Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 10:37
  #37
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag vill helt och hållet ha bort byggandet tycker det tog alldeles för lång tid och för stor del av spelet. Däremot så skulle jag vilja se att ju mer man hjälper folk i en by ju mer fördelar får man i byn i form av grejer hos vendors, vapen uppgraderingar etc.

Byggandet är minst 50% av det som gör spelet bra, i mina ögon.

Att bygga upp bas och karaktär är hela poängen för mig.


Jag hoppas att Fallout 5 har möjlighet till co-op, i.a.f. 2 personer.

Det vore episkt.

Samma sak med nästa Elders Scrolls.
Citera
2017-08-08, 12:52
  #38
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Byggandet är minst 50% av det som gör spelet bra, i mina ögon.

Att bygga upp bas och karaktär är hela poängen för mig.


Jag hoppas att Fallout 5 har möjlighet till co-op, i.a.f. 2 personer.

Det vore episkt.

Samma sak med nästa Elders Scrolls.
Jag skulle säga att det hade varit roligt om a) det inte hade varit så eländigt buggigt (blev lite bättre senare men i början var det för djävligt) och b) det hade haft någon faktisk effekt. Och det som bor i ens settlements, den AI:n hade behövt en rejäl upputsning.
Citera
2017-08-08, 14:13
  #39
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bryr mig inte så mycket om vilken stad. Hoppas dock dem skippar minecraft byggandet. Sen får gameplay gärna bli lite mer strategiskt, mindre FPS.

Hoppas det med. Slutade spela när man var tvungen att bygga en jävla teleporter. Var tvungen att kolla på en tutorial-video för att fatta hur man gjorde, sen fick jag slut på gummi eller nåt.
Öht är jag så jävla less på allt craftande och dylikt i alla jävla spel. Jag vill ut på quests/missions inte stå och karva en värdelös leather armour för att levla i smithing.
__________________
Senast redigerad av langaocb 2017-08-08 kl. 14:37.
Citera
2017-12-14, 11:03
  #40
Medlem
Precis köpt mig en ny dator och drog in Fallout 4 igen med alla DLC och massa moddar.
Sen ramla jag över denna tråd och längtar till dagen Fallout 5 kommer.

Har ingen större preferenser om vart, när eller hur det ska utspelas. Bara det är som Fallout 4 men bättre och mer av allt :P

Men hoppas mest på att dom fixar en bättre grafikmotor. Skulle gärna se en mer realistisk ton på grafiken då allt ser väldigt "plastigt" och orealistiskt ut i Fallout 4 tycker jag. Har provat massa moddar och shaders för att få en bättre ton på spelet men utan framgång.

Jag hoppas dom även tar det här med basbyggandet till en ny nivå med mer saker man kan göra, mer detaljstyrning och bättre AI. Men ska fortfarande inte vara nödvändigt, precis som in 4:an.
Citera
2017-12-15, 01:43
  #41
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag hoppas att Fallout 5 har möjlighet till co-op, i.a.f. 2 personer.

Det vore episkt.

Samma sak med nästa Elders Scrolls.

Det känns inte särskilt sannolikt med tanke på Bethesdas kampanj "Save Player 1" (länk).

Och om man får spekulera lite ytterligare är jag övertygad om att Elder Scrolls Online hindrar dem från att applicera multiplayer till Skyrims uppföljare, om vi nu utgår från att den är under utveckling. Med 10 miljoner aktiva spelare - om jag inte missminner mig - hoppas jag att de koncentrerar sig på ett fantastiskt single player-spel. Har själv fantiserar om co-op i Skyrim med upp till 1-4 spelare, men ärligt talat tror jag att serien mår bäst av att vara utformad för enspelar-läge.
Citera
2017-12-19, 09:42
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Det känns inte särskilt sannolikt med tanke på Bethesdas kampanj "Save Player 1" (länk).

