Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 16:13
  #709
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Eller så är han en spelare som inte gör det för pengarna finns sådana , få exempel, men Brage var länge i hästen tex, och även Eriksson och Samuelsson i hästen.

Edit: hade fel om Brage, trodde han hade spelat längre i hästen.
Eriksson har väldigt bra betalt. Samuelsson har jag ingen aning om, kan mycket väl vara så.

Skillnaden mellan dessa är dock att Per Svensson skulle platsa som första försvarare i alla lag i HA, troligtvis i flertal SHL lag som 6/7 back. Tror jag aldrig sett en dålig insats från han sida mot oss, eller när han spelade för oss.
Citera
2017-11-23, 23:10
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Alla i publiken bidrog till kaffebullfikastämningen. Almtunare som leksingar. Sa jag något annat?
Vem vet, det kanske satt någon lövare i en av alla logerna och njöt av bjudmat från firman?


Lövare är hårda som hårdrock , inte kaffebulla
Citera
2017-11-24, 10:45
  #711
Medlem
Thermell och Näslund tackar för sig. In kommer Czarnecki och Wessner.
Citera
2017-11-24, 11:49
  #712
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Det är ju som HA förut, helt beroende på lag man möter!


Gissar på att Wessnar hamnar i båset inom några omgångar. Skulle nästan vara roligt att se han där!

Inte svårt att gissa den, trodde dock inte man skulle sparka huvudtränaren.
Citera
2017-11-24, 12:26
  #713
Medlem
yooiis avatar
Det är väl det här som är baksidan av att ha legendarer i båset. Ovärdigt men möjligtvis nödvändigt.
Citera
2017-11-24, 12:52
  #714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det är väl det här som är baksidan av att ha legendarer i båset. Ovärdigt men möjligtvis nödvändigt.

Tror dock att Wessner gör sig bättre på isen.
Citera
2017-11-24, 13:07
  #715
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tror dock att Wessner gör sig bättre på isen.
Han ställer sig inte båset för att han är en gedigen hockeytaktiker. Han är där för att gjuta mod i spelarna.
Citera
2017-11-24, 13:09
  #716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Han ställer sig inte båset för att han är en gedigen hockeytaktiker. Han är där för att gjuta mod i spelarna.
Det förstår jag. Men tror han gjort det bättre på isen. Dessutom är inte laget så stark så det hade inte varit någon match för Wessner att ta en plats.
Citera
2017-11-24, 13:25
  #717
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det förstår jag. Men tror han gjort det bättre på isen. Dessutom är inte laget så stark så det hade inte varit någon match för Wessner att ta en plats.
Nja, han har poängterat i varje intervju att han är helt slutkörd fysiskt så prat om att han hade gjort mer nytta på isen blir bara märkligt.
Citera
2017-11-24, 13:29
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Nja, han har poängterat i varje intervju att han är helt slutkörd fysiskt så prat om att han hade gjort mer nytta på isen blir bara märkligt.
Undrar då hur hans dömande av hockey ser ut då om man är så slut.
Citera
2017-11-24, 13:42
  #719
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Undrar då hur hans dömande av hockey ser ut då om man är så slut.
Vad jag vet så spelade han halva säs med smärta förra året och har haft problem sedan någon operation.

En jävla skillnad att spela hockey jämfört med att döma. Ungefär som du skulle fråga en löpare varför han inte kan springa vid skada när han ju uppenbarligen kan gå till mataffären..

Men trodde du hade koll på ditt lag? Konstigt att du missat sådan sak om Wessner..
__________________
Senast redigerad av €ric 2017-11-24 kl. 13:50.
Citera
2017-11-24, 13:48
  #720
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Undrar då hur hans dömande av hockey ser ut då om man är så slut.
Jag tror att du också är medveten om att det är en viss skillnad mellan att gå in i hockeyallsvenskan och glida omkring och döma i division 2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback