Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 10:40
  #1
Medlem
Schweinmunds avatar
Mattias Karlsson har av Expos Daniel Poohl betecknats som SD:s chefsideolog. Han är en av Sveriges mäktigaste politiker, gruppledare för Sveriges tredje största parti i riksdagen och känd bland stora delar av allmänheten när han vikarierade för Jimmie Åkesson hösten 2014. Men av någon anledning finns det ingen skvallertråd om honom.

Vad finns det för skvaller om honom?

Finns det några lik i garderoben?
Citera
2017-09-08, 18:47
  #2
Medlem
Kafka_Gods avatar
När Mattias Karlsson åker tåg så stannar hela tåget upp in kommer uniformerad säkerhetspersonal och gör honnör och öser lovord.

Citat:
Insåg att jag glömt dela med mig av en ganska speciell händelse som inträffad för några veckor sedan. Jag satt på ett tåg som rullade in på stationen i en av våra större städer. På perrongen stod uniformerad säkerhetspersonal. När tåget stannade fick de syn på mig genom fönstret. De äntrade tåget ställde upp sig på ett led framför mig, gjorde honnör, skakade min hand och sade "Tack, du är vårt sista hopp", sedan gick de ut igen och tåget rullade vidare. Halva vagnen bestod av turister som tittade väldigt nyfiket på mig och undrade om jag var en medlem av kungafamiljen eller nåt

Han skrev det 16:25 den 5:e september på Facebook så man får anta att han började supa tidigt på tisdag eftermiddag. Finns det några andra vansinniga och otroliga historier mannen hittat på?

https://pbs.twimg.com/media/DJBLYqyXkAAJ7L5.jpg
__________________
Senast redigerad av Kafka_God 2017-09-08 kl. 19:10.
Citera
2017-09-09, 23:10
  #3
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
När Mattias Karlsson åker tåg så stannar hela tåget upp in kommer uniformerad säkerhetspersonal och gör honnör och öser lovord.



Han skrev det 16:25 den 5:e september på Facebook så man får anta att han började supa tidigt på tisdag eftermiddag. Finns det några andra vansinniga och otroliga historier mannen hittat på?

https://pbs.twimg.com/media/DJBLYqyXkAAJ7L5.jpg

Har Mattias Karlsson något socialt umgänge att tala om?

Dricker Mattias Karlsson ensam framför sin dator och skriver statusar med en stor stänk av hybris?
Citera
2017-09-10, 09:14
  #4
Medlem
Vilken tönt.
Han måste sitta och titta på gamla dokumentärer från en annan tid och fantisera. Inget fel i att fantisera. Ett problem är om man inte kan skilja fantasier från verkligheten.
Citera
2017-09-10, 09:29
  #5
Medlem
Zone69s avatar
http://www.expressen.se/kronikorer/a...han-pratar-om/



Man ville höra fortsättningen av tågresan. Vid nästa station hoppade påven på och gjorde honom till kardinal, och Axl Rose sprang ombord och ville starta ett band med Karlsson, och sen kom Batman och bad honom komma till Gotham city och rädda stan. ”Du är vårt enda hopp”, sa Batman och grät.
Vilken jävla tönt
Citera
2017-09-10, 09:57
  #6
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
När Mattias Karlsson åker tåg så stannar hela tåget upp in kommer uniformerad säkerhetspersonal och gör honnör och öser lovord.



Han skrev det 16:25 den 5:e september på Facebook så man får anta att han började supa tidigt på tisdag eftermiddag. Finns det några andra vansinniga och otroliga historier mannen hittat på?

https://pbs.twimg.com/media/DJBLYqyXkAAJ7L5.jpg

Jag skulle ta historien för trolig, säkerhetspersoner som jobbar på stationer har ett helvete med dessa lag-immuna utländska barn som lever rövare, och ingen i hela riket bryr sig.
Det är inte alls säkert att de sympatiserar med ideologin som Karlsson står för, det är många som kommer att rösta på SD som inte gör det, men vi måste få trygga gator att gå på igen, trygga för pensionärer, ungdomar och fyllskallar på väg hem från krogen.

