2017-08-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu har Jonas Sjöstedt varit där och visat solidaritet.

Med ett osäkert leende och sänkt blick stod han framför en kvinna som han inte vågade sträcka fram handen emot utan bugade, med handen över hjärtat när hon talat färdigt. Hon berättade om sin flykt hit och visade upp sina barn - och bland barnen satt en flicka som kan ha varit i åtta- till tioårsåldern bar sjal för att i enlighet med koranens lära inte fresta männen omkring sig.

Ett Sverige där barn skyler sig och där män inte tar kvinnor i hand. Det var något oändligt sorgligt i skådespelet.

https://twitter.com/nabizadehse/status/897819626222088192

Vad fan har Jonas Sjöstedt sagt tro ?

På ungisverige.nu facebook står en apghan med megafon och snackar på deras rappakalja "viktig information" ---- efter att Jonas lämnat.
Citera
2017-08-16, 18:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vad fan har Jonas Sjöstedt sagt tro ?

På ungisverige.nu facebook står en apghan med megafon och snackar på deras rappakalja "viktig information" ---- efter att Jonas lämnat.
Vet inte.

Till skillnad från de andra så var han kanske ärlig. Vänsterpartiet är trots allt ett parti som vill stoppa utvisningarna till Afghanistan, det förmedlade han säkert. Sedan beklagade han nog även att de är ett litet parti i riksdagen och nog inte kan göra så mycket för att påverka beslutet.

Citat:
Vi berättar till folk vad har sagt Jonas och folk är glad att de vill stöttar oss. #UngiSverige
https://twitter.com/nabizadehse/status/897823083599409154
Citera
2017-08-16, 18:10
Medlem
Citat:

Fin bild på en afghan som ofredat en tjej i Gtb men kom undan med ungdomsvård. Hen ställer frågan: "Har du nåt att säga om alla dessa fall där afghaner trakasserar och ofredar svenska tjejer?"

Ingen svarar
Citera
2017-08-16, 18:20
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Vet inte.

Till skillnad från de andra så var han kanske ärlig. Vänsterpartiet är trots allt ett parti som vill stoppa utvisningarna till Afghanistan, det förmedlade han säkert. Sedan beklagade han nog även att de är ett litet parti i riksdagen och nog inte kan göra så mycket för att påverka beslutet.

Jag tittade på en livesändning, han höll iofs handen över hjärtat men tog henne i hand som avslutning.

När Vänsterpartiets Jonas Sjösted idag besökte Medborgarplatsen så förklarade barnen för honom hur otryggt det var att vistas på Medborgarplatsen, flera gånger sa dom att det var en hemsk plats och att många var rädda. Om nu Medborgarplatsen under polisbevakning är så hemsk så förstår jag att dom upplever att Afghanistan är läskigt.

Det är 'barnens' och batiktanternas bedömning - men hur ser omvärlden på säkerhetsläget?

TYSKLAND
Fick nyligen sin ambassad förstörd i ett attentat varför deras administration på plats inte fungerar, under tiden den kommer i ordning så har Tyskland gjort ett uppehåll i att utvisa dom som fått avslag på asylansökan. Men enligt svenska MiV så utvisar Tyskland brottslingar och personer som anses utgöra säkerhetsrisk eller som inte medverkar till att visa vem de är utvisas fortfarande.
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2017/2017-07-04-Migrationsverket-och-Afghanistan---vad-galler.html

FINLAND
Finnarna precis som svenska UD rekommenderar inte sina medborgare åka till Afghanistan men utvisningar är inte ett hinder vilket har ifrågasatts, deras förklaring till varför:

Utrikesministeriet gör bedömningar om två helt olika saker.

– Migrationsverkets bedömningar rör personer som bor eller har bott i länderna, för vilka kulturen är bekant. De talar landets språk och avviker inte från majoritetsbefolkningen. Utrikesministeriets reseråd riktar sig till vanliga finländska resenärer som inte känner till lokala förhållanden. Det är mot dem vi försöker uppskatta säkerhetsrisker.

Också Migrationsverkets överdirektör Jaana Vuorio påpekar att det riktas andra hot mot västerländska resenärer än mot den lokala befolkningen.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002902375.html

NORGE
Bedömer att bara två av 34 provinser anses otrygga.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/afghanistan/udi-bare-to-av-afghanistans-34-provinser-er-utrygge/a/23963813/

Övriga Europa
Inget annat europeiskt land har stoppat utvisningar till Afghanistan.

Att i detta läge ge amnesti och asyl till hela Afghanistan befolkning, kriminella inkluderade, är inte politisk genomförbart. Strejken är dömd att misslyckas.

/Provokatör
Citera
2017-08-16, 18:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag tittade på en livesändning, han höll iofs handen över hjärtat men tog henne i hand som avslutning.
Missade det, rätt ska vara rätt.

Jag har noterat att en hel del diskuteras i överdrivet emotionella termer. Om en person behöver flytta inom Sverige för att denne blivit åldersuppskriven eller fått en ort anvisad av Migrationsverket benämns detta inte sällan i termer som om detta vore en mindre katastrof, att "barnet" är livrädd etc.

Jag kan inte arabiska/dari men ibland undrar jag om det emotionella anslag jag anar i dessa språk - men ett målande språkval såväl avseende lojalitet som hat inte har gift sig fint med det språkbruk som anammas av de kvinnor som i så emotionella termer slåss för sina afghanpojkar.
Citera
2017-08-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Strejken var tänkt att hålla på tills de fått ett svar. Nu har de fått flera svar med samma innebörd men afghan hanarna tänker fortsätta och till och med trappa upp sina aktioner

Är inne på lite som någon skrev tidigare i tråden; att de kommer med all säkerhet att övergå till mer handgripliga aktioner om de får hålla på att bygga upp sina tuppkammar
Fel. Dom skulle hålla på tills myndigheterna beviljat samtliga permanent uppehållstillstånd har jag fattat det som. Jag hoppas dom sitter där fastfrusna i vinter så polisen kan tina upp dom en efter en och sätta på planet. Jag bor inte ens i närheten av Södermalm och är väldigt tacksam för det.
Citera
2017-08-16, 18:40
Medlem
Fizzlors avatar
Vänta lite, håller smutset fortfarande på? Varför sitter inte de fastkedjade på första bästa plan ner till Apghanistan?
Citera
2017-08-16, 18:54
Medlem
Provokatörs avatar
Som jag njuter om detta stämmer:

"Södermalmsborna har nu börjat höra av sig till poliser i inre och yttre tjänst."

"I just denna valkrets fick den rödgrönrosa majoriteten i Stockholms statshus mer än 52 procent av rösterna. Bara F!, Feministiskt Initiativ, fick nära 12 procent."

"Trycket består i såväl att boende söker upp polismän och befäl men som även kontaktar poliser i inre tjänst. Samtalen visar upp samma mönster och kanske framför allt retorik. "

"Sedan följer klagomål på nedskräpning, förändrad gatubild, att man känner sig otrygg och orolig och sedan en rad förslag på lösningar som att antingen flytta på demonstrationen till någon annan stadsdel till att upplösa den. De boende börjar påverkas nu. Miljön runt Medborgarplatsen och Södermalmshallarna är inte vad den var för två veckor sedan."

https://ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/

/Provokatör
Citera
2017-08-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Alla förstår att om det här sprider sig till skolorna kommer svenska elever och lärare att tvingas delta i manifestation oavsett vad dom tycker eller inte.

Ett avståndstagande kommer då att bli liktydigt med att vara osolidarisk, inte ställa upp för allas lika värde och i slutändan rasism. Vilket då per automatik i detta land leder till trakasserier och förföljelse.

Sverige styrs inte av logiskt tänkande och lagar utan av en liten oerhört högljudd klick av vänsteraktivister med starka band till media.
Här krävs rektorer som vågar bestämma var skåpet ska stå. Tvivlar på att det kommer att gå något vidare. Skolfolk har alltid varit fåtöljkommunister. Nu kanske de också väljer att bli valarbetare åt SD.
Citera
2017-08-16, 18:57
Medlem
moonclimbers avatar
Märks att asylaktivisterna tutat i dem att se skulle ha svenska folkets stöd, när majoriteten i själva verket vill dem på första bästa plan till Långtbortistan.
Citera
2017-08-16, 19:07
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Vänta lite, håller smutset fortfarande på? Varför sitter inte de fastkedjade på första bästa plan ner till Apghanistan?

För att snuten inte gör sitt arbete längre.
Södermalmssnuten måste sparkas. Alla måste rensas ut tydligen.

De jävlarna skyller på att det inte är deras arbete att arrestera illegaler...
vems förbannade arbete är det då om det inte är snutens? Tandfén?

Självklart är det deras arbete. Bara kriminella rövhål inom snuten numera som
håller kriminella rövhål som dessa hazarer om ryggen och deras kriminella medhjälpare
i form av soc.tanter från byhålor runt om i landet där de är the craz y catlady i respektive byhåla och där de pustar ut när crazy catlady har lämnat byn för storstan.
Citera
2017-08-16, 19:08
Medlem
Stämmer det att Jonas Sjöstedt kommer att vägra skriva på budgeten om inte utvisningar stoppas ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in