2017-07-31, 17:59
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
San Fransisco har nämnts...
Och där finns det bra möjligheter för DLC också med anledning av som nämnts...
Alcatraz + golden gate (Avspärrad vid release - möjlighet att komma över med en DLC..

Dessutom är det en kuststad så det finns alla möjligheter...
San Fransisco var väl med i tvåan, om jag inte minns fel? Det var väl därifrån man åkte ut med oljeriggen. Då måste de ju dessutom nästan ha med New California Republic som en del av spelets fraktioner.
Citera
2017-07-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
San Fransisco var väl med i tvåan, om jag inte minns fel? Det var väl därifrån man åkte ut med oljeriggen. Då måste de ju dessutom nästan ha med New California Republic som en del av spelets fraktioner.

Alldeles för länge sen jag spelade 2:an , dags igen uppenbarligen...

Men håller med - NCR bör isåfall vara med...

Men mig spelar det ingen roll vilka fraktioner som är med i spelet - dock skulle jag vilja att ALLA är spelbara med Questlines o.s.v.

Leka Raider eller Gunner(F4).. (Eller gå med i Ceasars Legion till fullo(NV))...
Olika Companions beroende av fraktion , klädkodex , byggvariationer (F4) o.s.v.

Det finns oändligt med möjligheter - dock öppnar det nog "Pandoras Box" för utvecklarna , men det skulle vara bra roligt att kunna vara "Riktigt genuint ond" och "flumma runt"
Citera
2017-07-31, 18:11
Medlem
ArischManns avatar
Känns ju som Elder Scrolls 6 bör komma innan Fallout 5, rimligtvis låter år 2023-24 som ett logiskt release datum. för fallout 5
Citera
2017-07-31, 18:50
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Känns ju som Elder Scrolls 6 bör komma innan Fallout 5, rimligtvis låter år 2023-24 som ett logiskt release datum. för fallout 5

Innan dess så hinner det hända så mycket i världen att man kanske får spela Fallout IRL.
Citera
2017-07-31, 19:22
Medlem
GreenBastards avatar
Jag vill helt och hållet ha bort byggandet tycker det tog alldeles för lång tid och för stor del av spelet. Däremot så skulle jag vilja se att ju mer man hjälper folk i en by ju mer fördelar får man i byn i form av grejer hos vendors, vapen uppgraderingar etc.
Citera
2017-08-01, 00:46
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Innan dess så hinner det hända så mycket i världen att man kanske får spela Fallout IRL.

Nu har man ju lirat Fallout så mycket så det vore inte alls dumt att få sätta sina kunskaper på prov i skarpt läge

En sak jag lägger till på önskelistan till 5:an är att det ska vara stabilare än fyran och heller inte lagga! Men det kanske är orimliga krav när det gäller Bethesda...

Kör survival på ps4 och lubbade nyss över typ hela commonwealth när det beslutade sig för att det var dags att frysa spelet igen
Citera
2017-08-01, 17:55
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Nja, om vi blickar lika långt bakåt i tiden så hade vi amd 6000 serien och nvidia 500 serien.
och ärligt talat har tekniken inte gått framåt så värst mycket.
Citera
2017-08-06, 20:18
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jag skall slänga in en outlier: Kina

Det är ju kriget mellan Kina och USA som föranleder apokalypsen. Kanske blir det en radikal Fallout-episod? En annan vore Van Buren eller kanske att de expanderar på vad de började med i F4 och lägger delar av det innan smällen.

Skall tillägga att jag är rätt ljummen till F5, F4 var en besvikelse för mig avseende vissa delar (se F4-tråden för det) och DLC:erna var ju... ja, bra var de inte i alla fall.
Citera
2017-08-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Gissar att Fallout 5 och nästa Elder Scrolls kommer använda en ny motor, så dom är flertalet år bort.

Gör dom inte det så är dom helt brända i skallen. Fallout 4 använder samma motor som Skyrim. Skyrim motorn är i sin tur en modifierad Oblivion-motor. Som i sin tur är en modifierad Morrowind-motor.

Och det märks ganska tydligt att motorn är uråldrig och har svårt att fungera med alla dessa nya funktioner som Bethesda har tejpat på den.
Citera
2017-08-06, 22:17
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag vill helt och hållet ha bort byggandet tycker det tog alldeles för lång tid och för stor del av spelet. Däremot så skulle jag vilja se att ju mer man hjälper folk i en by ju mer fördelar får man i byn i form av grejer hos vendors, vapen uppgraderingar etc.
Om byggande av bosättning och hjälpa till att organisera wastlandet ska vara kvar måste det förändras dramatiskt. I F4 var det bara långsamt och nästan helt utan belöning. Det är nästan det som gör att jag inte spelar 4:an längre utan hellre 3:an och NV.

En 5:a får gärna inkludera något nytt moment som fordon, kanske båtar om det är i Miami eller riddjur ute i Appalacherna. Om jag förstår tidslinjen rätt så har varje spel utspelat sig längre och längre ifrån det stora kriget så det kan vara en fara i att naturen och samhällen blir mer normala och fungerande med mindre av postapokalyptisk känsla.
Enklaven eller något liknande får gärna återkomma, tycker de var bättre än både Legionen och Institutet.
Citera
2017-08-06, 23:14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Om byggande av bosättning och hjälpa till att organisera wastlandet ska vara kvar måste det förändras dramatiskt. I F4 var det bara långsamt och nästan helt utan belöning. Det är nästan det som gör att jag inte spelar 4:an längre utan hellre 3:an och NV.

En 5:a får gärna inkludera något nytt moment som fordon, kanske båtar om det är i Miami eller riddjur ute i Appalacherna. Om jag förstår tidslinjen rätt så har varje spel utspelat sig längre och längre ifrån det stora kriget så det kan vara en fara i att naturen och samhällen blir mer normala och fungerande med mindre av postapokalyptisk känsla.
Enklaven eller något liknande får gärna återkomma, tycker de var bättre än både Legionen och Institutet.
True dat, Enclave var de hårda killarna, Legionen är bara läderbögar och Institute skall vi inte tala om, vilka fjollor Jag tror lätt de kan lägga sig någonstans inom den tidslinje som redan spänts upp, eventuellt begagna sig av den non-canon lore som lades fram i Fallout Tactics.

...men det kommer såklart bli ett konsoll-FPS för adhd-kidsen som inte klarar missions mer komplicerade än "Följ mig och gör exakt som jag säger och klicka på de stora, lysande objekten märkta 'klicka här!!!'" och bara vara Fallout till namnet
Citera
2017-08-07, 04:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Nja, om vi blickar lika långt bakåt i tiden så hade vi amd 6000 serien och nvidia 500 serien.
och ärligt talat har tekniken inte gått framåt så värst mycket.

Haha, poängen gick dig visst helt över huvudet. Han pratade om verkligheten, dvs han menade att ett tredje världskrig/liknande kanske hinner bryta ut till dess = spela Fallout IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in