Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Okej, ja då är det ju inte så konstigt. Tyckte det lät lite förvånande att en mamma skulle ge upp vårdnaden till sin otrogne man (om det som står i tråden stämmer), om det inte fanns några exeptionella skäl. Och det verkar det ju göra.

Tror iofs inte att man ska tro på allt som skvallras här, de kan finnas politiska intressen i att baktala nån också. Gillar inte sd men svårt att inte känna sympati för MK när det gäller detta.
Citera
2019-03-14, 13:54
Medlem
Mattias Karlsson anger som skäl till sin avgång att han är ensamstående pappa med två barn i Småland och sannolikt har han haft en rätt så jobbig arbetssituation eftersom det är han som har hanterat SD:s alla uteslutningsärenden.
Citera
2019-03-14, 14:18
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mattias Karlsson anger som skäl till sin avgång att han är ensamstående pappa med två barn i Småland och sannolikt har han haft en rätt så jobbig arbetssituation eftersom det är han som har hanterat SD:s alla uteslutningsärenden.

Ja, det är en tung börda!
Citera
2019-03-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Jag är vare sig politiskt initierad eller intresserad. Men det tog mig två minuter att motbevisa ditt påstående. Jag tyckte det lät märkligt rent organisatoriskt och strukturellt, därav att jag tog en titt. Förstår inte varför så mycket påståenden görs som en absolut sanning. Speciellt i skvallerpressen. Om man ogillar en person så pass mycket bör man kunna se att man brister i objektivitet.

Medlemsutskottet öppnar, bereder, och slutför ärenden för partistyrelsen som fattar formella beslutet. Utskottet i sig är kopplad till partisekreteraren.

Så svårt var det.
Citera
2019-03-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dante1265
Jag är vare sig politiskt initierad eller intresserad. Men det tog mig två minuter att motbevisa ditt påstående. Jag tyckte det lät märkligt rent organisatoriskt och strukturellt, därav att jag tog en titt. Förstår inte varför så mycket påståenden görs som en absolut sanning. Speciellt i skvallerpressen. Om man ogillar en person så pass mycket bör man kunna se att man brister i objektivitet.

Medlemsutskottet öppnar, bereder, och slutför ärenden för partistyrelsen som fattar formella beslutet. Utskottet i sig är kopplad till partisekreteraren.

Så svårt var det.

Att Mattias Karlsson anger som skäl till sin avgång att han är ensamstående pappa är ju ett högst personligt påstående och varför skulle man inte tro på detta om han hu säger så. Om man inte har några egna barn så kan det kännas ologiskt men för många är det en börda som inte går att förena med ett intensivt politiskt arbetsliv där man ständigt måste vara tillgänglig.
Citera
2019-03-14, 18:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wewereonabreak
En förälder blir inte av med vårdnaden bara för att de hamnar i rullstol, det handlar nog om att barnen bor merparten hos Mattias men båda är ff vårdnadshavare. Skillnad på vårdnad och umgänge.

Nu gillar väl inte Herr Karlsson att förknippas med de som sitter i rullstol och valde att skiljas från sin fru då hon inte var felfri längre.

Vilken motbjudande människosyn han verkar ha.
Citera
2019-03-14, 23:15
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu gillar väl inte Herr Karlsson att förknippas med de som sitter i rullstol och valde att skiljas från sin fru då hon inte var felfri längre.

En annan skrev i en annan tråd att kvinnan lämnade Mattias innan olyckan. Så tydligen har du fel. Nu tar han ansvar istället men skit skall slängas.
Citera
2019-03-15, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Herre Gud vad du hallucinerar om saker du inte har en aning om. Dags att byta medicinsort?
Citera
2019-03-15, 11:11
Medlem
Jobbigt att sätta på allt som rör sig verkar det som!
Citera
2019-03-15, 16:51
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
En annan skrev i en annan tråd att kvinnan lämnade Mattias innan olyckan. Så tydligen har du fel. Nu tar han ansvar istället men skit skall slängas.

Alldeles riktigt. Hon lämnade honom för en annan för många år sedan, långt innan bilolyckan.
Citera
2019-03-20, 23:24
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Hoppas Mattias kan återhämta sig och efter ett tag känna ny glöd för sin/deras/våran kamp för ett mer hållbart Sverige. Det verkar som om han utvecklats som person en hel del på den här resan han varit med om.
Citera
2019-03-21, 09:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Han verkar vara en helyllekille, skärpt, ärlig, snygg och orädd. Reko.

Dokumentären nyligen var som en veritabel kontaktannons, han kommer inte behöva vara ensam länge till! Sviniga SvT måste ångra sig utav helvete.

Verkligen vidrigt att se vänsterslöddret som skrikande försökte störa ut honom på torgmötet i Rosengård. Lebborna viftade med sina regnbågsflaggor, skränande och gapande.

Jag längtar efter den dag (kommer snart, var så säker) då alla svenskor tvingas bära niqab - det de här idioterna eftersträvar - då kan de ju försöka illvrålande vifta med sina regnbågsflaggor!
Det blir till att trilla ner från höghustak istället, varsågoda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in