2017-08-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Han. De flesta kända seriemördare är män.

Det är ganska svårt att undvika en seriemördare om enda ledtråden är att det är en "han".
Citera
2017-08-27, 08:40
Medlem
Tack Doctor. Jag får kanske ge upp gällande det här spåret då. Iofs syns tidigare i samma video också tre parkerade personbilar men de är så små och otydliga att det inte går att utreda vare sig färg eller märke. Och dessutom vet man ju inte vems som är vems. Tycker dock att ett försvinnande efter besök på McDonalds i Slagelse är lite intressant, i synnerhet som hon senare påträffades på den väg som går där förbi i rikning Köpenhamn.
Citera
2017-08-27, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Har säkert tagits upp tidigare men är det någon som är insatt i hur pass vänster-extrema åsikter hon har propagerat för? Baserat på hennes utseende och var hon gjort reportage tidigare ser hon rätt vänster ut...

Liksom majoriteten av hela journalistkåren.
Citera
2017-08-27, 08:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Denna 3:e person figurerar igen på som fotograf, var det denna som antogs vara med på ubåten i ett tidigt skede av sökandet månne? Hur vet man att denne person inte var med nere i ubåten?

Går denna ubåt att ens att framföra av en enda person? Ubåtar kräver ju normalt ett visst antal i manskap... har detta tagits upp i tråden?
Som jag förstått det hängde det alltid en massa folk runt Madsen och hans projekt, så det behöver inte betyda särskilt mycket att han och Kim stötte ihop med en person. Som vittne kan han få betydelse förstås.

Ju mer jag ser av Madsen desto säkrare blir jag på att han varit djupt störd i hela sitt vuxna liv; helt fixerad vid sina intressen, droppar hela tiden repliker från filmer - han har levt i en bubbla. Det kan tyckas "charmigt" att han sovit på arbetsplatsen, i en u-båt på ett varvsområden i råkalla Köpenhamn, men det är ganska stört. Inga barn har han heller, vad jag förstått, och även det säger något. Han avslutar en an filmerna jag sett med orden: "Jag vill bara fortsätta leva på det här sättet, leva det här livet", och det kan nog vara motivet bakom mordet...
Citera
2017-08-27, 09:02
Medlem
Alltså kolla den hä kartan så förstår ni att jag har hängt upp mig på detta. Justera också storleken så ni får in både Höng längs äg 22 och Korsör på Vestmotorvejen. Kanske PM har tillbringat kvällen i Höng där han växte upp och nu på hemvägen har stannat vid McDonalds. Där sitter några söta tjejer som pratar om att ta tåget till Korsör. Han vet precis hur där ser ut, att det är öde etc, och av en ingivelse kör han mot Korsör när de börjar gå mot stationen. Det går snabbt längs Vestmotorvejen. Väl framme parkerar han på P-platsen vid stationen. När tåget kommer in börjar han cirkulera runt stations och leta efter dem. Kanske han ren har hört een av dem säga på McDonalds att hon hellre går än tar taxi. Han övermannar henne och sen är det oklart vad som sker, hur och när. Men småningom börjar han köra i riktning Köpenhamn. Emilies kropp dumpar han på vägen i en damm i Borup. https://www.google.se/maps/place/McDonald's,+Idag%C3%A5rdsvej+2,+4200+Slagelse,+Dan mark/@55.2972142,11.3134803,11z/data=!4m2!3m1!1s0x464d617401ffc649:0xd8deecc9ef5bc 065
Citera
2017-08-27, 09:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Liksom majoriteten av hela journalistkåren.
Ja sveriges mest hatade yrkeskår! Enligt undersökningar har de lägre förtroende än en zigensk begagnad bilhandlare. Kanske PM hade samma erfarenhet av svenska journalister och gick loss då han dessutom upptäckte att hon var mer vänsterextrem än han anat...
Citera
2017-08-27, 09:22
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som jag förstått det hängde det alltid en massa folk runt Madsen och hans projekt, så det behöver inte betyda särskilt mycket att han och Kim stötte ihop med en person. Som vittne kan han få betydelse förstås.

Ju mer jag ser av Madsen desto säkrare blir jag på att han varit djupt störd i hela sitt vuxna liv; helt fixerad vid sina intressen, droppar hela tiden repliker från filmer - han har levt i en bubbla. Det kan tyckas "charmigt" att han sovit på arbetsplatsen, i en u-båt på ett varvsområden i råkalla Köpenhamn, men det är ganska stört. Inga barn har han heller, vad jag förstått, och även det säger något. Han avslutar en an filmerna jag sett med orden: "Jag vill bara fortsätta leva på det här sättet, leva det här livet", och det kan nog vara motivet bakom mordet...
Särskilt om en journalist på botten av havet(?) plötsligt börjar ställa frågor om var han fått pengar från på sistone. Någon viskade "Aurora". Kanske han fick spel när hans frihet plötsligt var hotad av någon han trodde skulle följa med på ett äventyr. Då är det lätt hänt att det kommer ett slag i huvudet (som saknas) med rörtången.
Citera
2017-08-27, 09:28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Särskilt om en journalist på botten av havet(?) plötsligt börjar ställa frågor om var han fått pengar från på sistone. Någon viskade "Aurora". Kanske han fick spel när hans frihet plötsligt var hotad av någon han trodde skulle följa med på ett äventyr. Då är det lätt hänt att det kommer ett slag i huvudet (som saknas) med rörtången.
Ja, man får någonstans "hoppas" att hon hade gjort ett gräv så att det inte bara var en impulsgrej från Madsen: hon klättrade ner genom det smala tornet, han skulle hjälpa henne och ta emot och fick se trosorna under kjolen -> tafsade och bråk på det...
Citera
2017-08-27, 09:30
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ja, man får någonstans "hoppas" att hon hade gjort ett gräv så att det inte bara var en impulsgrej från Madsen: hon klättrade ner genom det smala tornet, han skulle hjälpa henne och ta emot och fick se trosorna under kjolen -> tafsade och bråk på det...
Det skulle i så fall förklara varför pojkvännen var så "på" att rapportera henne försvunnen. Han (och polisen) visste väl varför hon ville umgås med Madsen.
Citera
2017-08-27, 09:33
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det skulle i så fall förklara varför pojkvännen var så "på" att rapportera henne försvunnen. Han (och polisen) visste väl varför hon ville umgås med Madsen.
Ja, jag har svårt att de något annat än ett reellt hot mot livsstilen som kunde få honom att flippa så totalt. En övergreppsgrej i båten, utan andra vittnen än några trötta Östersjöfiskar, skulle han säkert vara säker på att snacka sig ur.
Citera
2017-08-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Denna 3:e person figurerar igen på som fotograf, var det denna som antogs vara med på ubåten i ett tidigt skede av sökandet månne? Hur vet man att denne person inte var med nere i ubåten?

Går denna ubåt att ens att framföra av en enda person? Ubåtar kräver ju normalt ett visst antal i manskap... har detta tagits upp i tråden?
Madsens medarbetare sa att de själva behöver fler manskap för stt segla Nautilus men att Madsen var den ende som kunde segla henne ensam.
Citera
2017-08-27, 09:54
Medlem
Citat:
Hon hade tights under kjolen om jag inte minns fel. Fast jag kan ha drömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in