2017-07-24, 10:35
Moderator
skunkensunes avatar
För några månader sedan bekräftade Bethesda att de hade påbörjat produktionen av Fallout 5. F4 släpptes för ett och ett halvt år sedan. Sista dlc:t kom för drygt ett år sedan. Så hur länge tror ni vi kommer få vänta innan F5 släpps? Tre - fyra år?

Den andra stora frågan borde vara var spelet kommer utspela sig. I F3 lades en grund för F4 i och med den underjordiska järnvägen för androider. Någon som har ett gott minne om vilka andra små saker i tidigare spel F3/NV/4 som kan hinta om var F5 kommer äga rum?

Vad vore annars drömstaden? Själv tycker jag att det givetvis vore kul med klassiker som New York eller San Francisco samtidigt som det vore roligare med någon stad som sällan används i spel. El Paso kanske och utnyttja det faktum att det är en gränsstad till Mexiko. Varför inte Dallas, Miami eller Seattle. Eller kanske Anchorage då den staden samt Alaska är något som har en betydande roll i Falloutuniversumet.

http://www.gamersgreed.com/fallout-5...ment-bethesda/

http://www.express.co.uk/entertainme...-Bethesda-news
Citera
2017-07-24, 10:38
Medlem
Loxuss avatar
Gissar att Fallout 5 och nästa Elder Scrolls kommer använda en ny motor, så dom är flertalet år bort.
Citera
2017-07-24, 10:49
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Gissar att Fallout 5 och nästa Elder Scrolls kommer använda en ny motor, så dom är flertalet år bort.

Tror du har rätt. Frågan är då hur länge. Såg något om att ES nog inte skulle gå att förvänta sig innan 2020. Något som då även borde gälla F5. Å andra sidan har vi då gott om ditt att spekulera och fantisera om vad nästa Fallout kommer att bli.
Citera
2017-07-24, 10:50
Medlem
Citat:

Systeminställningarna lär ju vara skyhöga för Fallout 5 kan jag tänka mig. Ett GeForce kort för 8-12 tusen kr lär man få införskaffa sig samt en processor på cirka 6-7 tusen kr.
Citera
2017-07-24, 11:06
Medlem
zBr9s avatar
Jag skulle gärna se San Fransisco. Bra varierad stad med en ordentlig urban kärna och pittoreska såna klassiska "Huset fullt"-kvarter med gamla trähus och en massa backar. Finns också bra locations för att gömma horder av mutanter eller kannibaler i, typ Golden Gate-bron och Alcatraz.

Men egentligen skulle jag helst av allt vilja se ett Fallout där dom radikalt förändrar hur själva miljön ser ut. Tycker att det är läge att gå bort från stadsmiljöerna och istället bygga upp en ordentlig vildmark med ordentligt med djur och växter, är trött på att det alltid bara är halvkala grusöknar och enstaka kala träd. Vet inte hur det skulle gå ihop med loren, men FO:3 point lookout hade ju gott om träskmark, och i värsta fall kan dom väl vrida fram tiden så långt att naturen hunnit återhämta sig. Tror dock inte att dom vågar ta ett så stort steg bort från det folk är vana vid, men hade varit ballt med en gigantisk vildmark där olika mindre settlements ska samsas om resurserna, och påverkas av vem man som spelare väljer att hjälpa eller jävlas med.
Citera
2017-07-25, 00:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Tror du har rätt. Frågan är då hur länge. Såg något om att ES nog inte skulle gå att förvänta sig innan 2020. Något som då även borde gälla F5. Å andra sidan har vi då gott om ditt att spekulera och fantisera om vad nästa Fallout kommer att bli.

Skulle inte förvåna mig om Fallout 5 kommer före Elder Scrolls 6

Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Systeminställningarna lär ju vara skyhöga för Fallout 5 kan jag tänka mig. Ett GeForce kort för 8-12 tusen kr lär man få införskaffa sig samt en processor på cirka 6-7 tusen kr.

Verkligen inte. En i5:a med ett medelbra grafikkort kommer gå alldeles utmärkt.
Citera
2017-07-25, 14:45
Medlem
Citat:

Jag tror inte det. Bethesda har aldrig haft skyhöga systemkrav vid releases.
Citera
2017-07-25, 14:53
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig om Fallout 5 kommer före Elder Scrolls 6

Verkligen inte. En i5:a med ett medelbra grafikkort kommer gå alldeles utmärkt.

Så du menar att min Intel core i5 4440, 3,1 ghz (haswell) med mitt Powercolor AMD R9 280X Dual core turbo 3 gb Gddr5 kommer kunna klara framtidens Fallout 5?

Själv är jag ytterst tveksam till det...

Just nu så får jag FPS drops på low inställningarna när det blir mycket krig, rök, eld och rörelse på Battlefield 1...
Citera
2017-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selektiv
Jag tror inte det. Bethesda har aldrig haft skyhöga systemkrav vid releases.

Tror du tom att kraven kan vara lägre än Battlefield 1?
Citera
2017-07-25, 16:15
Medlem
Citat:
Tror du tom att kraven kan vara lägre än Battlefield 1?

Det är nog omöjligt att förutse Beror på hur lång tid det skulle ta för spelen att komma.

Men när fallout 4 kom så kunde jag spela det på min dator som hade många år på nacken (och var absolut ingen kraftmaskin utan low till mid-range).
Citera
2017-07-25, 16:41
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Så du menar att min Intel core i5 4440, 3,1 ghz (haswell) med mitt Powercolor AMD R9 280X Dual core turbo 3 gb Gddr5 kommer kunna klara framtidens Fallout 5?

Själv är jag ytterst tveksam till det...

Just nu så får jag FPS drops på low inställningarna när det blir mycket krig, rök, eld och rörelse på Battlefield 1...

Spelbart åtminstone, beror på när det släpps.
Citera
2017-07-26, 21:50
Moderator
Popesizes avatar
Ang. område, så får jag känslan av att västkusten och dess "lore" tillhörde det första gänget med utvecklare (Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas) medans östkusten tillhör Bethesda. Jag har ingen jättekoll på trean och fyran (har inte ens spelat fyran), men jag kan inte erinra mig om att de hänvisat så mycket till vad som händer på de olika delarna av kontinenterna. Enda fraktionen som verkar finnas på bägge ställena är Brotherhood of Steel.

Så det skulle inte förvåna mig om det blir östkusten igen. New York skulle kunna vara fräckt. Mycket tunnelbana och kända områden, och fullt med popkulturella referenser. Men en del moment skulle nog bli för repetetiva, eller uppenbara i en sån miljö
Men längre söderut kanske? Tänk er ett postnukleärt Florida. Muterade alligatorer i Everglades. Miamis Art Deco-kvarter i ruiner. Cape Canaveral. och en nedlagd theme park -något i stil med Disney World.

EDIT: Någon nämnde Anchorage som område. Men det finns väl redan i en expansion till trean, om jag inte minns fel.
Senast redigerad av Popesize 2017-07-26 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in