Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 22:59
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Vore jag Modo-fan skulle jag lätt blivit galen av alla ledningar dem tappar, när man tänker på det låter det som dem vill bjuda in dem i matchen och avgöra sent bara för spänningens skull vilket ofta resulterar i 1 minus poäng, Modo är på G att bli ett topplag lovar jag men dessa tappade ledningar måste dem sluta upp med, svårt iofs om man har 5 mot 3 läge men vi säger det är 5-10 min kvar, man har 3-1, då ska man bara kunna stänga matchen! Tappade poäng i matcher här och där blir kostsamt i slutet.
Du sammanfattar det bra trots att du håller på värste rivalen. Jag kan ändå känna någonstans att 2 poäng ikväll är helt okej eftersom vi ändå mötte ett formstarkt Södertälje, men som jag skrev i ett annat inlägg så tycks det inte spela någon roll vilken tränare vi har det verkar skita sig ändå i slutet av matcherna hur stabilt det än ser ut. Idag fick vi en oturlig puckoututvisning emot oss som blev väldigt ödesdiger tror vi hade grejat det annars. Nu gjorde vi det till slut ändå men. Hur som helst är vi fortfarande med i racet om att eventuellt bli ett topplag så varje poäng är livsviktig. Nu ska man väl inte ta en nätartikel på största allvar men Victor Öhman sa något om att man kanske trodde att det var klart när vi gjorde 1-3 och det är givetvis otroligt farligt att leva i den tron. Grabbarna måste inse att hockey pågår i 60 minuter. Totalt sett ser det dock betydligt bättre ut än ifjol då det var total hönsgård. Så jag vill tro att vi är tillräckligt bra för att bli topp 8.
Citera
2017-11-22, 23:14
  #698
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du sammanfattar det bra trots att du håller på värste rivalen. Jag kan ändå känna någonstans att 2 poäng ikväll är helt okej eftersom vi ändå mötte ett formstarkt Södertälje, men som jag skrev i ett annat inlägg så tycks det inte spela någon roll vilken tränare vi har det verkar skita sig ändå i slutet av matcherna hur stabilt det än ser ut. Idag fick vi en oturlig puckoututvisning emot oss som blev väldigt ödesdiger tror vi hade grejat det annars. Nu gjorde vi det till slut ändå men. Hur som helst är vi fortfarande med i racet om att eventuellt bli ett topplag så varje poäng är livsviktig. Nu ska man väl inte ta en nätartikel på största allvar men Victor Öhman sa något om att man kanske trodde att det var klart när vi gjorde 1-3 och det är givetvis otroligt farligt att leva i den tron. Grabbarna måste inse att hockey pågår i 60 minuter. Totalt sett ser det dock betydligt bättre ut än ifjol då det var total hönsgård. Så jag vill tro att vi är tillräckligt bra för att bli topp 8.

Minst 8 hamnar ni, 4-5a möjligen skulle ni lätt kunna sluta på! Ska bli grymmt när ni kommer till oss, 2-2 mellan oss förra säsongen, sist hos er skulle ni lätt kunnat ta hem det, anfallen var farliga, mycket skott osv hade ni verkligen, var egentligen misstagen Modo gjorde som bjöd oss på 1-2 mål som bäddade för 3p. I Timrå ser man tendenserna från förra säsongen, att 1-2 spelare ska göra allt, ikväll hade vi tur att vi fick 1p men att vi knep 2 pinnar var fantastiskt och turligt, men man ska ha tur i hockey också .
Citera
2017-11-22, 23:29
  #699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Minst 8 hamnar ni, 4-5a möjligen skulle ni lätt kunna sluta på! Ska bli grymmt när ni kommer till oss, 2-2 mellan oss förra säsongen, sist hos er skulle ni lätt kunnat ta hem det, anfallen var farliga, mycket skott osv hade ni verkligen, var egentligen misstagen Modo gjorde som bjöd oss på 1-2 mål som bäddade för 3p. I Timrå ser man tendenserna från förra säsongen, att 1-2 spelare ska göra allt, ikväll hade vi tur att vi fick 1p men att vi knep 2 pinnar var fantastiskt och turligt, men man ska ha tur i hockey också .
Det är ju faktiskt inte alltför långt kvar tills vi möts igen, närmare bestämt nästa fredag om jag inte är helt ute och cyklar. Det är dock 2 saker som jag framförallt bävar mig för. Jonathan Dahlen gör av någon anledning alltid mål mot Modo känns det som. Tror han gjort mål mot oss samtliga möten mot Modo inräknat förra säsongen om jag inte missminner mig. Våra backar måste ha stenkoll på honom om den sviten ska brytas. Sedan ert hemmaspel har jag full respekt för. Okej ni har dippat lite och är kanske inte fullt lika stabila formmässigt som i inledningen men ni lyckas ju ändå trots allt på något sätt hitta vägar att vinna, i Modos fall snarare tvärt om... Inte omöjligt att det slutar 2-2 i inbördes möten denna säsong heller. Det första mötet i Övik vann ni dock helt rättvist. Maken till givmilt försvarsspel från Modos sida var länge sedan jag såg och då har jag ändå upplevt det mesta som modoit...

