2017-08-31, 22:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hade jag varit närmare Norden än 3000 km hade jag deltagit i fackelmanifestationen på Dragör. Fint. Hoppas Kim får en årlig dag.
Hon verkade fantastisk.

Tror du att de spelar någon passande musik, som t.ex.:

https://www.youtube.com/watch?v=krIus0i9xn8

In the town where I was born
Lived a man who sailed to sea
And he told us of his life
In the land of submarines

So we sailed up to the sun
Till we found the sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarine
Citera
2017-08-31, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Javisst, och är det rena fantasier vi ska dra fram lär det finnas hur många som helst.

Du menar att hon bad honom att för-olycka, stycka och dumpa henne i plurret? Tjohoo, där har vi det!

Det jag menar, är det jag skriver, vad du förstår, är inte mitt problem.
Citera
2017-08-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Var inne på waybackmachine och kollade twitterkontot @kiimwall. Det tillhörde Kim åtminstone 30 Juni 2013.
https://web.archive.org/web/20130630084914/https://twitter.com/kiimwall

Sedan verkar det ske något 3 Juli 2017, kontot borta.
https://web.archive.org/web/20170703051907/https://twitter.com/kiimwall

Kontot dyker upp igen under Juli 2017, då under namnet Nicole Goddard, följare borta.
https://twitter.com/kiimwall

Samtidigt har hon kontot @kimw4ll som skapades Mars 2012, där skriver hon sin sista tweet 2 Juli 2017.
https://twitter.com/kimw4ll

Hon brukar vara hyfsat aktiv på kontot, men månaden innan hon försvinner är det tyst, varför? Vad gjorde hon egentligen den sista månaden innan hon försvann? Planerade hon att byta identitet??
Alltså det här är i linje med min första tidigaste hypotes. Att de kommit överens om en fantastisk story, åtminstone han (hjälten) hon, journalisten och flickvännen (dokumentärfilmaren). Men alltså, när polisen intygar liket, att det är funnet och hennes.. Intressant fynd som ger myror i huvudet. Tack
Citera
2017-08-31, 22:38
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tror du att de spelar någon passande musik, som t.ex.:

https://www.youtube.com/watch?v=krIus0i9xn8

In the town where I was born
Lived a man who sailed to sea
And he told us of his life
In the land of submarines

So we sailed up to the sun
Till we found the sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarine

Jag tror mer på Hellsing

"En liten båt blir ofta våt
om magen när det stänker.
En liten båt blir ofta våt
om magen när det stänker.
Jag undrar vad den tänker.

De viskar att det finns en skatt,
Långt ned på havets botten.
De viskar att det finns en skatt,
Långt ned på havets botten.
Jag undrar vem som fått den. "
Citera
2017-08-31, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Steg ett, att de kände varandra sedan tidigare, är något jag funderat på (det övriga tror jag inte det minsta på). Det som talar emot det är den, enligt polisen, professionella mailväxling de hade innan träffen.

Jo, det är ju jättesvårt för dom att inse i förhand att polisen kommer kolla den korrespondensen i efterhand, lågbegåvade som de är de tu.. eller hur?
Citera
2017-08-31, 22:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det som däremot är intressant är vad man kommer att åtala honom för, det är där vi kommer att få se var de lägger ribban.
Tippar att det inte blir några konstigheter att ta honom på mord. Alla omständigheter runt, med styckning, sänkning och punktering av liket och sänkningen av ubåten visar att det inte är en olycka som orsakat KW:s död.

För att åklagaren ska vinna åtalet behöver hon visa "utan rimligt tvivel" att det är ett mord, och det är lätt att hävda att en olycka med påföljande styckning är så orimligt att det i stort sett inte kan ha gått till på det sätt som försvaret påstår.

Syftet med att åklagaren har bevisbördan i brottsmål har ju aldrig varit att de som är duktiga på att gömma kroppsdelar ska kunna gå fria, utan att förhindra att folk döms oskyldigt. I det här fallet är det ställt utom allt tvivel att PM definitivt är skyldig till någonting horribelt, men eftersom han gjort allt för att dölja sitt brott så vet kan man inte säga exakt rubricering han ska åka på. Det är ju knappast någon förmildrande omständighet att stora delar av KW:s kropp fortfarande saknas. Han borde därför kunna åka in på den danska lagens strängaste straff.
Citera
2017-08-31, 22:56
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Det var ingen singelolycka. Kim dog när PM styckade henne. Derför ringde han inte efter hjälp.=Min teori.

Vad tycker du
blir det inte riktigt djävla galet när du i samma inlägg både uppger ett 100%-igt fastställt skeende för att sedan kalla densamma för teori?
Citera
2017-08-31, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Det var ingen singelolycka. Kim dog när PM styckade henne. Derför ringde han inte efter hjälp.=Min teori.

Han började karva på benet bara sådär helt apropå när dom satt bredvid vandra typ, ursäkta men jag ska såga sönder dig nu...
Citera
2017-08-31, 23:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar att det inte blir några konstigheter att ta honom på mord. Alla omständigheter runt, med styckning, sänkning och punktering av liket och sänkningen av ubåten visar att det inte är en olycka som orsakat KW:s död.

För att åklagaren ska vinna åtalet behöver hon visa "utan rimligt tvivel" att det är ett mord, och det är lätt att hävda att en olycka med påföljande styckning är så orimligt att det i stort sett inte kan ha gått till på det sätt som försvaret påstår.

Syftet med att åklagaren har bevisbördan i brottsmål har ju aldrig varit att de som är duktiga på att gömma kroppsdelar ska kunna gå fria, utan att förhindra att folk döms oskyldigt. I det här fallet är det ställt utom allt tvivel att PM definitivt är skyldig till någonting horribelt, men eftersom han gjort allt för att dölja sitt brott så vet kan man inte säga exakt rubricering han ska åka på. Det är ju knappast någon förmildrande omständighet att stora delar av KW:s kropp fortfarande saknas. Han borde därför kunna åka in på den danska lagens strängaste straff.

Det är lätt att hävda vad som helst, men det hjälper inte åklagaren i en mordrättegång, snarare tvärtom, så är det till fördel för den åtalade.

Om det inte finns någon som helst teknisk bevisning ens för att Wall har mördats, så måste en misstänkt mördare fällas på indicier. Och det, skulle jag vilja påstå, är aldrig lätt, och aldrig säkert. Det blir då en i mycket stor utsträckning bedömningsfråga för domstolen. Det "bästa" som kan hända, ur åklagarens perspektiv, i ett sådant fall är att den åtalade kommer med den ena lögnen efter den andra som kan motbevisas tekniskt, eller som är så pass absurd att det utan rimligt tvivel är en lögn. PM har kommit med ett par sådana. Ett exempel är att han nekar till att ha styckat Wall. Det skulle innebär att han har sänkt kroppen i havet, vilket han själv har berättat innan kroppen hittades, och att kroppen sedan har fiskats upp av någon annan, tredje part, som har styckat kroppen, och sedan slängt tillbaka den i sjön, och detta bara inom loppet av några dagar. En alternativ förklaring skulle kunna vara att PM nekar för att någon annan ombord styckat kroppen, men PM lär ju ha fått frågor om i vilket skick kroppen var när han begravde den till sjöss. Ett annat exempel är en tekniskt motbevisad lögn, nämligen den att ubåten sjönk till följd av en olycka. Så att PM ljuger om påhittade olyckor är alltså bevisat... ....

Om inga andra bevis finns eller dyker upp, får vi hoppas att domstolen finner PM's beskrivning allt för osannolik, och att det faktum att han ljugit i vissa fall, gör att domstolen finner honom icke trovärdig och att det står utom allt rimligt tvivel att han mördat KW. Men allra mest hoppas vi så klart att polisen finner ovedersägliga bevis för hur KW dog.
Senast redigerad av trngw 2017-08-31 kl. 23:23.
Citera
2017-08-31, 23:09
Medlem
Citat:
Vad tycker du
blir det inte riktigt djävla galet när du i samma inlägg både uppger ett 100%-igt fastställt skeende för att sedan kalla densamma för teori?
Jeg gjør oppmerksom på at det kun er en teori. Forsto du ikke det?
Citera
2017-08-31, 23:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad tycker du

Nej, Hen framför sin teori kring hur det gick till genom att kort beskriva händelseförloppet, varför skulle det vara galet?

Själva teorin kan ju framstå som lite galen, men att framföra en teori på det viset är mer regel än undantag.
Citera
2017-08-31, 23:12
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det jag menar, är det jag skriver, vad du förstår, är inte mitt problem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------

Du menar att hon bad honom att för-olycka, stycka och dumpa henne i plurret? Tjohoo, där har vi det!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------
Ja det var svårt att ta in, men frågan är väl om du inser vad du menade när du skrev inlägget.
Du menar att Peter hjälpte Kim att försvinna..

Måste vara en av de otroligaste hypoteser som förekommit i tråden och det vill inte säga lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in