2012-11-30, 13:17
Medlem
Vafan är det med priserna ?

Under xp week fick jag betala 18-20k styck för water talismans, annars runt 7-8k. Nu är de nere på 3,5k.

Whip vine var uppe på runt 3,5-3,2m nu är de på 1,9m
Citera
2012-11-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Under xp week fick jag betala 18-20k styck för water talismans, annars runt 7-8k. Nu är de nere på 3,5k.

Whip vine var uppe på runt 3,5-3,2m nu är de på 1,9m

anledningen till att allting crashar är till mesta del pga eoc
Citera
2012-11-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordklo0
med tanke på att abyssal whip kräver 70 attack och att det inte finns whips dualwield så skulle jag använda dual dragon longswords / dragon longsword - obby shield.

Kan lätt öva upp min attack till 70, jag pkar inte så att ha lite def och bara 60 att är inget för mig. Just nu kostar whip ca 480k och 180 dagars average ligger på -10%. Men är den lika bra efter EoC? Är obby shield lika bra, verkar som den är riktigt PISS just nu? Med tanke på priset då..
Citera
2012-11-30, 21:02
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugmo
Kan lätt öva upp min attack till 70, jag pkar inte så att ha lite def och bara 60 att är inget för mig. Just nu kostar whip ca 480k och 180 dagars average ligger på -10%. Men är den lika bra efter EoC? Är obby shield lika bra, verkar som den är riktigt PISS just nu? Med tanke på priset då..

Så whip har gått ner 1 miljon på 5h? Om man ska citera tidigare postare Bjebbosten...

Tur man lade ner Runescape för flera år sedan. Låter skrämmande.. Sen detta nya wow-upplägg i strider, fyfan... Ska bli trevligare med 2006scape.com när det sätts igång på allvar.

Senast redigerad av Gosif 2012-11-30 kl. 21:04.
Citera
2012-11-30, 22:58
Medlem
Citat:
anledningen till att allting crashar är till mesta del pga eoc

Ja det förstår jag. Items brukar oftast gå ner efter en uppdatering, men sen rätt snabbt upp igen efteråt.

Har antalet spelare minskat efter eoc ?

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Så whip har gått ner 1 miljon på 5h? Om man ska citera tidigare postare Bjebbosten...

1mil på 5 timmar tror jag inte men från 3,5-3,2m till 1,9m sen eoc kom
Citera
2012-11-30, 23:14
Medlem
skitmackans avatar
Citat:

Det är på grund av ett bot-script där man köper water talismans genom poäng på ett minigame för att få ungefär 400k per timme. men en massa noobs använde scriptet och sålde water talismans för -5% på g.e för att få pengar direkt, då gjorde allt det här att water talismans gick ner.
Senast redigerad av skitmackan 2012-11-30 kl. 23:24.
Citera
2012-12-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eugmo

whip är en whip liksom, ett bra vapen. obby shield har alltid varit billig även innan eoc. +:et med en shield är möjligheten att använda alla defensive abilities.

btw vad heter du ingame?
Citera
2012-12-01, 10:39
Medlem
Eoc har verkligen förstört Runescape's community tycker jag. Massor, då menar jag massor kända Youtuber's har slutat Runescape, pga att de tycker samma som jag, att Runescape spårar UT. De bannar massor av folk för RWT (Real World Trading) när dom SJÄLV har Squeal of Fortune, det går ut på att man kan köpa spins och därefter vinna priser av alla spins man har köpt. Riktigt synd att de har gått så här långt. Runescape är inte Runescape längre tycker jag. Det har förändrats så sjukt mycket. Communityn, All grafik, all armour osv, Riktigt synd. Har lagt av med Runescape nu.
Citera
2012-12-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Det är på grund av ett bot-script där man köper water talismans genom poäng på ett minigame för att få ungefär 400k per timme. men en massa noobs använde scriptet och sålde water talismans för -5% på g.e för att få pengar direkt, då gjorde allt det här att water talismans gick ner.

Det tror jag inte, minigamet har funnits länge och att bot-scriptet skulle kommit nu när eoc kom tror jag inte.

Vad jag säger är att priset skulle gått ner för länge sen om det hade med bottar att göra
Citera
2012-12-01, 19:03
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
whip är en whip liksom, ett bra vapen. obby shield har alltid varit billig även innan eoc. +:et med en shield är möjligheten att använda alla defensive abilities.

btw vad heter du ingame?

whip är inte ett bra vapen.................... speciellt inte om du har sköld till det
Citera
2012-12-01, 19:05
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Det tror jag inte, minigamet har funnits länge och att bot-scriptet skulle kommit nu när eoc kom tror jag inte.

Vad jag säger är att priset skulle gått ner för länge sen om det hade med bottar att göra

ja det är för att när ett spel ändras så ändras också styrkan på ''items'' och antingen så höjs eller sänks efterfrågan efter det itemet och på så sätt går det antingen upp eller ned i pris
Citera
2012-12-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
whip är inte ett bra vapen.................... speciellt inte om du har sköld till det

allting är relativt, whip är ett decent weapon och har alltid varit. Efter eoc så har defence fått en större roll i spelet och de flesta defensive abilities är riktigt användbara så jag förstår inte varför en sköld skulle vara dåligt.. en defender är kanske dock mer passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in