2017-09-20, 19:14
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Du ser alltså fram emot mord, och hoppas på det. Ja, vi är sannerligen olika vi människor i våra förhoppningar.

Min övertygelse är att han mördat henne och ljuger om det. Därför ser jag fram emot att det kan bevisas det inte var någon ol"u"cka. Men det förstod du nog.
Citera
2017-09-20, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Främst är det södra Öresund och de norra och västliga delarna av Kögebukten som pekats ut.

Detta var nytt, trodde aldrig han var längre än till Amagers sydspets, där han sänkte dykbåten, men han har alltså varit långt inne i bukten och vänt då, vad fan gjorde han därinne??
Citera
2017-09-20, 19:19
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Nu undrar jag om sperma kan finnas kvar i en kropp som legat i havet några dagar?
Citera
2017-09-20, 19:26
Bannlyst
Citat:
Nej inte i tråden. Man måste ju följa med i pressen varje dag. Citeras det i pressen flera ggr under längre tid så stämmer det troligtvis. Dessutom säjer väl det sunda förnuftet att det finns en sjöfartsmyndighet av någon anledning.

Återigen nej, detta har hävdats i tråden, men inga källor har presenterats. Huruvida det existerar en sjöfartsmyndighet har inget med saken att göra. =)
Citera
2017-09-20, 19:27
Medlem
Citat:
Detta var nytt, trodde aldrig han var längre än till Amagers sydspets, där han sänkte dykbåten, men han har alltså varit långt inne i bukten och vänt då, vad fan gjorde han därinne??
Han hade tydligen ett långt dyk i Kögebukten på natten. Troligen styckades hon då.
Citera
2017-09-20, 19:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
[quote=Remark|61839020]
Citat:

Dom pratade och fotades väl av en båtägare vid 20.30 så att en därpå 2-timmars intervju skulle hinnas med i nedsänkt ubåt fanns det inget utrymme för.

Däremot tycker jag din karaktärsbeskrivning av PM nog är korrekt vid ev motgång (kränkthet, hämnd, noll impulskontroll). Hans raketuppskjutning var aldrig förestående, den var framflyttad sedan dagar tillbaka. Det var Bengtssons raket som skulle uppskjutas. Däremot meddelade han att det förestående besök (dagen efter skulle inställas) via ett SMS 22.30.

Om jag inte blandat ihop tiderna.
Jag tror inte alls på någon intervju i båten. Han gjorde närmanden som KW försökte avstyra och han ströp henne är jag ganska säker på.
Allt det här om att han blev arg för något hon sagt är heeelt uteslutet.
Citera
2017-09-20, 19:33
Bannlyst
Citat:
Kallar du det ett hobbyprojekt? En båt som transporterar farliga raketer i danska farvatten enda ner till Bornholm.
Köpenhamn/Malmö är dessutom tättbefolkat. Att PM skulle få framföra den båten i Köpenhamns utlopp med brandfarligt gods utan att Myndigheters godkännande är ju helt verklighetsfrånvänt.

Det må så vara, men här handlade det om dykbåten självt, att denna skulle inspekterats av myndigheter och godkänts, vilket du hävdar. Några källor som visar att det förekommit har aldrig presenterats.
Citera
2017-09-20, 19:35
Medlem
[quote=ottoplommon|61839177]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej. Vad jag har förstått pågick intervjun i övervattensläge men ett dyk i vidd Middlegrund-Flakfortet för att KW kanske skulle få uppleva känslan samt ta inspirerande foto till sitt försöksrepotage som hon hoppades att Wired skulle vara intresserade av. I så fall hade de nog gjort om turen med en riktig fotograf ombord vid ett senare tillfälle om Wired hade köpt det.
Det är märkligt att PM med "chock samt "suicidal psykose" så omtänktsamt tänkte på sina medarbetare.
Typ-Synd om dem att behöva stiga upp tidigt helt i onödan när jag nu tänker att ta mitt liv,bäst att höra av mig.
Han var kanske nervös och pressad för att det skulle gå bra för von Bengtsson nästa dag.
Enligt vänner drevs PM av hämdbegär-han ville visa motståndare att han var bättre. Men jag tror att han låg i lä av von Bengtssons kunskaper.

OK.

Klart att han var
Totalt underlägsen konkurrenten. Att tänka sig att Näsa skulle anställa Madsen är totalt otänkbart.
Citera
2017-09-20, 19:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
[quote=ottoplommon|61838797]
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan ju vara så att han har fantiserat om detta (våldtäkt?sexmord?)länge, men hållit tillbaka det, eftersom det är så fel att tom PM inser det.

Sedan dyker tillfället upp och han är inte alls i balans efter att han haft problem med omgivningen av olika slag.
Väldigt starka krafter sprungna ur drömmar han haft en längre tid som inte gick att stävja i stundens hetta.
Då tänker man inte på följderna alls.

Möjligen ville han bara ha lite kinky sex och hoppades att hon skulle nappa på äran att få vara med den världsberömde Raketmadsen.[/QUOT

PM har själv sagt att hela intervjun tog plats på Nautilus.
Så KW, en väluppfostrad kvinna som ofta ler samt är genuint intresserad av sitt intervjuobjekt som person,uppfinnare samt konstnär eftersom hon vill skriva ett så ambitiöst och mångfacetterat porträtt som möjligt av honom som hon sedan vill försöka pitcha till magasinet Wired (fullständigt normalt arbetssätt för frelancejournalister.) Så varför skulle hon ljuga om detta förfaringssätt som säkert PM är väldigt väl förtrogen med?
På andra sidan bordet en väldigt grandios man som känner sig attraherad av denna unga frelancejournalist som är så jättetrevlig.
PM blir mer och mer upphetsad och uppfattar (helt felaktigt) att hon är attraherad av den store potente Raketen. När intervjun är avklarad slår han armarna om henne och försöker kyssa henne. KW blir chockad och stöter bort honom. När han ser förvåning samt chock i hennes ansikte krackelerar hans uppblåsta självbild totalt. (NPD-personer är väldigt beroende av att kunna spegla sig i andra människors beundran. Eftersom de i grund och botten har väldigt ömtålig självkänsla). Så han känner sig förödmjukad, förnedrad, bortgjord, lurad, förd bakom ljuset men mest av allt kränkt. -Här har han suttit i två timmar och inbillat sig själv att han är enormt attraktiv samt oemotståndlig i hennes ögon…..
Men självklart är det ett grandiost självbedrägeri samt rent och skärt önsketänkande från PM. KW har troligtvis betett sig helt korrekt utifrån vad jobbsituvationen kräver.Ingenting alls som en NORMALT FUNTAD person skulle kunna feltolka eller missförstå på minsta vis..

Så kanske han tappar konceptet helt och stryper henne.
Eller så är det strax efteråt på väg upp i tornet som PM får en mörk impuls att drämma luckan i huvudet på henne.(Ett maskerat mord som PM kanske fantiserat en hel del kring.
Hur man på en ubåt skulle kunna utföra det perfekta brottet och undanröja bevis. Jag tror att han umgåtts väldigt mycket med sjuka fantasier. Styckningen tyder på det iallafall.)
Jag tror inte han hade planerat att mörda KW. Ett helt spontant, oplanerat mord pga av besvikelse och ytterligare en motgång för PM:s redan så kantstötta självkänsla som han ej klarar att hantera. Och pga bristande impulskontroll saknar han totalt konsekvenstänkande.
Han har ju själv sagt att han känt sig pressad,stressad i en lång tid före.Säkert var han i psykisk obalans samt nervös för raketuppskjutningen nästa dag efter en rad motgångar. Hans impulskontroll har dessutom blivit sämre sedan en fallolycka 2014.
Tyvärr kan han gjort sak av sina sexfantasier innan han mördade henne.
Enligt polisen är det ett skambrott samt att kroppen blivit utsatt för grov personligt våld.
Så styckningen kommer nog PM att neka i sten til,l så länge han lever.
RIP KW. Och må du få rättvisa
Jag tror inte alls hon har ljugit om något, vad har du fått det ifrån? Jag har ingenstans läst att PM sagt att intervjun har ägt rum på båten. Källa?
Jag är helt med på sexmord.
Citera
2017-09-20, 19:40
Bannlyst
Citat:
PM har själv sagt att hela intervjun tog plats på Nautilus.

Nej, det har han inte sagt. Han har sagt att intervjun pågick fram till 17:00 på land!
Citera
2017-09-20, 19:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror inte alls hon har ljugit om något, vad har du fått det ifrån? Jag har ingenstans läst att PM sagt att intervjun har ägt rum på båten. Källa?
Jag är helt med på sexmord.
Okej nu gick det fel med förra citeringen för att jag inte rättade ditt inlägg (ottoplommon).
Citera
2017-09-20, 19:45
Medlem
Citat:
Återigen nej, detta har hävdats i tråden, men inga källor har presenterats. Huruvida det existerar en sjöfartsmyndighet har inget med saken att göra. =)

Om du hade följt med i pressen dagligen sedan dag 1 så hade du inte missat det.
Köpenhamn/Malmö är en storstadsregion och väldigt tättbefolkat med milijoner människor.
PM använde sin båt för att forsla explosivt farligt gods.
Hur kan man bara tro att sjöfartsmyndigheter skulle blunda för det.
Tvärtom förstår du väl.
Han har tillstånd att framföra och använda den men OBS! endast på danskt vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in