2017-08-24, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Polisen har iofs sagt rakt upp och ner i presskonferens att PMs inställning är att han begravt kroppen i havet "hel".
Ioförsig så kan ju en stor propeller klippa av lemmar som jag skrivit, men att få alla fyra samt skallen känns lite för märkligt.
Sen undrar man vad det är som är så känsligt i hans berättelse att de inte vill skriva om det, slog hon i skallen under ett blowjob eller i nån sexuell akrobatisk rörelse, eller vad kan menas?
För hans story är ju att de var en olyckshändelse och hon var i ett stycke när hon sjöbegravdes, kan man få till nått känslig i en beskrivning baserat på detta, himla svårt.
Citera
2017-08-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nja, var det inte en översättningsmiss? Missförstånd. Gärna en källa/länk om du har, annars riskerar det bli en trådsanning.

Ja, jag såg presskonferensen där polisen sade att madsen sagt att han slängt i henne hel.

Strax efter att de hade bekräftat identiteten på kroppen.
Citera
2017-08-24, 11:55
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nej. Det är en "maffiastyckning" som kräver motorsåg och liknande verktyg.

Ni har väl delat en grillade kyckling hemma? Benen vrider man loss för det sitter så dåligt och på en människa är det likadant. ISIS har ju skurit halsen av människor på några minuter med brödknivar så skär man i leder med en bra kniv är det som smör.

Maffiastyckning? Nej, men med stor sannolikhet så styckar en rättsläkare inte en kropp på ett sådant sätt, utan de måste vara väldigt noggranna, som en annan användare också nämnde. (Praetori?)
Citera
2017-08-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ioförsig så kan ju en stor propeller klippa av lemmar som jag skrivit, men att få alla fyra samt skallen känns lite för märkligt.
.
Varför den diskussionen? Rättsläkare har ju konstaterat att kroppen delats medvetet. Dvs mekaniskt med verktyg.
Citera
2017-08-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Ja, jag såg presskonferensen där polisen sade att madsen sagt att han slängt i henne hel.

Strax efter att de hade bekräftat identiteten på kroppen.
Ok, tänker inte bemöta det mer. Det är korrigerat i tidningarna att det var en miss. "Havet" låter som "hel" i våra öron. Lyssna en gång till. Och ytterligare en.
Själv orkar jag inte bemöta dumheter mer.
Citera
2017-08-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nja, var det inte en översättningsmiss? Missförstånd. Gärna en källa/länk om du har, annars riskerar det bli en trådsanning.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3929619

07:57 in ungefär
Citera
2017-08-24, 11:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Han hade gjort hål i torson för att gaser skulle sippra ut, då kanske han även gjorde hål i huvudet utav samma anledning. Hemskt och så kallsinnigt.

Var i huvudet bildas det gaser av förruttnande bakterier...?
Förvisso kan man ju uppleva att personer i ens omgivning har mycket luftfyllda områden framföralt cerebralt som ersätter hjärnan baserat på deras beteenden , men rent allmänt har de flesta inga gasbildande tarmbakterier eller lyftfyllda större volymen inne i skallen, varför huvudet torde sjunka mot botten och stanna där.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-24 kl. 12:00.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
.

Ja, efter många år i mitt yrke kan jag med säkerhet slå fast att det är tungt och jobbigt att stycka av armar och ben från en kropp. Ja, jag har gjort det några ggr själv - men under kontrollerade former naturligtvis .

Att göra det med vass kniv är svårt i axel och höftleder, lättare armbågar och knän - men det är många sega senor och skära igenom. Kommer du snett och är osäker på anatomin, skär du i skelettet och kniven kan skadas, fastna eller brytas av. Det är faktiskt lättare att skära halsen av någon och avsluta med att skära i nackens leder än att ta av vid höft och axelleder. Men även sista bakre delen av halsen är lite bökigare. Skär du inte primärt i leder utan i ex lårbenet är det ett väldigt jobbigt projekt.

Se på IS-filmer, man får se hur någon skär av halsen framtill och sedan dröjer det en stund in i den makabra filmen innan de visar ett löst huvud. Det krävs ett visst "sågande" baktill i halsen som tar tid.
Man naturligtvis hugga av med yxa men även detta kräver kraft, flertal hugg och helst en huggkubbe.
Annars är väl en motorsåg en bra utmärkt hjälpmedel om han hade någon ombord?

De flesta styckningar av folk sker i badrummet, ofta i badkar eller på golvet. Då har man bra ljus, ett stillaliggande icke gungande underlag, platt område utan lister, skruvar och ojämnheter och någonstans att lägga de avhuggna delarna åt sidan. Man har också vatten att spola med när man inte ser var man skär. För att inte tala om att man kan spola av sig själv. Titta på en jaktstyckning av ex rådjur eller älg - det är jätteblodigt och fullt av rinnande sekret och kroppsvätskor och då har man oftast ett stort område att hålla till på.

Att stycka sitt offer - för hon är hans offer - kräver tid för PM. Att göra det i en gungande u-båt mitt i natten utan tillgång till rinnande vatten, rätt instrument och underlag, kanske med dålig belysning är ett stort, obehagligt projekt. För att inte ens tänka på hur han baxar eller hissar upp kroppsdel efter kroppsdel upp genom fyra meterstornet ut på däcket utan lanternor i mörkret.

Detta gör ingen normalt funtat människa! Han har en störning, helt klart!

Tack för väldigt intressant inlägg! Det fetade kommenterade min vän likadant som du gör också.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neiland123
Nåja, scenariot i sig ger väl all anledning till misstänksamhet. Person tar med sig annan person i båt, annan person anmäls försvunnen, båtägaren försvinner också och vid uppdykandet råkar han sänka båten.

Klart som fan att han blir huvudmisstänkt direkt

Troligen är det som du säger,

men jag får ändå för mig att polisen var misstänksamma så tidigt att man kan få för sig att dom hade något mer att gå på.
Citera
2017-08-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Vet inte varför han inte skulle få uttala sig. Tror snarare att han inte vill/orkar uttala sig.
Det tror inte jag, jag trorhan har info som skulle kunna påverka madsens berättelse eftetsom han tydligen får se på tv
Citera
2017-08-24, 12:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Maffiastyckning? Nej, men med stor sannolikhet så styckar en rättsläkare inte en kropp på ett sådant sätt, utan de måste vara väldigt noggranna, som en annan användare också nämnde. (Praetori?)

Rättsläkare styckar väl inte särskilt ofta (en underdrift).? Ortopedikirurger som byter ut höftkulor m. m. har nog mer relevant erfarenhet.
Citera
2017-08-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3929619

07:57 in ungefär

Och där säger polisen på danska "har begraved hende i havet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto