Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 14:31
  #721
Medlem
Helt rätt av Karlskoga att göra denna förändring. Men risken är att det kan ha varit för sent. Det är slutet av november, knappt hälften av säsongen är spelad och serien är i princip satt för länge sen. att serien är såpass jämn som den är är deras räddningsplanka.
Citera
2017-11-24, 15:20
  #722
Medlem
wagisbloms avatar
20 matcher avklarade! Om vi ligger 1a-2a efter 20 matcher till kan vi börja drömma lite smått om Finalen/SHL-comeback! Spelarna gör inte det såklart men supportrarna tänker tillbaka på hur det var att möta Brynäs, HV, Färjestad, Luleå, Djurgården m.m i E.ON Arena (Nu mer känd som NHK Arena).

2009/2010 så dog Timrå av lite kände man efter förlusten mot HV, vi hade fan 3 raka år då vi torska mot just dem i slutspelet! #SHL2018

Nu till verkligheten, efter 2-poängaren mot Oskarshamn tror jag vi studsade tillbaka rätt mycket, vill jag tro iallafall. Karlskoga hemma ska inte vara några problem men det sa jag om SSK också så jag håller käften istället.
Citera
2017-11-24, 15:57
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är inte din starka sida att bemöta och läsa inlägg ordentligt uppenbarligen. Jag skrev att jag TROR att tränarbytet eventuellt kommit för sent för att serien har satt sig och att gapet upp till topplaceringarna är för stort, just därför KANSKE dom borde ha agerat tidigare. Därmed inte sagt att det nödvändigtvis är så. Dom borde dock kunna undvika kval, allt annat är en bonus.
Om jag inte har fel så har du tidigare skrivit att Thermell ska få gå. Eller har jag fel?
Citera
2017-11-24, 15:59
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om jag inte har fel så har du tidigare skrivit att Thermell ska få gå. Eller har jag fel?
Det var väl ungefär 3 veckor sedan jag skrev det. Då hade dom 7 raka torsk tror jag. Nu har det gott ytterligare några matcher och dom har inte lyft nånting. Så med facit i hand kan man ju säga att dom borde ha agerat tidigare men det är alltid lätt att vara efterklok.
Citera
2017-11-24, 16:03
  #725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det var väl ungefär 3 veckor sedan jag skrev det. Då hade dom 7 raka torsk tror jag. Nu har det gott ytterligare några matcher och dom har inte lyft nånting. Så med facit i hand kan man ju säga att dom borde ha agerat tidigare men det är alltid lätt att vara efterklok.
Man borde ha agerat så att Thermell och Näslund skulle haft spelare att tillgå.
Citera
2017-11-24, 16:05
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Man borde ha agerat så att Thermell och Näslund skulle haft spelare att tillgå.
Hur som helst återstår det att se vad denna förändring resulterar i. Det kan ju knappast bli sämre i alla fall.
Citera
2017-11-24, 16:20
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
20 matcher avklarade! Om vi ligger 1a-2a efter 20 matcher till kan vi börja drömma lite smått om Finalen/SHL-comeback! Spelarna gör inte det såklart men supportrarna tänker tillbaka på hur det var att möta Brynäs, HV, Färjestad, Luleå, Djurgården m.m i E.ON Arena (Nu mer känd som NHK Arena).

2009/2010 så dog Timrå av lite kände man efter förlusten mot HV, vi hade fan 3 raka år då vi torska mot just dem i slutspelet! #SHL2018

Nu till verkligheten, efter 2-poängaren mot Oskarshamn tror jag vi studsade tillbaka rätt mycket, vill jag tro iallafall. Karlskoga hemma ska inte vara några problem men det sa jag om SSK också så jag håller käften istället.

Vad jag minns så låg ni i topp även ifjol vid samma tidpunkt, sedan efter jul så dalade ni en aning och landade på en femte plats tror jag. Nu borde ni kunna vara lite högre upp när årets säsong summeras, men det gäller att vara ödmjuka hela tiden. dessutom tror jag att både Oskarshamn, Leksand, AIK eventuellt även Pantern kan utmana om seriesegern. Vill tro att Modo bör kunna vara med i det racet ocksåmen vi blandar och ger lite för mycket så jag törs inte hoppas för mycket.

