Citat:
Ursprungligen postat av
Uncle Duke
Dokumentären var väl förhållandevis neutral. Men man ser väl vad man vill se. Redan frälsta får det bekräftat att Mattias är en helyllekille, lite mer negativt inställda (som jag själv) får det bekräftat att han är en rätt töntig typ vars politiska insats går mer ut på att bråka med andra än att komma med konstruktiva idéer. Varenda planeringsmöte och tal verkar ju handla om att prata om hur dåliga sossarna var.
Lite tragikomiskt att se diverse byfånar gå fram till Karlsson och underdånigt prata om hur han är den bästa politikern någonsin och att hans tal är det mest fantastiska de någonsin hört. Men när hans redan uppblåsta självbild blir gödd med sådant smicker förstår man att han kan få för sig att påstå att uniformerad vaktpersonal stoppar tåg för att marschera in i kupén och göra honnör för honom. I hans hjärna låter det säkert högst rimligt att något sådant skulle kunna hända (om han inte rentav tror att det faktiskt har hänt)!
För övrigt låter det ju otroligt sympatiskt att du som (antar jag) sverigedemokrat (eller åtminstone lagd åt det hållet) tycker att alla svenska kvinnor ska tvingas bära niqab bara för att du ska kunna peka finger åt dina meningsmotståndare och skadeglatt säga "Haha, vad var det jag sa?"
Tyvärr vet jag inte hur man gör när man saxar ut en liten del i ett inlägg som jag vill bemöta (upplys mig gärna).
Jag hamnade framför dokumentären av en slump. Har aldrig sett något om denne man tidigare, kände inte till honom men utgick från att han skulle svartmålas eftersom han är en SD:are. Men så blev det ju inte alls, tycker att filmen var föredömligt neutral och jag fick en positiv bild av en normal och rejäl människa.
Beträffande hijab och niqab så är dessa plagg vidrigt kvinnoförtryckande och hör inte hemma i vår kultur- eller någonstans.
Att dumma svenska politikerdamer är snabba att vira sjalar om huvudet av "respekt" för en sinnessjuk religion är beklämmande. Som att fullt frivilligt stoppa huvudet i en strypsnara, dumma höns från "vår feministiska" regering.
Jag vill upplysa om att det i koranen ingenstans står att kvinnor (och småflickor) ska dölja sig i svarta tält.