Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Som jag tidigare många gånger sagt, det behövs mer fakta om kvällsturen i båten, innan det går att utesluta någonting.
OM dom dök, kan KW ha drabbats av panik, och PM gör vad som går att lugna henne, men inget hjälper. Han måste ensam sköta båten, som är under u-manövrering, och får till slut "ta ut" henne ur matchen, inte med avsikt att döda. Men, hon dör, eller nästan....hur ska han förklara det för polisen?
Varken du eller någon annan kan bortse från en sådan händelse, eller hur? Om du kan säga att det inte skulle kunnat hända, led då det i bevis!
När hon skulle klättra ner från tornet, missar hon ett steg/grepp, och faller handlöst i en cylinder med diameter 50-60 cm ( garderob, trång), de fasta stegen kan lätt träffa hakan.
Jag "tror" ingenting, jag bara lägger upp möjliga scenarier, som finns, då fakta om turen är få för oss utanför polisen. Därför, om man tänker efter, finns mycket olika möjligheter, varken du eller jag kan utesluta några, inte polisen heller, innan de har fakta.
Av vilken anledning skulle PM ha skäl att dölja en olycka genom att stycka och dumpa KW i havet? Om KW överlevde en olyckshändelse, varför döda henne?
Om KW dog av en olyckshändelse, varför dölja det genom att stycka och dumpa kvarlevorna i havet?