingen större roll egentligen? Han är ju lika skyldig till det han gjort oavsett?
Det är ju lite som att argumentera för att "Lasermannen John Ausonius slog huvudet i en skåpdörr när han var 22 år gammal. Därför blev han mördare."
Svårigheten med neurofysiska trauman som ligger bakåt i tid är att man vet ju inte hur personen hade agerat i en viss situation om de INTE hade råkat ut för traumat för X år sedan.
Så egentligen är den diskussionen inte ens relevant, eftersom vi omöjligen kan veta eller avgöra vad som är orsak och verkan.