Det måste bli ett slut på vansinnet. Både Mattias Karlsson och Jimmy Åkesson framstår som stabila människor som inte ballar ur, att ni inte har något skvaller på honom att komma med mer än det som han själv skriver på Facebook säger en hel del.
Citera
2017-09-10, 10:03
  #7
Medlem
Zone69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Jag skulle ta historien för trolig, säkerhetspersoner som jobbar på stationer har ett helvete med dessa lag-immuna utländska barn som lever rövare, och ingen i hela riket bryr sig.
Det är inte alls säkert att de sympatiserar med ideologin som Karlsson står för, det är många som kommer att rösta på SD som inte gör det, men vi måste få trygga gator att gå på igen, trygga för pensionärer, ungdomar och fyllskallar på väg hem från krogen.

Det måste bli ett slut på vansinnet. Både Mattias Karlsson och Jimmy Åkesson framstår som stabila människor som inte ballar ur, att ni inte har något skvaller på honom att komma med mer än det som han själv skriver på Facebook säger en hel del.
Stabila?
Citera
2017-09-10, 10:25
  #8
Medlem
Clidjurs avatar
Hur sannorlikt är detta? Låt mig gissa, det finns ingen annan på tåget som skulle kunna bekräfta det? MK åker knappast själv ute på parti buisness om man säger så. Det finns en person som borde verkligen dra åt sig öronen och det är Jimmie Åkesson. Jag hoppas för landets skull att han har skrivt dessa hallucinationer på fyllan och inte i ett nyktert tillstånd.
Citera
2017-09-10, 10:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Hur sannorlikt är detta? Låt mig gissa, det finns ingen annan på tåget som skulle kunna bekräfta det? MK åker knappast själv ute på parti buisness om man säger så. Det finns en person som borde verkligen dra åt sig öronen och det är Jimmie Åkesson. Jag hoppas för landets skull att han har skrivt dessa hallucinationer på fyllan och inte i ett nyktert tillstånd.


han vikarierade ju som partiledare jimmie när denna var sjukskriven så nog har han åkt på parti business och då han nyligen tagit körkort så är det inte för långsökt att han de gångerna han måste iväg valt att åka just tåg. Sen om just denna situationen har hänt låter jag vara osagt
Citera
2017-09-10, 14:30
  #10
Medlem
Soul_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Jag skulle ta historien för trolig, säkerhetspersoner som jobbar på stationer har ett helvete med dessa lag-immuna utländska barn som lever rövare, och ingen i hela riket bryr sig.
Det är inte alls säkert att de sympatiserar med ideologin som Karlsson står för, det är många som kommer att rösta på SD som inte gör det, men vi måste få trygga gator att gå på igen, trygga för pensionärer, ungdomar och fyllskallar på väg hem från krogen.

Det måste bli ett slut på vansinnet. Både Mattias Karlsson och Jimmy Åkesson framstår som stabila människor som inte ballar ur, att ni inte har något skvaller på honom att komma med mer än det som han själv skriver på Facebook säger en hel del.

Historien är allt annat än trolig, den är direkt osannolik. Ingen som jobbar med tåg skulle medvetet uppehålla ett tåg för att göra någon fånig honnör. Tågpersonalen ombord på tåget hade utan tvekan sagt till dessa vakter att inte kliva ombord, och om de ändå gjorde detta hade de garanterat inte fått ha kvar jobbet då de stör verksamheten och kan kosta företaget flera hundra tusen kronor.

Karlsson ger oss inget specifikt datum, ingen orsak till varför han åkte tåget eller vilken station han var på så att vi med någon form av oberoende skulle kunna kontrollera hans historia. Allt han säger är "en station för några veckor sedan ombord på ett tåg". Okej, inte mycket att gå på.

Detta är propaganda rakt igenom, varken mer eller mindre tills vi får reda på vilket tåg det var på minst.
Citera
2017-09-10, 18:41
  #11
Medlem
Den där historien är så rolig att jag skrattade högt när jag läste den. Som nämnts tidigare är det väldigt sparsamt med information som kan stödja hans historia. Han vill inte säga vilken stad det är, av någon anledning. Vad var det för uniformerad "säkerhetspersonal"? Och varför skulle de kliva på tåget bara för att gå fram och göra honnör? Som om han vore något högre befäl. Haha. Och kom igen, skaka hans hand och tårfyllt säga: "Tack! Du är vårt sista hopp!". Det är så löjligt så klockorna stannar. Som en lökig dålig krigsfilm. Undrar vad karln hade tagit för droger. Haha. Skönt att få skratta lite i alla fall! Ska man ljuga får man ljuga bättre än det där.
Citera
2017-09-10, 20:26
  #12
Medlem
Han är ju singel igen iallafall. Tycker han är snygg som fan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback