2017-09-25, 01:20
Medlem
För mig början det sortera sig.....

1. Luck-historien; Den kan faktiskt vara möjlig, och man ska inte fokusera på att hon fick en nästan dödlig smäll av den i sig, utan att isf. raset nedåt, närmare 3 meter, gav dödliga skador, sannolikt beroende på stegen i ett mycket smalt rör.

2. En oenighet vid dyket, som eskalerade, oenigheten kunde vara både av typen sex och förankringen av artikeln i viktigt magasin. Det handlade oavsett om en mycket stor förändring i maktbalans, PM hade i princip all den makten vid dyk.

3. Mindre trolig, men möjlig, KW överskattade sin förmåga att vara under vatten i en liten dykande båt, och panikade, PM var tvungen att "ta ut henne" för att klara en skeppares uppdrag som ubåtskapten, helt ensam....Det kan ha blivit en fatal smäll....

I alla mina scenarier, har inte PM haft ett uppsåt, och jag är ganska övertygad om att det är så, MEN, och MEN, när han strular till det, och förmodligen, ganska klart, styckar KW efter vilken katastrof som än skedde, sätter han sig i en riktigt svår situation.

I min värld, är han en övervintrad tonåring, med troliga "funktionshinder" inom autist-spektrat, kanske finns fler problem, men någon mördare är han inte, ÄVEN OM han har besökt kinky clubs. Att han inte planerat ett mord på KW, beror enligt mig på att han inte kan vinna något på det, och han var/är något av en expert på att utnyttja människor till sin egen vinning! Skulle han vilja genomföra något extra, sex, våld, styckning, ombord, hade han nog andra att välja på....( var det inte någon som skulle ut bara dagen efter...)

När "olyckan" har skett (olyckan inom " ", för varken jag eller någon vet nog säkert), fick han improvicera, vilket han är hyfsat bra på, och under sina timmar ombord med "olyckan", hade det varit enklare att bara anmäla vad som hänt!!! Nu får han en svår uppförsbacke, och kan faktiskt bli dömd för mord, även om inte jag tror det går igenom alla instanser. Och att bestämma sig för styckning och helt kanske komma undan, var mycket naivt...
Citera
2017-09-25, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast vi vet ju inte om hon ringde eller skickade SMS. Det har aldrig sagts officiellt.

Jag läste en uppgift i bt tidigt om att pojkvännen hade hört av sig till polisen tidigare på kvällen
eftersom att han blivit orolig över ett mess han fått. Men att han anmälde henne saknad först kl 03 på natten och att det då direkt gick igång eftersökning (pga det som han hört av sig tidigare om.) Det här var första dagarna. Och det var väldigt mycket rykten samt osäkra uppgifter då. Kan inte skriva någon länk eftersom vissa gamla artiklar plockats bort. Har den här gamla uppgiften kommit upp på nytt?
Citera
2017-09-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag läste en uppgift i bt tidigt om att pojkvännen hade hört av sig till polisen tidigare på kvällen
eftersom att han blivit orolig över ett mess han fått. Men att han anmälde henne saknad först kl 03 på natten och att det då direkt gick igång eftersökning (pga det som han hört av sig tidigare om.) Det här var första dagarna. Och det var väldigt mycket rykten samt osäkra uppgifter då. Kan inte skriva någon länk eftersom vissa gamla artiklar plockats bort. Har den här gamla uppgiften kommit upp på nytt?

Ja den uppgiften kom upp igen för ett par dagar sedan. Står efter drygt hälften av artikelns längd

Citat:
Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.

Källa:

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring
Citera
2017-09-25, 01:36
Medlem
Citat:

Jag kan kanske hjälpa er båda.....så som jag kommer ihåg det, tidigt i tråden, hade KW meddelat sig under kvällen, oklart när och på vilket sätt. Det kan ha varit en trådsanning, men jag blev iaf. triggad att skriva om att hon kanske var orolig inför ett ev. dyk ( vilket absolut inte var klart att de faktiskt genomfört, vid den tidpunken). Ni får ta det för vad det är, en trigger att fundera på vad samtalet/messet handlat om, när och vad....
Citera
2017-09-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja den uppgiften kom upp igen för ett par dagar sedan. Står efter drygt hälften av artikelns längd

Källa:

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Citat:
Kurt Kragh:*Jeg tror ikke, at Peter Madsen var klar over, at politiet var inde i sagen, da han gik i land fredag den 11. august. Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.

Takk, da er det på det rene at det ikke var en ulykke men et mord.
Citera
2017-09-25, 01:45
Medlem
Citat:

Källa:

Tusen tack! Om du visste hur mycket jag letat efter det där meningarna sedan dess. För det stod inte mer än så när jag läste det första gången. Eftersom artikeln plockats bort trodde jag att det var en felaktig uppgift. Tack än en gång.
Citera
2017-09-25, 01:48
Medlem
Citat:
Om luckan kunde ha slått henne medvetslös anser jag det som inte alls otänkbart att fallet kunde dödat henne. Visst kanske vissa slag på vägen ner även de kunde vara livshotande, men utan tvekan av om kroppen efter att benen landade först faller bakåt och bakhuvudet slår i det hårda golvet hejdlöst.

Är ju ofta det som händer när någon råkar dö av ett knytnävsslagsmål. Inte av knytnäven, men av kontakten av bakhuvudet mot asfalten när de ramlar medvetslösa.

Tror PM insett detta och satsar på den förklaringen. Sen att han klantade till det totalt när han skulle prova förklara hur luckan stängdes är en annan sak.

Vi har en ganska nära förståelse, när det gäller "olycksteorin". Det kan vara så, det kan också vara något, under dyket.....min känsla säger att det är detta det kommer att handla om under rättegång, och självklart det som känns ganska klart, att han styckade, efter "olyckan"...
Citera
2017-09-25, 01:53
Medlem
Citat:
Tusen tack! Om du visste hur mycket jag letat efter det där meningarna sedan dess. För det stod inte mer än så när jag läste det första gången. Eftersom artikeln plockats bort trodde jag att det var en felaktig uppgift. Tack än en gång.

Man kan faktiskt använda mobil ibland på låga djup även om vattnet dämpar mycket.
Kanske hon lyckades få fram åtminstone ett sms från dyket.
PS: Skulle redigera men råkade citera mig själv. Förlåt för det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 01:56.
Citera
2017-09-25, 02:01
Medlem
Citat:
Man kan faktiskt använda mobil ibland på låga djup även om vattnet dämpar mycket.

PM visste at polisen jagade han, derfor dykk nr2 for å forsvinne fra radarer mens han styckat KW
Citera
2017-09-25, 02:02
Medlem
Citat:

Här var det väl snarast "stålburken" som utgjorde hindret.
Citera
2017-09-25, 02:04
Medlem
Citat:

Du har en extrem ställning i FB, att vara bäst på att strula med inlägg.......för vilken gång är det samma sak, bara i denna tråden, förlåt och förlåt, när ska du förstå, en enkel sak, som massor med tålmodiga skribenter försökt förklara......????? Otto...plommon...hjälp dig själv.....när ska du passera baddaren?????

"Använda mobil på låga djup"???????????????????????????? Ja, kanske du experimenterar med det, nu handlade det också om att vara "omgiven" av en metallisk "bur", att vara i en ubåt!!

Har du provat det också, med vilken framgång???
Senast redigerad av Whyback 2017-09-25 kl. 02:10.
Citera
2017-09-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
PM visste at polisen jagade han, derfor dykk nr2 for å forsvinne fra radarer mens han styckat KW

Ja,det kan han hört på radion i och för sig efter kl 03.00.
Problemet är att vi inte vet när dyk nr 2 ägde rum.
Några sådana uppgifter har ej släppts av polis.
Bara att de söker ögonvittnesuppgifter av Nautilus från kl 21.30 vilket indikerar på att ubåten var uppe igen efter dyk nr 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in