Och om man får spekulera lite ytterligare är jag övertygad om att Elder Scrolls Online hindrar dem från att applicera multiplayer till Skyrims uppföljare, om vi nu utgår från att den är under utveckling. Med 10 miljoner aktiva spelare - om jag inte missminner mig - hoppas jag att de koncentrerar sig på ett fantastiskt single player-spel. Har själv fantiserar om co-op i Skyrim med upp till 1-4 spelare, men ärligt talat tror jag att serien mår bäst av att vara utformad för enspelar-läge.

Gillar också singelplayer fast vill nog ha ett litet hörn av co-op. Tycker Far Cry 4 funkar bra där man kan hoppa in å hjälpa en annan. Skulle gärna se det på Fallout också då dottern börjat bli intresserad men hon har ingen lust att springa runt själv i den världen och behöver nog en hjälpande hand.
Citera
2017-12-19, 10:01
  #43
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robzyd
Gillar också singelplayer fast vill nog ha ett litet hörn av co-op. Tycker Far Cry 4 funkar bra där man kan hoppa in å hjälpa en annan. Skulle gärna se det på Fallout också då dottern börjat bli intresserad men hon har ingen lust att springa runt själv i den världen och behöver nog en hjälpande hand.

Å andra sidan var det så jag lärde mig spel som liten. Det största nöjet är själva utforskandet, i alla fall enligt mig

Nä, jag är fortfarande kluven. Det låter helt klart intressant, men är så trött på multiplayer.
Citera
2017-12-19, 10:20
  #44
Medlem
Bara de gör de tänkta viktigaste valen lite mer intelligenta.


Typ, du är med i bos och är på väg att bli chef över the institute, låt då bos ta över stället istället för att spränga det bästa stället för mänskligheten att leva säkert och sluta tillverka min-skynets bara.. men nej, bos är helt dumma i huvudet. och man kan inte snacka sig förbi oavsett hur mycket ens karaktär fokuserat på speach och sånt.


Eller i skyrim från samma utvecklare med idiotvalet mellan den där draken och blades. samma sak där, totalt ologiskt tänkade av blades.
"ok, xxx har nästan räddat världen nu med hjälp av sina allierade som vi inte gillar. Låt oss sabotera honom nu ifall han inte dödar en av de allierade och alienerar hans faction. Ok, det gör det mindre sannolikt att vi faktiskt lyckas rädda världen men det är ju ovesäntligt"
Och igen så spelar inte det nån roll hur bra du är på övertalning.
Citera
2018-02-17, 01:35
  #45
Medlem
Skulle gärna vilja ha dialog möjligheterna tillbaka som det var i tidigare spel, då i fyran varje konversation hade i princip bara valen: Ja, Nej, sarkastiskt och Mer info. Däremot hade det vart kul om man kunde få gå med Enclave.
Citera
2018-09-01, 10:45
  #46
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Men längre söderut kanske? Tänk er ett postnukleärt Florida. Muterade alligatorer i Everglades. Miamis Art Deco-kvarter i ruiner. Cape Canaveral. och en nedlagd theme park -något i stil med Disney World.
Det verkar som om flera har tänkt lite i samma bana som jag gjorde för drygt ett år sen...
Såg idag en trailer för en mod till fyran som heter Fallout Miami. Verkar vara en väldigt ambitiöst mod-projekt. Hela 17 pers är inblandade.
Trailer kan beskådas här: https://youtu.be/aPtAjvtJhf8
Citera
2018-12-27, 23:47
  #47
Medlem
Elementarts avatar
Med tanke på allt strul med Fallout 76 så tror jag att Fallout 5 kommer försenas.
Citera
2018-12-27, 23:52
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Det verkar som om flera har tänkt lite i samma bana som jag gjorde för drygt ett år sen...
Såg idag en trailer för en mod till fyran som heter Fallout Miami. Verkar vara en väldigt ambitiöst mod-projekt. Hela 17 pers är inblandade.
Trailer kan beskådas här: https://youtu.be/aPtAjvtJhf8

Är lite förvånad över att det inte dykt upp fler mod-DLC, spelet är väldigt lämpat för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback