Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Först funderade jag om en överlägsen attityd hos Kim Wall kan vara motiv för mord och styckning. Men efter att ha sett videofilmer med henne där hon pratar mm, så ser jag inga spår alls av en överlägsen attityd. Tvärtom, hon verkar vara en väldigt mjuk, ödmjuk och glad tjej. Nästan lite naiv. Se själv:
Det är helt obegripligt om man kan bli så arg på en sådan tjej i en sådan hög utsträckning att man slår ihjäl henne. Efter bara några timmar.
Ok, är man mentalt sjuk så är allt möjligt. Men det verkar ju inte Peter Madsen vara. Inte så galen i alla fall.
Kan motivet vara sexuellt ändå? Försök till närmanden som spårar ur? Han fann henne oemotståndligt attraktiv?
Nja, kanske inte att avsikt var att han skulle slå ihjäl henne men möjligt slår henne hårt eller knuffar till henne så hon faller och slår i huvudet inågon utskjutande del? För det krävs inte en ilska som medför att han är särdeles våldsam, utan bara något irriterad för en som uppges ha ett hetsigt temerament. Jag kan tänka mig att det är något som det han avser med att hon avlidit genom "olyckshändelse". Han har dessutom lite i "bagaget" om han blivit arg på journalister förut.
Skulle han försökt tvinga sig på henne tycker jag att det är märkligt om det inte kommit fram att han försökt med liknande tidigare.
Sedan kanske, med betoning på
kanske hon kan framstå som tuffare i yrkesmässigt sammanhang än filmsnuttar avsedda som presentation, eller filmat av bekanta?
Omvänt skulle ju också en överdriven ödmjukhet kunna ha kapacitet att irritera,du vet det där uttrycket med "yes...we have no bananas", det är ju en hel del som anser det bättre att exempelvis en expidit helt enkelt svarar nekande om det man frågar efter inte finns istället för att le ödmjukt och nicka vänligt?