2017-09-01, 08:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Har hon fastnat i nån maskin och avlidit, lär det då inte vara några problem att påvisa/avisa det. Hår, blod, vävnad osv kommer bevisa/motbevisa om det skulle vara så.

Det idiotiska är ju, att M lär ha skrubbat rent maskinen som en tok alla de där timmarna på havets botten... och DET kan i sin tur innebära att han får fängelse för ett värre brott, som han inte begått, i stället.
Citera
2017-09-01, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker att om det var en olycka, typ att K fastnade med håret i de där roterande maskindelarna. (Vilket jag lutar åt att tro.) Hade det inte varit bättre om M hade fått uttala sig till pressen då på en gång, när han önskade det? Eller kanske inte precis då för de anhörigas skull, men några timmar senare när de hade hunnit få beskedet först. Då hade det inte behövt bli alla de här galna spekulationerna. Visst, han behövde inte tala sanning, och vissa skulle ha spekulerat ändå, men det är ändå så att folks tankar styrs mycket av vad de får höra. Polisen kunde ha fortsatt sökandet efter Kim på bred front ändå.

På tisdag lär det komma fram uppgifter som skingrar det mesta av dimman i detta, oavsett vad Madsen nu kommer säga. Såvida det inte blir lykta dörrar igen, men det finns väl inga skäl för det längre?
Citera
2017-09-01, 08:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
På tisdag lär det komma fram uppgifter som skingrar det mesta av dimman i detta, oavsett vad Madsen nu kommer säga. Såvida det inte blir lykta dörrar igen, men det finns väl inga skäl för det längre?

Jag ser ingen anledning till hemlighetsmakeri längre, nej.
Citera
2017-09-01, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Sen är det också kommentarer från de som de mötte att KW sa ingenting och att PM pratade på ett sätt som om han ville "imponera" på KW. Också en sak som får en att fundera i sexuella banor när det gäller motiv. Men just när han lägger armen om henne är jäkligt skumt.

Eller så är det helt enkelt så att dom känner varandra sen tidigare..
Citera
2017-09-01, 09:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Intressant också att man gått ut och sagt att PM vägrar fortsatt häktning.

När ska han omhäktas? Har glömt datumen

Han skulle sitta häktad 24 dagar enligt första beslutet iaf, och han blev väl häktad den 11:e antar jag..? Med andra ord är han ute den 4:e eller 5:e september om dom inte hittar nåt nytt.

Jag undrar vad risken för att han orsakar självsprängning eller allmän ödeläggelse är?
Citera
2017-09-01, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av webman
"Det såg ut som en docka. Kroppen svullen också, och det var en svart kedja runt midjan på kroppen som var helt grått och ljusbrun, "sade vittnet, som inte kunde se om det var en kvinnas kropp när det var för svullet."

Alltså detta med torson, är det inte väldigt tidigt att flyta upp bara efter 10 dagar? Vad jag kan läsa mig till så brukar det ta 3-4 veckor innan ett lik flyter upp till ytan p.g.a gaser från bakterier. Dessutom var bålen punkterad, och nedtyngd av en kedja.

Sedan fyndplatsen, är inte den något bessynerlig i förhållande till var ubåten faktiskt befunnit sig?

Samt färgen på bålen, grå och ljusbrun enligt vittnet, och enligt rättsläkare blir en kropp som släpps i vatten vit.

Rättsläkaren: Det här händer i kroppen när du dött

Hur kommer det sig att ni inte har några problem med dylika detaljer som inte är kompatibla med kända förhållanden?
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-01 kl. 10:09.
Citera
2017-09-01, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag undrar vad risken för att han orsakar självsprängning eller allmän ödeläggelse är?

Vad finns det för skäl att överhuvudtaget anta att han skulle göra något sådant??
Citera
2017-09-01, 10:11
Bannlyst
Citat:

Givetvis blir det stängda dörrar. Så gott som alla häktningsframställningar och häktningsförhandlingar sker bakom stängda dörrar. Med lite tur kan man få vara med i början och slutet på förhandlingarna. Men däremellan begär nästan alltid åklagaren stängda dörrar och rätten beviljar. Början innebär vilket brott den misstänkte skall häktas för och slutet om häktningen går igenom eller inte. I Sverige går 9 av 10 häktningar igenom.

Skälen är att en förundersökning pågår och bara det räcker men här kommer man säkert också hävda att det råder känsliga förhållanden. PM trycker allt för hårt på att han vill ha öppna dörrar och hålla en monolog till allmänheten i förhandlingen likaså gjorde han i framställan. Jag förstår fullt ut att man inte kan tillåta detta.
Citera
2017-09-01, 10:26
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, Hen framför sin teori kring hur det gick till genom att kort beskriva händelseförloppet, varför skulle det vara galet? Hen ? RumleGaasegg Var det väl som åsyftades, inte HEN.