Du borde sluta vara naiv och självsäker inför en match, för att vara en hängiven supporter så är du väldigt kaxig inför vissa matcher och du verkar inte riktigt inse hur tuff serie HA är. Nu tror jag visserligen också att ni vinner mot BIK men det kommer knappast bli någon lätt match. Dom har dessutom bytt tränare så dom om några lär komma ut rejält taggade. Utifrån hur ni presterat på slutet har jag dessutom fått en svag känsla av att era motståndare börjat förstå hur ni spelar, ni må vara fortsatt i topp, men ni känns inte fullt lika stabila längre.
Citera
2017-11-24, 17:54
  #728
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad jag minns så låg ni i topp även ifjol vid samma tidpunkt, sedan efter jul så dalade ni en aning och landade på en femte plats tror jag. Nu borde ni kunna vara lite högre upp när årets säsong summeras, men det gäller att vara ödmjuka hela tiden. dessutom tror jag att både Oskarshamn, Leksand, AIK eventuellt även Pantern kan utmana om seriesegern. Vill tro att Modo bör kunna vara med i det racet ocksåmen vi blandar och ger lite för mycket så jag törs inte hoppas för mycket.

Du borde sluta vara naiv och självsäker inför en match, för att vara en hängiven supporter så är du väldigt kaxig inför vissa matcher och du verkar inte riktigt inse hur tuff serie HA är. Nu tror jag visserligen också att ni vinner mot BIK men det kommer knappast bli någon lätt match. Dom har dessutom bytt tränare så dom om några lär komma ut rejält taggade. Utifrån hur ni presterat på slutet har jag dessutom fått en svag känsla av att era motståndare börjat förstå hur ni spelar, ni må vara fortsatt i topp, men ni känns inte fullt lika stabila längre.

Flertal Timrå-spelare sa i intervju efter matcher att nu när vi mött alla lagen 1 gång så känner vi att vi har blivit sönderlästa av i princip samtliga lag så fast att det ändå går bra så kommer dem nog göra små förändringar här och där för att lura motståndarna. Timrå håller i vinstkonceptet och börjar vinna igen och att Modo radar upp segrar så kan det bli en gammal TIK-MODO slutspelsfeeling över det hela fast vi inte tävlar om guld denna gången!
Citera
2017-11-24, 19:41
  #729
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jaha, en poäng mot pantern hade man varit nöjd med i normala fall, men när man leder med 2-1 med 9 sek kvar är mnazdetxej, och det pga Pukka som tar en hjärndöd 2+2 med 1 min kvar, nej nu kommer raset, detta sätter sig psykiskt

Haha du har nog rätt, vi får torsk av en jävla folköl
Citera
2017-11-24, 20:16
  #730
Medlem
Kan någon Lövensupporter bekräfta/dementera detta rykte som jag hörde nyss. Tydligen ska en hel del av spelarna ha varit över till Danmark och inte kommit i säng riktigt så som dom borde ha gjort? Låter otroligt långsökt men stämmer det?

Kan förklara en del av prestationen ikväll om det nu stämmer...
Citera
2017-11-24, 20:28
  #731
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan någon Lövensupporter bekräfta/dementera detta rykte som jag hörde nyss. Tydligen ska en hel del av spelarna ha varit över till Danmark och inte kommit i säng riktigt så som dom borde ha gjort? Låter otroligt långsökt men stämmer det?

Kan förklara en del av prestationen ikväll om det nu stämmer...
Kan bekräfta. Var också i Danmark och träffade ett gäng med unga killar från Umeå, dom var bekymrade över att dom hade match men sa att "det finns andra värden än hockey i livet". Jag håller med om det.
Citera
2017-11-24, 20:29
  #732
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan någon Lövensupporter bekräfta/dementera detta rykte som jag hörde nyss. Tydligen ska en hel del av spelarna ha varit över till Danmark och inte kommit i säng riktigt så som dom borde ha gjort? Låter otroligt långsökt men stämmer det?

Kan förklara en del av prestationen ikväll om det nu stämmer...

Gatt ju vara så. Helt otroligt vad tomt det ser ut.
Vad är det med hockeyspelare och fest? De har ju en hel sommar där de kan bärsa och gå till gymmet nån timme i veckan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback