2017-08-24, 11:18
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Konstig människa ... den är ju hans/hennes ...

Det har begåtts ett styckmord (+ eventuella sexbrott) i ubåten, jag har full förståelse för att det finns folk som inte vill befatta sig med ubåten efter det.
Citera
2017-08-24, 11:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag kan bara inte släppa att polisen var på bollen direkt. Ingen tvekan. Polisen var säkra på att han mördat henne direkt. Trots att det inte fanns en kropp eller något officiellt vid det tillfället. Det leder mig att tro att dom har information vi saknar.

Jag tror han berättat merparten stora bitar inför häktningsförhandlingen, då hans rubricering ändrades. Med försvårande omständigheter som då tillades, är jag rätt övertygad om att han redan då avslöjat att han styckat kroppen, ihop med att ha begravt kroppen till sjöss avslöjat att han tyngt ner kroppsdelar för sänkning.
Begravt är lite av ett nyckelord, som massmedia knappast tagit fram själva.
Försvårande omständigheter är ett tillägg som inte tillkommer utan belägg, tex som här då - en hittad kropp/offer.

Att polisen var på från första minut har nog mest att göra med anmälan om försvunnen person, och Kim som då sannolikt aldrig skulle försvinna/undanhålla sig självvalt. Självklart blir det då intressant med den senaste person som såg henne - särskilt om denne person därtill havererar med den farkost som han haft den försvunna-anmälda Kim ombord på.
Citera
2017-08-24, 11:22
Medlem
Jan-Cogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kanske fick Kim iväg ett SMS eller liknande?
Absolut kan det vara så. Pojkvännen är också snabb på att reagera. Han anmäler väl KW försvunnen efter mindre än en halvtimme? Hur som helst har nog polisen en hel del beklämmande uppgifter om herr Ubåtskaptenen redan när han stiger i land.
Senast redigerad av Jan-Cogo 2017-08-24 kl. 11:24.
Citera
2017-08-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Polisen verkar säker på sin sak:

”Politiet mener, at han har slået hende ihjel.”

http://www.bt.dk/krimi/dramatisk-uhyggeligt-og-makabert-nu-begynder-brikkerne-at-falde-paa-plads
Ingen olycka alltså. Han har slagit ihjäl henne. Då återstår frågan: Varför?
Citera
2017-08-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vilka typer av autism och asperger finns det? Samt skulle du säga att det är signifikant för alla typer att inte "förstå sig på" känslor?

Asberger ingår i autismspektrat, så egentligen är det en typ av autism, även om asberger skiljer sig mycket jämfört med andra typer.

http://habilitering.se/autismforum/om-diagnoser/diagnoskriterier/att-skilja-mellan-olika-diagnoser/aspergers-syndrom
Citera
2017-08-24, 11:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Cogo
Absolut. Pojkvännen är också snabb på att reagera. Han anmäler väl KW försvunnen efter mindre än en halvtimme? Hur som helst har nog polisen en hel del beklämmande uppgifter om herr Ubåtskaptenen redan när han stiger i land.

Enligt uppgift i tråden anmäler pojkvännen ca kl 02:30, dvs ungefär fyra timmar efter att båten skulle kommit tillbaka.
Citera
2017-08-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Cogo
Absolut kan det vara så. Pojkvännen är också snabb på att reagera. Han anmäler väl KW försvunnen efter mindre än en halvtimme? Hur som helst har nog polisen en hel del beklämmande uppgifter om herr Ubåtskaptenen redan när han stiger i land.

Han anmäler tydligen försvinnandet vid 02.00-tiden på morgonen efter att ha ringt otaliga samtal och sms:at utan svar. Hon borde varit tillbaka efter bara ett par timmar efter 19.30.
Citera
2017-08-24, 11:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kanske han inte gillar att ha en sak som någon styckats i och troligtvis mördats i. Alla människor vill inte bo i hus och lägenheter som någon mördats i.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det har begåtts ett styckmord (+ eventuella sexbrott) i ubåten, jag har full förståelse för att det finns folk som inte vill befatta sig med ubåten efter det.

Jag var ironisk.

Jag har full förståelse för miljonären som inte vill ha tillbaka den.
Citera
2017-08-24, 11:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag var ironisk.

Jag har full förståelse för miljonären som inte vill ha tillbaka den.

😂

Förlåt att jag inte fattade det. I en tråd där somliga tror att PM ätit bitar av KW är det svårt att se vad som är ironi eller ej.
Citera
2017-08-24, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt uppgift i tråden anmäler pojkvännen ca kl 02:30, dvs ungefär fyra timmar efter att båten skulle kommit tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han anmäler tydligen försvinnandet vid 02.00-tiden på morgonen efter att ha ringt otaliga samtal och sms:at utan svar. Hon borde varit tillbaka efter bara ett par timmar efter 19.30.
Det är väl ändå rätt "snabbt" agerat - givet att hon är en vuxen människa.

Jag tror det normala för de flesta hade varit att invänta nästa dag och möjligen då göra anmälan.
Jag undrar om det var så att det fanns en överenskommelse om att han skulle agera om hon inte hörde av sig inom en viss tid.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
😂

Förlåt att jag inte fattade det. I en tråd där somliga tror att PM ätit bitar av KW är det svårt att se vad som är ironi eller ej.

Senast redigerad av micro113 2017-08-24 kl. 11:33.
Citera
2017-08-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej för då hade kroppen inte flutit upp där den gjorde. Det är på fel sida av Kastrup (ön) och den är inte liten.

Denna ö som du tror heter Kastrup heter egentligen Amager.
Citera
2017-08-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tror han berättat merparten stora bitar inför häktningsförhandlingen, då hans rubricering ändrades. Med försvårande omständigheter som då tillades, är jag rätt övertygad om att han redan då avslöjat att han styckat kroppen, ihop med att ha begravt kroppen till sjöss avslöjat att han tyngt ner kroppsdelar för sänkning.
Begravt är lite av ett nyckelord, som massmedia knappast tagit fram själva.
Försvårande omständigheter är ett tillägg som inte tillkommer utan belägg, tex som här då - en hittad kropp/offer.

Att polisen var på från första minut har nog mest att göra med anmälan om försvunnen person, och Kim som då sannolikt aldrig skulle försvinna/undanhålla sig självvalt. Självklart blir det då intressant med den senaste person som såg henne - särskilt om denne person därtill havererar med den farkost som han haft den försvunna-anmälda Kim ombord på.

Han har aldrig sagt att han styckat kroppen, han slängde i henne hel, han har ljugit hela vägen så de har inte fått någon information från honom, att han ljugit hela vägen avslöjar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in