2017-08-24, 14:01
Medlem
Tjuvhederns avatar
Leif GW Persson uttalade sig igår eller om det var idag om att händelseförloppet måste gått oerhört fort, nästan som att det var planerat. Man ska dessutom ha "bra" verktyg till hands.

Att de flesta som styckar ett offer väntar åtminstone ett dygn innan de sätter igång, eftersom det är en grannlaga uppgift både mentalt och fysiskt.
Citera
2017-08-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
att personen halkar och slår sig på isfläck, cyklar omkull eller dör påannat rent olycksfall.
Jag menar en olycka som man själv är vållande till.
Det är inte uteslutet att det är så i "raketmattsson"s fall.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I det här fallet är det svårt att ta huvudet som trofé. Han bar inte på det när han blev räddad och det fanns inte på båten. Inget tyder på att han tagit risken att gå i land och gömma huvudet. Det mest troliga i just det här fallet är att det är fiskmat.

Fast han kanske hade den avsikten, han kanske lekte Hamlet? Men fick avbryta när han var eftersökt?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Är han verkligen oattraktiv? Hans utseende är väl inte nördigt heller? Ej heller är han uppfinnare.

Hon är väl inte så snygg och rödhårig och attraktiv i kombination är en oxymoron såvida man inte heter Marcia Cross.

Nu är jag bara EN kvinna och kan inte tala för alla andra, men ändå. Jag tycker att han är oattraktiv när man bara ser honom på en stillbild, men det händer något när han föreläser och talar. Man dras med av hans entusiasm och passion - människor som tror på sig själva, VILL något och ser till att få det att hända, är attraktiva även om deras öron står ut etc.. På samma sätt som en perfekt latino lover, skapt som en antik staty, kan få en att tända av bara han öppnar munnen, p.g.a. att han är ytlig, korkad och självcentrerad.
Citera
2017-08-24, 14:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det är helt klart en olycka.
Självbevarelsedriften gör att man vill undvika straff till varje pris.

Det är nog väldigt osannolikt att man sätter igång och skär loss huvud, armar och ben från en tjej som man nyss pratat med, om tjejen dött av en olycka. Även om man har ett visst ansvar för olyckan, så är strafftiden i regel relativt kort. Endast en svårt mentalsjuk människa sätter igång och styckar olycksoffret.

Däremot om man har mördat/dräpt någon och riskerar decennier i fängelse, då kan det finnas en viss logik här. Det tar emot att stycka, men om man inte gör det så väntar garanterat ett mycket långt fängelsestraff. Man måste då välja mellan pest och kolera.

Styckningen indikerar starkt att han mördat eller dräpt henne.
Citera
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Skulle vara intressant att veta om polisen hittat några verktyg i båten som PM använt för att stycka kroppen eller om han dumpade dem i havet.
Citera
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att den utlösande faktorn endera är sexuellt motiv eller att hon ställt "fel" frågor gällande ubåten.

Tror jag med. Hon kanske inte var så as-imponerad som han var van vid/förväntade sig. Vilket skadade hans klena manlighet.
Citera
2017-08-24, 14:04
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är nog väldigt osannolikt att man sätter igång och skär loss huvud, armar och ben från en tjej som man nyss pratat med, om tjejen dött av en olycka. Även om man har ett visst ansvar för olyckan, så är strafftiden i regel relativt kort. Endast en svårt mentalsjuk människa sätter igång och styckar olycksoffret.

Däremot om man har mördat/dräpt någon och riskerar decennier i fängelse, då kan det finnas en viss logik här. Det tar emot att stycka, men om man inte gör det så väntar garanterat ett mycket långt fängelsestraff. Man måste då välja mellan pest och kolera.

Styckningen indikerar starkt att han mördat eller dräpt henne.

Precis. Väl sammanfattat.
Citera
2017-08-24, 14:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag hävdar inte att det var den utlösande faktorn, men för att ens försöka förstå varför han utfört sådana bestialiska handlingar kan det faktum att han förmodligen var stressad till följd av sin privatekonomiska situation vara en pusselbit.
Har du några empiriska belägg som visar att antalet styckningar på ubåtar ökar när folk har problem med sin privatekonomi?

Jag tror inte alls det finns ett sammanhang. En psykopat drivs av lust och egenintresse. Tippar att om han hade fantiserat om att hålla en kvinna fängslad i sin ubåt, våldta och stycka henne, så är motivet inte svårare än att han har realiserat en dröm. Alternativt så fick han idén på båten, och med sina psykopatisk-specifika problem hade han svårt att kontrollera sina impulser och gick till handling.
Citera
2017-08-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att den utlösande faktorn endera är sexuellt motiv eller att hon ställt "fel" frågor gällande ubåten.
Med tanke på hans märkliga sexliv med strippor, och sexfester så är du nog inte fel ute. Han beskrev i nån artikel att det var som en annan värld när man klev ner i ubåten. Kanske han fantiserat om en liten egen orgie och passade på nu. Men Kim var inte med på noterna. Handgemäng. Och.... så gick det illa.
Citera
2017-08-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Du försöker etablera ett MOTIV eller?
Det kan vara det som utlöste aggressivitet mot Kim. Detta vet han bara själv. Hoppas han berättar allt.
Citera
2017-08-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är jag bara EN kvinna och kan inte tala för alla andra, men ändå. Jag tycker att han är oattraktiv när man bara ser honom på en stillbild, men det händer något när han föreläser och talar. Man dras med av hans entusiasm och passion - människor som tror på sig själva, VILL något och ser till att få det att hända, är attraktiva även om deras öron står ut etc.. På samma sätt som en perfekt latino lover, skapt som en antik staty, kan få en att tända av bara han öppnar munnen, p.g.a. att han är ytlig, korkad och självcentrerad.
Håller med dig. Fullkomligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in