Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Nu är visserligen en av få i tråden som uttryckt förståelse för de klagande södermalmsborna. Medans ni andra mest tycks roa er åt eländet i tron att det ni lärt er på vissa forum är absolut sanning. I denna tråd har ju tillochmed frågan om hur man kan skramla pengar för att stödja strejken kommit upp.
Är det då jag eller du som förnekar problemet? Det är inte jag som njuter över att förtidspensionerade Lasse eller arbetslösa Karin beklagar sig över en sittstrejk enbart för att det i deras stadsdel bor ett gäng journalister och annan från landet inflyttad medelklass.
Det är inte jag som är patetisk, det är ni som ser allt och alla som inte skrävlar med som motståndare som är patetiska.
Nej, det är du som är patetisk. Tyvärr, men så är det.
Innerstaden i Stockholm har varit, jämfört med resten av landet, befriat från de problem ni själva har prackat på andra. När de sedan har protesterat kallar sådana som du dem för rasister och försöker med alla medel få de sparkade från sina jobb, hänger ut dem på olika sätt etc.
Naturligtvis förtjänar vissa områden konsekvenserna av massinvandringen mer än andra, även om inte
alla i ett visst område har hejat eller röstat fram vansinnet.
I och för sig är det oundvikligt, förr eller senare drabbas nästan alla, så länge gränsen är öppen för fortsatt invandring så kommer inte många undan.