Själva teorin kan ju framstå som lite galen, men att framföra en teori på det viset är mer regel än undantag.
Hen var det väl inte som åsyftades?? Det var väl signaturen RumleGaasegg ??
Citera
2017-09-01, 10:30
Medlem
Citat:
Alltså detta med torson, är det inte väldigt tidigt att flyta upp bara efter 10 dagar? Vad jag kan läsa mig till så brukar det ta 3-4 veckor innan ett lik flyter upp till ytan p.g.a gaser från bakterier. Dessutom var bålen punkterad, och nedtyngd av en kedja.

Sedan fyndplatsen, är inte den något bessynerlig i förhållande till var ubåten faktiskt befunnit sig?

Samt färgen på bålen, grå och ljusbrun enligt vittnet, och enligt rättsläkare blir en kropp som släpps i vatten vit.

Rättsläkaren: Det här händer i kroppen när du dött

Hur kommer det sig att ni inte har några problem med dylika detaljer som inte är kompatibla med kända förhållanden?
Som jag skrev redan när bålen hittades, så var jag förvånad över hur fort den kom till ytan. Undrade då om det var långgrunt så den kanske rullat på botten men det var tydligen stenigt.

Men vad gäller magiska händelser med döda kroppar hoppas jag samhället har gott om folk som är mycket duktigare än jag på att förstå.
Citera
2017-09-01, 10:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag ser ingen anledning till hemlighetsmakeri längre, nej.

Gängse förundersökningssekretess kan ju annars vara ett skäl gott som något? Känner inte till praxis ang detta i Danmark men uppenbarligen så är iaf deras rättssalsdörrar låsbara så någon offentlig tillställning lär det inte bli.

Citat:
Eller så är det helt enkelt så att dom känner varandra sen tidigare..

Och där så bjöd du på en tänkbar anledning (av en mängd) till att hålla stängt; OM det finns bevis/tecken/indikationer etc på att de sedan tidigare kände till varandra/träffats så kan det i sin tur få bäring på en motivbild vilket sedan kan påverka påföljden etc och detta vill man kanske inte att alla och envar i detta läge skall få kännedom om.

Edit: såg att proximac också håller på stängda dörrar.
Citera
2017-09-01, 10:49
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Vad finns det för skäl att överhuvudtaget anta att han skulle göra något sådant??

Jag vet inte. Han är ju ett jäkla mysterium den figuren, och det är svårt att sätta sig in i hur han fungerar.

Jag tänker så här:
Så fort han kliver ut från häktet kommer han att inse att alla bryter kontakten med honom när han kommer ut, och ingenting av det han levt för kommer finnas kvar. Han har ju till och med bott i verkstaden tidvis vad jag förstår så det är verkligen hans liv. Jag antar att det blir svårt initialt att hålla honom utestängd från verkstaden av juridiska skäl, men tror säkert att hans sponsorer och liknande kommer att försöka klippa alla band med honom så snabbt som möjligt; byta lås osv.
Oavsett vilket kommer han knappast ha några som vill stå och skruva med honom efter detta.

Beroende på hur han är funtad kommer han då relativt snart hamna i någon sorts depression och eventuellt börja fundera på vilka alternativ han har. Dessa kommer dock vara begränsade då han är ett känt ansikte i Danmark (och numera även Sverige).
Att starta om kommer vara mer eller mindre omöjligt. Inga sponsorer kommer ta i honom med tång; dömd eller inte. Det innebär att han kommer få svårt att försörja sig, och tvingas till att ta ett vanligt jobb, men det kommer inte heller bli enkelt. Troligtvis blir det i så fall staten som får tillhandahålla någon slags sysselsättning och bidrag.

Ett andra alternativ är att han ser till att bli utköpt ur verksamheterna och använder pengarna för att försöka flytta nån annanstans. Problemet är dock att det krävs en hel del pengar för det, och jag tror inte att han är förmögen på det viset. Försvinna till typ Thailand eller liknande kanske funkar, vad vet jag.

Ett tredje alternativ är att han beslutar sig för att göra ett sista ordentligt avtryck på historien, och jag tror inte att han är typen som käkar en burk sömntabletter.

Det finns ju ett fjärde alternativ som innebär att han kör på nån story som "rentvår" honom ur ett moraliskt perspektiv. Låt säga, KW dog i en olycka. Han blev chockad, hamnade i tillfällig psykos där han endast kunde tänka på att kroppen skulle ut ur båten till varje pris.
Att han sedan driver denna story stenhårt; försöker hamna i tv soffor för att tala ut och så vidare.
Denna linje skulle troligtvis en psykopat välja.

Jag vete fan. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in