2017-08-27, 23:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Märkvärdigt skrev jag ej. Det är din tolkning av någon anledning. Det är ett helt annat umgänge, och en helt annan miljö, än den du finner på Södermalm i Stockholm.

Nä, jag har aaaaldrig bott utomlands. Aaaaaldrig nååågonsin.

Det finns motsvarande grupper med motsvarande värderingar som den självutnämnda södereliten överallt. I England kallas de "Guardian Readers".
Citera
2017-08-27, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Nei, for det er vel ingen som tror at Walls tandbørste og hårkam har tilhørt et lik fra bårhuset.

Nej precis, vem skulle tro det... Och vilken gärningsman skulle säga sig vara lättad över att man hittat en kropp...? Madsen känner såklart till hela planen, och ur denna synvinkel vet han därmed att allt går planenligt i.o.m att man hittat en kropp man identifierat som Kim Madsen...
Citera
2017-08-27, 23:43
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Submarine captain blamed for journalist’s death liked ‘sexual fetish groups’

http://nypost.com/2017/08/26/inside-slain-journalists-fateful-submarine-ride/

Intressant artikel, med ny info iallafall för mig. Möjligt att min läsförståelse haltar, men om jag läser rätt så fick inte PM köra folk i ubåten enligt dansk lag, och man förstår inte varför han gjort ett undantag för KW.
Citera
2017-08-27, 23:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Som jag tidigare många gånger sagt, det behövs mer fakta om kvällsturen i båten, innan det går att utesluta någonting.

OM dom dök, kan KW ha drabbats av panik, och PM gör vad som går att lugna henne, men inget hjälper. Han måste ensam sköta båten, som är under u-manövrering, och får till slut "ta ut" henne ur matchen, inte med avsikt att döda. Men, hon dör, eller nästan....hur ska han förklara det för polisen?

Varken du eller någon annan kan bortse från en sådan händelse, eller hur? Om du kan säga att det inte skulle kunnat hända, led då det i bevis!

När hon skulle klättra ner från tornet, missar hon ett steg/grepp, och faller handlöst i en cylinder med diameter 50-60 cm ( garderob, trång), de fasta stegen kan lätt träffa hakan.

Jag "tror" ingenting, jag bara lägger upp möjliga scenarier, som finns, då fakta om turen är få för oss utanför polisen. Därför, om man tänker efter, finns mycket olika möjligheter, varken du eller jag kan utesluta några, inte polisen heller, innan de har fakta.

Av vilken anledning skulle PM ha skäl att dölja en olycka genom att stycka och dumpa KW i havet? Om KW överlevde en olyckshändelse, varför döda henne?

Om KW dog av en olyckshändelse, varför dölja det genom att stycka och dumpa kvarlevorna i havet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nej, att borstarna tillhört Kim Wall är ett antagande.
Trams.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Nej, att borstarna tillhört Kim Wall är ett antagande.

Så någon annan skulle borstat sitt hår och borstat tänderna med hennes ägodelar?

Man kan dessutom även ha tagit salivprov från modern och jämfört just för att ditt påstående ska kunna motbevisas. Det hade jag gjort iallafall.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Håller med, dna från torson måste kontrolleras mot modern eller ännu bättre PKU-registret. Även om det är långsökt, så vet vi inte till 100% att det var Kims borstar. Hoppas verkligen att polisen tänker på det.

Och att en helt annan person både har lämnat hårborste med dna och därefter mördats, styckats och kastats i havet? Utan att den person har rapporterats saknad? Inte särskilt trolig teori
Citera
2017-08-27, 23:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
DNA!

Ja DNA:t från borstarna stämmer med DNA:t från torson vet vi ju. Men nu kom ju hypotesen att Kim kanske VILLE försvinna, och att hon därför planterat hårstrån från ett lik (som hon och Peter stulit från bårhuset eller från en nygrävd grav) i sin hårborste och även DNA från det på sin tandborste. Madsen flyr från fängelset med luftballong, där Kim väntar, och så räcker de lång näsa åt polisen och flyger tillsammans iväg mot solnedgången...
Citera
2017-08-27, 23:47
Medlem
Citat:
Nej precis, vem skulle tro det... Och vilken gärningsman skulle säga sig vara lättad över att man hittat en kropp...? Madsen känner såklart till hela planen, och ur denna synvinkel vet han därmed att allt går planenligt i.o.m att man hittat en kropp man identifierat som Kim Madsen...
Sluta investera i trams. Det där hör konspirationsforat till.
Citera
2017-08-27, 23:49
Medlem
Vedträs avatar
Är det bara jag som tycker det är tvivelaktigt av dn.se att köra en stor rubrik + bild "till minne av" Kim Wall, nu snart i en veckas tid. Visst kan förstå branch-kollegor, men det rimmar dåligt med deras neutralitetsprincip. Varför förtjänar en journalist, som mest varit aktiv utomlands, mer air time än en mördad knarkare tex. Det ger någon sorts vink om att de sätter sina egna först. Rent av sina egna intressen först. Samma va det med Dawit Isaak vars "dagar i fångenskap" räknare hängde kvar i åratal.
Citera
2017-08-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Intressant artikel, med ny info iallafall för mig. Möjligt att min läsförståelse haltar, men om jag läser rätt så fick inte PM köra folk i ubåten enligt dansk lag, och man förstår inte varför han gjort ett undantag för KW.
Undrar om inte lagen bara gäller betalande passagerare.
Citera
2017-08-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns motsvarande grupper med motsvarande värderingar som den självutnämnda södereliten överallt. I England kallas de "Guardian Readers".

Hur som skulle hon och pojkvännen bosätta sig i Kina, där hon arbetat tidigare.

Sverige fanns inte på hennes karta. Överhuvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in