.
Ja, efter många år i mitt yrke kan jag med säkerhet slå fast att det är tungt och jobbigt att stycka av armar och ben från en kropp. Ja, jag har gjort det några ggr själv - men under kontrollerade former

naturligtvis .
Att göra det med vass kniv är svårt i axel och höftleder, lättare armbågar och knän - men det är många sega senor och skära igenom. Kommer du snett och är osäker på anatomin, skär du i skelettet och kniven kan skadas, fastna eller brytas av. Det är faktiskt lättare att skära halsen av någon och avsluta med att skära i nackens leder än att ta av vid höft och axelleder.
Men även sista bakre delen av halsen är lite bökigare. Skär du inte primärt i leder utan i ex lårbenet är det ett väldigt jobbigt projekt.
Se på IS-filmer, man får se hur någon skär av halsen framtill och sedan dröjer det en stund in i den makabra filmen innan de visar ett löst huvud.
Det krävs ett visst "sågande" baktill i halsen som tar tid.
Man naturligtvis hugga av med yxa men även detta kräver kraft, flertal hugg och helst en huggkubbe.
Annars är väl en motorsåg en bra utmärkt hjälpmedel om han hade någon ombord?
De flesta styckningar av folk sker i badrummet, ofta i badkar eller på golvet. Då har man bra ljus, ett stillaliggande icke gungande underlag, platt område utan lister, skruvar och ojämnheter och någonstans att lägga de avhuggna delarna åt sidan. Man har också vatten att spola med när man inte ser var man skär. För att inte tala om att man kan spola av sig själv. Titta på en jaktstyckning av ex rådjur eller älg - det är jätteblodigt och fullt av rinnande sekret och kroppsvätskor och då har man oftast ett stort område att hålla till på.
Att stycka sitt offer - för hon är hans offer - kräver tid för PM. Att göra det i en gungande u-båt mitt i natten utan tillgång till rinnande vatten, rätt instrument och underlag, kanske med dålig belysning är ett stort, obehagligt projekt. För att inte ens tänka på hur han baxar eller hissar upp kroppsdel efter kroppsdel upp genom fyra meterstornet ut på däcket utan lanternor i mörkret.
Detta gör ingen normalt funtat människa! Han har en störning, helt klart!