Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Vad finns det för skäl att överhuvudtaget anta att han skulle göra något sådant??
Jag vet inte. Han är ju ett jäkla mysterium den figuren, och det är svårt att sätta sig in i hur han fungerar.
Jag tänker så här:
Så fort han kliver ut från häktet kommer han att inse att alla bryter kontakten med honom när han kommer ut, och ingenting av det han levt för kommer finnas kvar. Han har ju till och med bott i verkstaden tidvis vad jag förstår så det är verkligen hans liv. Jag antar att det blir svårt initialt att hålla honom utestängd från verkstaden av juridiska skäl, men tror säkert att hans sponsorer och liknande kommer att försöka klippa alla band med honom så snabbt som möjligt; byta lås osv.
Oavsett vilket kommer han knappast ha några som vill stå och skruva med honom efter detta.
Beroende på hur han är funtad kommer han då relativt snart hamna i någon sorts depression och eventuellt börja fundera på vilka alternativ han har. Dessa kommer dock vara begränsade då han är ett känt ansikte i Danmark (och numera även Sverige).
Att starta om kommer vara mer eller mindre omöjligt. Inga sponsorer kommer ta i honom med tång; dömd eller inte. Det innebär att han kommer få svårt att försörja sig, och tvingas till att ta ett vanligt jobb, men det kommer inte heller bli enkelt. Troligtvis blir det i så fall staten som får tillhandahålla någon slags sysselsättning och bidrag.
Ett andra alternativ är att han ser till att bli utköpt ur verksamheterna och använder pengarna för att försöka flytta nån annanstans. Problemet är dock att det krävs en hel del pengar för det, och jag tror inte att han är förmögen på det viset. Försvinna till typ Thailand eller liknande kanske funkar, vad vet jag.
Ett tredje alternativ är att han beslutar sig för att göra ett sista ordentligt avtryck på historien, och jag tror inte att han är typen som käkar en burk sömntabletter.
Det finns ju ett fjärde alternativ som innebär att han kör på nån story som "rentvår" honom ur ett moraliskt perspektiv. Låt säga, KW dog i en olycka. Han blev chockad, hamnade i tillfällig psykos där han endast kunde tänka på att kroppen skulle ut ur båten till varje pris.
Att han sedan driver denna story stenhårt; försöker hamna i tv soffor för att tala ut och så vidare.
Denna linje skulle troligtvis en psykopat välja.
Jag vete fan. Vi får se.