Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Ja, är man lagd åt det hållet så är man... Personligen tycker jag man ska motverka problem och i detta fall tycker jag det är smått sjukt att kalla Afghanistan säkert.
Vad det gäller att Stockholms innerstad varit förskonad från problem är en nätsanning, speciellt gällande Södermalm. Skulle gissa att Södermalm med Medborgarplatsen, Fatbursparken, Mariatorget, Tanto och Högalid är en av de mest drabbade områdena i landet under väldigt många år.
Att ni som bor där ute på landet tror att det är en lugn oas bara för att media inte skriver om det dumförklarar er själva. Hur ofta läser man om problemen med gatubarnen i Sveg, Katrineholm, Bjuv, Boden, etc, etc...
Att tro att Stockholm är förskonat och då i synnerhet Södermalm visar på en grov okunskap. Skulle du våga komma till Södermalm och gå ut efter 22 gissar jag att du skulle få en chock då de 10-20glyktingar du retar dig på i hembyn bara på Medis är några hundra.
Stockholms kommun har inget att göra med andra kommuners flyktingmottagande och du får gärna konkret visa vart jag kallat någon rasist. Problemet är som jag tidigare sagt att du och många andra är enögda, ni ser inte världen ni lever i med egna ögon utan tycks enbart leva på diverse forum där ni får virtuella ryggdunkar av varandra. Det är inte patetiskt utan snarare tragiskt.
Om en stadsdel eller en kommun i överväldigande har röstat för mångkultur, vore det ju konstigt om de sedan inte fick uppleva det, eller hur? Detta ÄR mångkultur när tredje världen är inblandat i begreppet. Så frågan är ju vad de på Södermalm egentligen gnäller om. Ingen människa är illegal - eller hur var det nu det lät?
Framför allt förtjänar alla jävla äckel-journalister och annat löst PK-folk som residerar på Södermalm skiten som nu sköljer över området. Det är synd om de som inte har bett om det, men som sagt, vissa områden förtjänar det mer än andra.
Vad som är tragiskt är hela den svenska offentliga ryggdunkar-kultur - som du verkar vara medlem i - där en elit och ett etablissemang med makt tar sig rätten att slå ner på oliktänkande - privatpersoner vars enda brott består i att uttrycka en åsikt i en fråga som alltmer har visat sig vara en ödesfråga för landet.
Det är en sluten och enögd värld, om något.
Vad vi gör på Flashback bleknar i jämförelse med vad som pågår på alla tidningsredaktioner runt om i landet och bland landets alla politiker. Förstår du inte den avgörande skillnaden är du faktiskt dum på riktig.
Vi skulle dessutom inte behöva sitta här om invandringsfrågan hade blivit behandlad som vilken politisk fråga som helst. Den konstanta tystnaden om invandringens många och reella problem och den rena mobbningen gentemot de som har protesterat har skapat en enorm folklig tryckkokare, vilket alla med minsta kunskap om mänsklig psykologi fattar.
Och att påstå att vi inte ser världen med egna ögon är ett osedvanligt provocerande påstående. Du ser ju världen precis som regimen vill att du ska göra. Det vill säga; Du visar upp exakt det slöa tänk som du anklagar andra för. Att hålla med de som har makten kräver inte mycket hjärnkapacitet eller mod. Att gå emot däremot...