2017-09-04, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du behöver nog komma med bättre underlag än så för att övertyga mig att det var en olycka.

Tja, vem har egentligen bevisbördan här, den som hävdar att den hemmabyggda tingesten är osäker, eller den som hävdar att den är säker?

Jag behöver ju bara säga att den där är inte certifierad, eller testad på något sätt, eller hur?
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-04 kl. 17:29.
Citera
2017-09-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
I så fall borde det finnas fler annorlunda och oförutsägbara personer som styckat lik efter olycka.

Det har jag ingen aning om, och varför måste det göra det? Det är ju knappast så att denna mycket speciella ( och tragiska) händelse, (edit)*behöver vara* beroende av andra händelser av liknande typ i världen, eller hur?

Nä, man måste ta varje "fall" för sig, sedan kan det finnas de som liknar varandra, och där kan man säkert föra statistik och jämföra.

Men få fall torde ha så här mycket öppna ingångar och överraskande förlopp!
Senast redigerad av Whyback 2017-09-04 kl. 17:50.
Citera
2017-09-04, 17:50
Medlem
Jag har fått fram att ubåten är vad som på danska heter "ansvarsförsäkrad" - det som vi i Sverige kallar halvförsäkring om det hade var en bil.
Någon som vet vad företaget heter som har ansvarsförsäkrat ubåten UC3/nautilus?
Citera
2017-09-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kanske har jagat och styckat djur? Fast du menar känslomässigt. Någon gång måste vara den första och han var ju starkt motiverad här, med tidsbrist dessutom. Hur länge kan man åka ubåt utan att tanka?
"någon gång måste vara den första"...?

Jamen som LGW sa så är det inte något som är så enkelt att klara. Och på så kort tid.

Tror han gjorde det första gången med japanskan. Och dödade Emelie Meng. Vilka andra kvinnor har försvunnit eller mördats där i trakten?

Jag tror det baserat på inte mer än en känsla av hans personlighet och handlingen i detta ärende.
Citera
2017-09-04, 17:55
Medlem
Nu har ju PM troligtvis tagit livet av KM eftersom dåren valde att stycka kroppen efter dödens inträde....
Men det slog mig plötsligt att allt kan verkligen hända i olycksväg, någon skrev tidigare i tråden "vadsomhelst kan ha hänt, hon kan ha satt en banan i halsen och dött"
Jag var med om en helt absurd och väldigt tragisk händelse för ett tiotal år sedan, vid tidpunkten arbetade jag på ett gatukök, modell större, med sittplatser inomhus...in kommer en kvinna i femtio års åldern, beställer tjock grillad korv med potatismos.

Hon går till ett bord , sätter sig ner, börjar äta.....2 minuter senare ligger hon döende på golvet, en bit korv hade fastnat i kvinnans luftstrupe och hon höll på att kvävas till döds.

Jag gjorde verkligen allt i min makt för att få henne att kräka upp korvbiten men inget hjälpte...den satt fast så långt ner att inget hjälpte. Jag gav henne hjärtmassge sista 4-5 minutrarna innan akutbilen kom men det var försent, hon dog i mina armar...kommer aldrig glömma hennes blick som liksom skrek ut, hjälp mig för helvete...ser du inte att jag dör!!!?

Vem skulle tro en om detta hade hänt i ens egenbyggda ubåt? Ingen!

En dryg månad efter händelsen kom en av kvinnans söner in för att tacka mig för att jag gjort allt som stod i min makt för att rädda hans mor...har nog aldrig känt mig så otillräcklig som just då..
Citera
2017-09-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte riktigt på det heller faktiskt. Det var en hypotes. Om det inte var så att han var under ett kraftigt rus av droger. Vilket jag inte tror på själv.
Nej, han minns säkert vad han gjort. Men han kommer förneka in i kaklet. Det är ju väldigt viktigt för honom att kompisar och folk i allmänhet beundrar honom. Och det kommer de inte göra framöver. Att erkänna ett mord och styckning gör att han kommer tappa i respekt och beundran. Klarar hans ego det? Nix pix, det tvivlar jag på. Då är det bättre att neka och hoppas att "detta försvinner". Låtsas man som inget kanske det försvinner av sig själv. Men det kommer det inte göra.

I hans värld var det ju en olycka. Han "råkade" våldta henne (Om han nu gjorde det) därefter "råkade" strypa henne (eller på nåt annat sätt) och därefter "råkade" stycka henne. Han är ju inte ansvarig tycker han.
Citera
2017-09-04, 18:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Registrerade ju aldrig! Har money så de räcker
till och med filmens torrents är borttagna.
Leta gärna vidare ni som kan!

(sorry,får inte bort html koden)

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Jag laddade ner en polsk version.
Lite jobbig att lyssna på, men bättre än inget.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-04, 18:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag laddade ner en polsk version.
Lite jobbig att lyssna på, men bättre än inget.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

okej! tack, Men hur gör man sen?
Citera
2017-09-04, 18:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
okej! tack, Men hur gör man sen?
Det finns en blå text som börjar med "magnet link" Den går att ladda ner med ett torrentprogram eller streama direkt med en torrentplayer-app.
Citera
2017-09-04, 18:40
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns en blå text som börjar med "magnet link" Den går att ladda ner med ett torrentprogram eller streama direkt med en torrentplayer-app.
Just det, tack ska testa!
Citera
2017-09-04, 18:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Sakta i backarna nu. PM uppvisade inga tecken alls på huvudskada. Långvariga beteendeförändringar till följd av huvudskador kräver i de absolut flesta fall först och främst en påverkan på huvudet som också skulle ge påfallande yttre tecken.

I det fall det leder till inre skador är det först och främst blödningar och/eller utgjutningar av vätska som påverkar tryck och syresättning i hjärnan. I det fallet hade PM haft ett mycket påverkat allmäntillstånd eller i efterhand blivit mycket dålig. (Gissa varför man ofta låter patienter med misstänkt hjärnskakning ligga inne för observation...?)

Att PM slagit i huvudet i ubåten, blivit tillfälligt galen och styckat KW?Nej. Det är en chans på en miljard att det skulle ha inträffat.

I ubåten? Nja det var ju en tidigare skada. Du får allt läsa inläggen jag svarade på där det hävdades att madsen råkat ut för en huvudskada av något slag vid något av hans raketuppskjutningar. Har du föresten läst hans sjukjournal? Är det omöjligt att han drabbats av någon form av hjärnskada om han skadats vid ett ev. fall vid något tillfälle? Det kan ligga ganska långt bak i tiden dessutom. Jag har bekanta som drabbats av dyligt och jag VET hur det kan yttra sej. Distinkta men påtagliga personlighetsförändringar som yttrar sej i plötsliga omotiverade aggressioner mot omgivningen är inget ovanligt i dessa fall. Det är något som dom och omgivningen får leva med resten av livet.
Citera
2017-09-04, 18:57
Medlem
Det var på isen i februari 2014, inte i samband med en raketuppskjutning tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in