2014-04-13, 03:57
Medlem
Jag är fast på questet "the shield of arrav. Måste hitta någon annan som har andra delen av skölden. Ni kan gärna pma mig om ni gjort black arms gang delen då jag gjort phoenix gang.
Citera
2014-04-13, 11:58
Medlem
Incipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontebajen
Jag är fast på questet "the shield of arrav. Måste hitta någon annan som har andra delen av skölden. Ni kan gärna pma mig om ni gjort black arms gang delen då jag gjort phoenix gang.

http://services.runescape.com/m=foru...2,100,64303155

Tog mig typ 5 min att hitta någon där när jag skulle göra båda questen.
Citera
2014-04-13, 18:25
Medlem
MrsObviouss avatar
Hej!
Nu har jag och ett par vänner gjort en ny klan. I RS3, då vi inte riktigt kände oss hemma i våra gamla klaner.
Tanken är att utforma klanen till en PvM/Slayer/social klan, då de är ont om socialt och trevligt folk numera..
Tanken är att samla något äldre spelare som kanske varit med för 5-10 år sen, men även nya är välkommna.
Skicka ett meddelande här på flashback vid intresse!
Citera
2014-04-15, 11:08
Medlem
Olegskis avatar
Hej alla, jag är player moderator i RuneScape och kommer under dagen samt imorgon besvara frågor om vad det kan innebära.

Det är alltså RuneScape jag talar om och inte flashback så misstolka inte. Jag är inte moderator på flashback.
Senast redigerad av Olegski 2014-04-15 kl. 11:20.
Citera
2014-04-15, 16:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Hej alla, jag är player moderator i RuneScape och kommer under dagen samt imorgon besvara frågor om vad det kan innebära.

Det är alltså RuneScape jag talar om och inte flashback så misstolka inte. Jag är inte moderator på flashback.
Första frågorna: Hur blev du player mod? Hur såg mail-kontakten ut? Får du någon speciell info? Vad kan du göra som vi "dödliga" inte kan?

Snackar vi förresten om osrs eller eoc?
Citera
2014-04-15, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski

Har också varit mod, är inget speciellt alls.
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Första frågorna: Hur blev du player mod? Hur såg mail-kontakten ut? Får du någon speciell info? Vad kan du göra som vi "dödliga" inte kan?

Snackar vi förresten om osrs eller eoc?
Genom att rapportera människor. Mods får ingen speciell info, och det enda dom kan göra som vanliga inte kan är att muta i 48h Max.
Citera
2014-04-15, 17:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosx
Genom att rapportera människor. Mods får ingen speciell info, och det enda dom kan göra som vanliga inte kan är att muta i 48h Max.
Den dagen man slutar ska man lätt gå på mute-spree i Grand exchange en lördagkväll
Citera
2014-04-15, 22:29
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Den dagen man slutar ska man lätt gå på mute-spree i Grand exchange en lördagkväll

Jag var väldigt engagerad på den tiden då man fortfarande sysslade med pvp, runt 2006. Idag handlar det inte om hur många man reportar utan hur mycket du deltar på olika events och hur du uppför dig, hjälper du andra och visar du inga tendenser på att vilja bli mod kan du få riktig tur.

Inbjudan kom helt random i min RS inkorg.

Precis som den den andre här skrev kan man muta i 48h men det bästa är att du får tillgång till en helt ny community. Det är helt fantastiskt.

Vi pratar både om OSRS och EOC då de är sammanlänkade, är även moderator i RuneScape Classic. Dessutom är jag mod i Funorb som dock är helt dött idag (Det är också sammanlänkat med RS).
Citera
2014-04-18, 08:37
Medlem
Hur jobbar ni som pmods mot att sätta dit bottar? Bryr ni er eller lägger ni det ansvaret på andra?

Brukar du eller andra playermods gå runt på vanliga botställen & kolla om de bottar och isåfall rapportera de? Eller hur gör ni?

Hur går ni tillväga för att "avgöra" om de bottar eller inte?
Citera
2014-04-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Hur jobbar ni som pmods mot att sätta dit bottar? Bryr ni er eller lägger ni det ansvaret på andra?

Brukar du eller andra playermods gå runt på vanliga botställen & kolla om de bottar och isåfall rapportera de? Eller hur gör ni?

Hur går ni tillväga för att "avgöra" om de bottar eller inte?
Bara lägg ner
Citera
2014-04-19, 01:08
Medlem
Finns det fungerande bots till oldschool runescape? Jag använde rsbot.net förut som fungerade jävligt bra men dom verkar inte finnas kvar...
Citera
2014-04-19, 01:49
Medlem
Phrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Finns det fungerande bots till oldschool runescape? Jag använde rsbot.net förut som fungerade jävligt bra men dom verkar inte finnas kvar...
Ja det gör det, varnar dock, min 122 blev bannad förra veckan, lyckades dra i princip 80-99 alla melee stats innan jag blev bannad, var försiktig efter din s.k. "första två dagars ban", fick nämligen det och blev bannad kort därefter. Använd osbot.org, finns gratis script som fungerar utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in