2017-08-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men skulle de inte ha berättat i tidningarna? När Cosby (eller vad han heter, negern) åkte fast t.ex. så var ju dessa olustiga historier genast över all världens förstasidor. Eller när den tjuvtagna videon på Trump kom ut, där han sa att han tar kvinnor på... ja. Genast hade massor av kvinnor sådana historier att berätta.

Nu är jag en man, alltså har jag ingen aning hur kvinnor fungerar. Men kanske är det så att tröskeln för när man känner att komma ut med en sådan historia ligger betydligt högre när det är mord med i bilden.

Om en kvinna ringt Expressen och de sen gjort en artikel "Raket-Madsen tog mig på brösten när jag var på hans ubåt" hade jag tyckt detta var ganska opassande uppmärksamhetsbehov så som situationen är nu. Kvinnor som eventuellt har varit med om vissa närmanden från PM borde väl kontakta dansk polis om de anser att det är av intresse. Att dela det med skvallermedia hade varit ganska osmakligt just nu tycker iaf jag.
Citera
2017-08-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ju bl a just för att slippa dekompressions beräkningar och faror som man går ner med en u-båt istället för flaskor om man inte går djupare än flaskdyk. Nu kan turister sitta och titta ut genom fönstren på en liten u-båt i utan föregående hälsoundersökningar och dekompressionstrassel och till och med sova i båten på djupet som PM. Att göra om hela båten till en tryck-kammare förstör ju hela idéen...
Glädjande att man inte hade varit så tokig och gjort det med u-båten Nautilus som vissa påstod.

Att inte designa in en specifik dykarlucka enbart tänkt att användas genom att man trycksätter hela kabinen är givetvis bra.

Däremot skulle det ju vara bra om ubåten hade luftkapacitet för att kunna blåsa upp trycket i hela kabinen på någon minut - lämpligt snabbt så inte trumhinnor mm går åt skogen. Men så att nöduppstigning går göra genom luckan.

Och allra bäst vore ju om ubåten hade en dedicerad dyk-kammare där man alltså inte behöver fylla hela kabinen. Euronaut har en dyk-kammare. Jag tror att Kraka - den som varit uppe till debatt nu senaste timmarna - också har dyk-kammare. Dvs full luft-sluss med dubbla luckor. Det var väl problem med en av luckorna som gjorde att Kraka blev vattenfylld? Kanske blev PM rädd, efter incidenten med Kraka.
Citera
2017-08-27, 01:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Så här tänker jag om vad som hände och varför:

Att närstående intygar att någon inte kan vara en mördare är inget ovanligt. Men många vänner vittnar om att PM inte var våldsam, trots hett temperament.

Även om hon ställde obehagliga frågor är det normalt sett ett långt steg till att drämma till. Hon är dessutom en främmande person, känslostormar och fysisk ilska brukar utspelas i nära relationer eller fylla.

Han har inget att "vinna" i objektiv bemärkelse på brottet, särskilt när vi nu tror att intervjun redan är avklarad före resan och att det då fanns vittnen.
Det som ev kommit fram går inte att "sudda" ut genom att röja henne ur vägen.

Offret är, såvitt man vet, obekant person. De träffas bara några timmar före brottet och större delen av den tiden har de sällskap och eller/ vittnen som ser och syns. Båda ser normala och glada ut när de vinkar från tornet. Så det som händer mellan dem måste gått fort, det har skett inom någon timme från sista iakttagelsen av KW.

Utöver försvar, hämnd och rent hat, är det inte mycket mer än sex som kan trigga en i övrigt välfungerande person till så starka känslor som krävs för att döda (vilket ifs kan gå lätt) och att stycka kroppen. Och så snabbt kopplas på och av.

Psykoser kan förklara sådana handlingar men han har synts och talat med människor, både före och efter styckningen, och han har inte varit tydligt psykotisk då, eller ens i närheten.

Det är långt ifrån omöjligt att tänka sig att han har dolda sexuella fantasier/ lustar och det är sällan närstående är bekanta med dessa. Möjligen hustrun och tidigare flickvänner? (Det kan finnas kvinnor som inte vill berätta)

Dominans och underkastelse, skräck, smärta etc är vanliga inslag i undertryckta sexuella drifter, vilket lätt kan leda till farliga situationer, särskilt om man inte är överens om det. De sexuella begären kan också väckas väldigt fort, planering och genomförande kan ha kort startsträcka och själva överraskningsmomentet kan vara en del i akten, som också kan vara katalysator för många blandade och oförenliga känslor hos förövaren.

I ett sådant scenario kan också rymmas att droga offret och även om KW var en seriös och begåvad kvinna, är det inte omöjligt att hon faktiskt låtit bjuda sig på något.

En överdos, kvävning eller dödande slag, t ex mot huvudet i den trånga ubåten under en sexakt, kan säkert av en störd person uppfattas som en olycka. Även om sexet var ofrivilligt för den ena parten.

I det läget blir styckningen både ett sätt att bli av med kroppen som annars kan leda till fängelse etc etc. Men också ett sätt att städa bort skuldkänslor och spår av vad han egentligen rymmer för starka känslor av hat och hämnd och bekräftelsebehov mm.
Det jag citerat överensstämmer med den känsla som byggts upp hos mig, och som efter det att torson hittades samt identifierades fått mig att tro på detta scenario.

Det enda beklämmande är svårigheten att juridiskt bevisa vad PM gjort sig skyldig till, så att ett straff kan utmätas som står i någorlunda proportion till hans handlande.
Skriver "någorlunda" eftersom inget hårdare straff än livstid existerar, och jag är normalt btw emot dödsstraff.
Citera
2017-08-27, 01:43
Bannlyst
https://unvis.it/ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/boerne-webshop-sender-raket-madsen-reklame-til-4000-undskyld-det-var-en-fejl/6794180

Och en dansk leksaksfirma skickar ut raketmadsenreklam till barn. Inte helt populärt.

Citat:
Raket Madsen giver den gas for tiden. Det gør vi også med nye varer. Så skynd dig at få en bid af første sending
Citera
2017-08-27, 01:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Att inte designa in en specifik dykarlucka enbart tänkt att användas genom att man trycksätter hela kabinen är givetvis bra.

Däremot skulle det ju vara bra om ubåten hade luftkapacitet för att kunna blåsa upp trycket i hela kabinen på någon minut - lämpligt snabbt så inte trumhinnor mm går åt skogen. Men så att nöduppstigning går göra genom luckan.

Och allra bäst vore ju om ubåten hade en dedicerad dyk-kammare där man alltså inte behöver fylla hela kabinen. Euronaut har en dyk-kammare. Jag tror att Kraka - den som varit uppe till debatt nu senaste timmarna - också har dyk-kammare. Dvs full luft-sluss med dubbla luckor. Det var väl problem med en av luckorna som gjorde att Kraka blev vattenfylld? Kanske blev PM rädd, efter incidenten med Kraka.

Ja, håller med dig. Att dyka med flaskor är en sak med enorm frihetskänsla, man är ett med havet och som en fågel kan man flyga på olika djup, avväga sig, ligga still se på saker. Med att sitta instängd i en plåtburk som man inte så lätt kan lämna torde resultera i en släng av kaustrofobi.

Hade jag varit tillfrågad om designen av denna 30 ton tunga 18 meter långa 2 meter breda plåtburk, som tydligen är byggs av en gammal stolpe till ett vindkraftverk, hade jag absolut velat ha en trycksluss som nödutgång. Helst utrustad med ett par fyllda dykflaskor och en nödlina med flytboj som man kan hänga i och dekomprimera på vägen upp.

Men slussar är dyra att bygga och utgör en potentiell risk att gå sönder. PM och de övriga 23 personerna som la ner tre års tid på att bygga Nautilus, tyckte väl att det inte var värt det.

Klart PM har läst sin Jules Verne och drömt om att likna kapten Nemo- annars döper man väl inte u-båten till Nautilus.
Citera
2017-08-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ganska livlig och kreativ unge. Tänk att ha honom i grannskapet eller i samma skola som en själv.

Omöjlig att ha och göra med, samtidigt åtnjöt han någon respekt för att folk var så fascinerade av honom, och folk verkar ha sett genom fingrarna med hans egensinnighet? Det var för att han var så kreativ som folk kunde bortse från hans säregna maner?
Som föreläsare tycker jag att han känns lite väl intensiv för att man avslappnat ska lyssna på honom. Lite speedad är han allt.
Han verkar inte vara så bra lyssnare. Men när han är yngre verkar han vara mer avslappnad?

Tack
För att du ens kunde tyda mig..Med nån kraschad dator, en gammal utan fungerande t angentbord är det sannerligen inte lätt

Nu med mobil.

Allt om Madsen, handlar om att Han vill vara i Strålkastarljuset.

Han hade en kompanjon som var teoretisk välutbildad, von Bengtson, som lämnade honom 2014. Men han är delägare i det ursprungliga företaget. Som får skjuta upp sin raket Före Raket-Madsen.

En vanlig person accepterar det. Nu är inte han det. Han missade chansen att stå i Rampljuset.

Så klev Kim in. Nu hade han en Ny Chans att hamna och rentav förta Rampljuset från konkurrenten.

Madsen. Kan inte acceptera ett Nederlag. Upplevt sådant, lättkränkt, narcissisiskt, mm.

Kim råkade bara på fel plats vid fel tillfälle.

Det tror jag.
Citera
2017-08-27, 02:14
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Håller med - det är vad jag haft på känn också. Förutom andra paralleller kan man eventuellt dra en linje från Parsons magiska musa och "Scarlet Woman", den rödhåriga Cameron, över de röda perukerna i "ubådsballeten" och fram till den likaså rödhåriga KW.

Har PM diskuterat Parsons i något reportage?

Inte vad jag vet, men jag ge vad som helst för att få en medlemslista från OTO Danmark.
Citera
2017-08-27, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Inte vad jag vet, men jag ge vad som helst för att få en medlemslista från OTO Danmark.

Den?

http://www.oto.dk/

Har ni kommit fram till att hans satanshjälm var mer än ett skämt?=
Citera
2017-08-27, 02:32
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Den?

http://www.oto.dk/

Har ni kommit fram till att hans satanshjälm var mer än ett skämt?=

Nja, men hur galet det än låter så finns det fortfarande lite liv i satanistspåret. Jag trodde inte det när jag skrev ihop den första texten om likheterna med Parsons liv, men det känns som att lite för mycket stämmer in.
Absolut inga hårda bevis, men väldigt intressanta sammanträffanden. Vi skulle förmodligen behöva sammanfatta det dock för just nu är det lite rörigt. Skulle behöva sammanställa hela den delen som har att göra med hans fritidsintressen utanför det tekniska; sexfester, konst och allt annat som kommit fram.

Jag känner inte till om någon annan än Parsons och Hubbard har genomfört Babalon Working, och eftersom jag inte är någon expert på området kan jag inte detaljerna. Men om... och han trodde att KW var den...
Nej, det är för sjukt. Men jag ska fortsätta kika på det. Bara för att.
Citera
2017-08-27, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Nu är jag en man, alltså har jag ingen aning hur kvinnor fungerar. Men kanske är det så att tröskeln för när man känner att komma ut med en sådan historia ligger betydligt högre när det är mord med i bilden.

Om en kvinna ringt Expressen och de sen gjort en artikel "Raket-Madsen tog mig på brösten när jag var på hans ubåt" hade jag tyckt detta var ganska opassande uppmärksamhetsbehov så som situationen är nu. Kvinnor som eventuellt har varit med om vissa närmanden från PM borde väl kontakta dansk polis om de anser att det är av intresse. Att dela det med skvallermedia hade varit ganska osmakligt just nu tycker iaf jag.
Vissa tafsar och andra stycklustmördar. Efter att ha blivit tafsad på kan man såklart kontakta polisen, lite svårare när man är död.
Citera
2017-08-27, 03:26
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nja, men hur galet det än låter så finns det fortfarande lite liv i satanistspåret. ... Men jag ska fortsätta kika på det. ...

Ja, det är ett ideellt sidospår som väl ej tillför själva utredningen något, men som måhända kan uppenbara något om mannens tankevärld. Man kunde t.ex. försöka ta reda på om Madsen tilläventyrs är dansk $cientolog. (Rödhåringen) L. Ron Hubbard var ju Parsons benägna assistent vid hans rituella försök att åstadkomma "månbarnet" via Cameron.
Senast redigerad av Kenpo 2017-08-27 kl. 03:52.
Citera
2017-08-27, 03:39
Medlem
Har säkert tagits upp tidigare men är det någon som är insatt i hur pass vänster-extrema åsikter hon har propagerat för? Baserat på hennes utseende och var hon gjort reportage tidigare ser hon rätt vänster ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in