Hoppas vi slutar topp 8, är ju dock ett riktigt getingbo så allt kommer nog avgöras först i dom sista omgångarna. SHL blir ju tuffare att nå förstås, men kan vi åtminstone hamna någonstans i tabellen där det åtminstone finns någon form av hopp inför framtiden så får jag vara nöjd. Och Säcken är ju som bekant en erkänt skicklig tränare...
Citera
2017-11-23, 07:21
  #700
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Almtuna away, en mörk onsdag i november.
Trettioelva stolpträffar och 2-0 i arslet. Ska man förlora i HA är det SÅ det ska gå till.

Härligt också att vi nu spelat 6 perioder mot Almtuna utan att lyckas göra mål.

ALMTUNA. ALMTUNA. Detta underbara lag. Det var så tyst i hallen att jag hörde plasten i sargerna gnissla efter tacklingarna. Riktig kaffebullfikapublik. Almtuna ÄR Allsvenskan, jag älskar fan Almtuna.

Fint skrivet! Almtuna borta är alltid omöjligt men för att upplevelsen ska bli fulländad ska man få in en reducering i slutet och sen inte vara särskilt nära att kvittera. 1-2-1-2-1-2 det är Almtuna style.

Underbar match hur som helst.
Citera
2017-11-23, 09:48
  #701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Almtuna away, en mörk onsdag i november.
Trettioelva stolpträffar och 2-0 i arslet. Ska man förlora i HA är det SÅ det ska gå till.

Härligt också att vi nu spelat 6 perioder mot Almtuna utan att lyckas göra mål.

ALMTUNA. ALMTUNA. Detta underbara lag. Det var så tyst i hallen att jag hörde plasten i sargerna gnissla efter tacklingarna. Riktig kaffebullfikapublik. Almtuna ÄR Allsvenskan, jag älskar fan Almtuna.
Fast leksingarna hördes inte mycket heller det lilla jag såg ska ju va hemmamatch när det var så många leksingar.
Citera
2017-11-23, 10:03
  #702
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast leksingarna hördes inte mycket heller det lilla jag såg ska ju va hemmamatch när det var så många leksingar.

Alla i publiken bidrog till kaffebullfikastämningen. Almtunare som leksingar. Sa jag något annat?
Vem vet, det kanske satt någon lövare i en av alla logerna och njöt av bjudmat från firman?
Citera
2017-11-23, 10:06
  #703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Alla i publiken bidrog till kaffebullfikastämningen. Almtunare som leksingar. Sa jag något annat?
Vem vet, det kanske satt någon lövare i en av alla logerna och njöt av bjudmat från firman?

Nej, men det var ju det jag påpekade , att leksingarna borde levt om mer, hade faktiskt en resa dit för något år sen, var mycket söderlövare också så var kanske lika många , och det var inget problem äga den där hallen, dom är ju inte så bra Almtuna:s publik

Var så kul, när man pratade med folk visste dom knappt vad Almtuna var haha ” jaha, har vi ett hockeylag i Uppsala ” ungefär.
Citera
2017-11-23, 11:29
  #704
Medlem
€rics avatar
För mig uppstår alltid en sak när vi möter Almtuna. Jag undrar hur fan Per Svensson fortfarande kan spela i den klubben.

Antingen har han 30% av spelarbudgeten eller så är de något som håller han fast i Uppsala. En spelare jag velat ha till AIK sen vi lånade han för några år sedan.
Citera
2017-11-23, 12:35
  #705
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
För mig uppstår alltid en sak när vi möter Almtuna. Jag undrar hur fan Per Svensson fortfarande kan spela i den klubben.

Antingen har han 30% av spelarbudgeten eller så är de något som håller han fast i Uppsala. En spelare jag velat ha till AIK sen vi lånade han för några år sedan.

Överlägset bäst på isen igår.
Citera
2017-11-23, 14:04
  #706
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ar-helt-absurt.

När till och med en VD från en SHL-klubb står bakom dom allsvenska klubbarna borde dom flesta inse hur pass allvarlig situationen är. Frågor på det alla ni som sa att SHL-lagen inte skulle gnälla?
Citera
2017-11-23, 15:22
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ar-helt-absurt.

När till och med en VD från en SHL-klubb står bakom dom allsvenska klubbarna borde dom flesta inse hur pass allvarlig situationen är. Frågor på det alla ni som sa att SHL-lagen inte skulle gnälla?

Då är det bara att han tar sitt pick och pack och drar.

Märkligt är att dom flesta gnällande lag är dom som har det jobbigaste ekonomsikt, som gått i kk och fifflat.
Tänka sig att Modo och Leksand är som någon jävla Messias och betalat sina allsvenska konkurenter när man plockat sina spelare där i från.

Det är så man spyr åt deras jävla gnällande.
Ingen kommer sakna er när ni spelar i er nordiska liga.

Katten (NHL) på råttan (SHL) råttan påp repet (HA, DIV osv)
Citera
2017-11-23, 15:30
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
För mig uppstår alltid en sak när vi möter Almtuna. Jag undrar hur fan Per Svensson fortfarande kan spela i den klubben.

Antingen har han 30% av spelarbudgeten eller så är de något som håller han fast i Uppsala. En spelare jag velat ha till AIK sen vi lånade han för några år sedan.

Eller så är han en spelare som inte gör det för pengarna finns sådana , få exempel, men Brage var länge i hästen tex, och även Eriksson och Samuelsson i hästen.

Edit: hade fel om Brage, trodde han hade spelat längre i hästen.
__________________
Senast redigerad av pederN 2017-11-23 kl. 15:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback