2017-07-27, 09:03
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ang. område, så får jag känslan av att västkusten och dess "lore" tillhörde det första gänget med utvecklare (Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas) medans östkusten tillhör Bethesda. Jag har ingen jättekoll på trean och fyran (har inte ens spelat fyran), men jag kan inte erinra mig om att de hänvisat så mycket till vad som händer på de olika delarna av kontinenterna. Enda fraktionen som verkar finnas på bägge ställena är Brotherhood of Steel.

Så det skulle inte förvåna mig om det blir östkusten igen. New York skulle kunna vara fräckt. Mycket tunnelbana och kända områden, och fullt med popkulturella referenser. Men en del moment skulle nog bli för repetetiva, eller uppenbara i en sån miljö
Men längre söderut kanske? Tänk er ett postnukleärt Florida. Muterade alligatorer i Everglades. Miamis Art Deco-kvarter i ruiner. Cape Canaveral. och en nedlagd theme park -något i stil med Disney World.

EDIT: Någon nämnde Anchorage som område. Men det finns väl redan i en expansion till trean, om jag inte minns fel.

Anchorage finns till viss del. Men då är det ju bara en militärbas och i en simulation. Under kriget.

http://fallout.wikia.com/wiki/Operat...horage_(add-on)
Citera
2017-07-28, 01:56
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ang. område, så får jag känslan av att västkusten och dess "lore" tillhörde det första gänget med utvecklare (Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas) medans östkusten tillhör Bethesda. Jag har ingen jättekoll på trean och fyran (har inte ens spelat fyran), men jag kan inte erinra mig om att de hänvisat så mycket till vad som händer på de olika delarna av kontinenterna. Enda fraktionen som verkar finnas på bägge ställena är Brotherhood of Steel.

Så det skulle inte förvåna mig om det blir östkusten igen. New York skulle kunna vara fräckt. Mycket tunnelbana och kända områden, och fullt med popkulturella referenser. Men en del moment skulle nog bli för repetetiva, eller uppenbara i en sån miljö
Men längre söderut kanske? Tänk er ett postnukleärt Florida. Muterade alligatorer i Everglades. Miamis Art Deco-kvarter i ruiner. Cape Canaveral. och en nedlagd theme park -något i stil med Disney World.

EDIT: Någon nämnde Anchorage som område. Men det finns väl redan i en expansion till trean, om jag inte minns fel.

Ett postnukleärt Florida låter inte dumt! Det skulle jag gärna se faktiskt. Skulle heller inte bli besviken om de lät det spåra ur lite till och låta Cape Canaveral vara startplatsen för en side story som utspelar sig i rymden
Hoppas inte på New York personligen. Risken finns att det blir massa tråkiga tunnelbanemiljöer och grått och trist i för stor utsträckning då. Gillar mysfaktorn med fyran då det finns en hel del trevliga och glada miljöer
Citera
2017-07-28, 04:02
Medlem
Hoppas dom går tillbaka till något mer likt New Vegas, garanterat det bästa ''nya'' Fallout spelet (2 är det bästa om man räknar med dom äldre spelen)
Citera
2017-07-28, 05:21
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PottoGadd
Hoppas dom går tillbaka till något mer likt New Vegas, garanterat det bästa ''nya'' Fallout spelet (2 är det bästa om man räknar med dom äldre spelen)

Det var ju dock Obsidian som gjorde New Vegas, vilket är huvudanledningen till att spelet var så pass mycket vassare. Fallout 2 gjordes av Black Isle Studios, föregångaren till Obsidian Entertainment. Samma nyckelfigurer än idag...
Citera
2017-07-28, 09:13
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Ett postnukleärt Florida låter inte dumt! Det skulle jag gärna se faktiskt. Skulle heller inte bli besviken om de lät det spåra ur lite till och låta Cape Canaveral vara startplatsen för en side story som utspelar sig i rymden
Hoppas inte på New York personligen. Risken finns att det blir massa tråkiga tunnelbanemiljöer och grått och trist i för stor utsträckning då. Gillar mysfaktorn med fyran då det finns en hel del trevliga och glada miljöer

Ett av DLC:erna har ju utspelat sig i rymden. Det som skulle kunna vara ett alternativ om man skulle köra det temat på nytt borde väl vara någon form av (övergiven?) rymdstation, kanske med någon koppling till BoS.
Citera
2017-07-28, 15:30
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Ett av DLC:erna har ju utspelat sig i rymden. Det som skulle kunna vara ett alternativ om man skulle köra det temat på nytt borde väl vara någon form av (övergiven?) rymdstation, kanske med någon koppling till BoS.

Aha Mothership Zeta till Fallout 3 hittade när jag sökte Har tyvärr skippat det flesta DLC:erna med undantaget Far Harbor till 4:an. Spelade 3:an och NV på xbox 360 och varken min konsol eller spelen i sig själva var speciellt stabila så jag spelade bara igenom vanilla på 3:an. NV tror jag att jag gav upp pga nån bugg långt in i spelet.
Får ta och fixa 3:an till pc nu istället och kolla lite dlc:er. Är dock inne i en survival runda på 4:an nu vilket man kan sysselsätta sig länge med

En rymdstation uppskickad av jänkarna pre-war skulle kunna vara något. Den skulle heller inte behöva vara övergiven helt utan folk kan ha överlevt som ghouls
Fan var det inte i trean eller NV man hjälpte några galningar att skicka upp någon rymdraket med? Eller minns jag fel?
Citera
2017-07-28, 16:17
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Aha Mothership Zeta till Fallout 3 hittade när jag sökte Har tyvärr skippat det flesta DLC:erna med undantaget Far Harbor till 4:an. Spelade 3:an och NV på xbox 360 och varken min konsol eller spelen i sig själva var speciellt stabila så jag spelade bara igenom vanilla på 3:an. NV tror jag att jag gav upp pga nån bugg långt in i spelet.
Får ta och fixa 3:an till pc nu istället och kolla lite dlc:er. Är dock inne i en survival runda på 4:an nu vilket man kan sysselsätta sig länge med

En rymdstation uppskickad av jänkarna pre-war skulle kunna vara något. Den skulle heller inte behöva vara övergiven helt utan folk kan ha överlevt som ghouls
Fan var det inte i trean eller NV man hjälpte några galningar att skicka upp någon rymdraket med? Eller minns jag fel?
Jo, ett gäng ghouls som bosatt sig i någon gammal raketfabrik. Om jag minns rätt så menar de på att de inte hör hemma på jorden och söker sig därför bort från planeten. Uppdraget heter Come fly with me
Citera
2017-07-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Man skulle kunna göra det från perspektivet av återvändare från rymden. Ett rymdskepp lämnade solsystemet år 2050, men nu är det tillbaka och jorden är ödelagt.
Citera
2017-07-28, 16:49
Medlem
San Fransisco har nämnts...
Och där finns det bra möjligheter för DLC också med anledning av som nämnts...
Alcatraz + golden gate (Avspärrad vid release - möjlighet att komma över med en DLC..

Dessutom är det en kuststad så det finns alla möjligheter...

Det jag definitivt hoppas på är att dom återgår till det mörka apokalyptiska som var i 3:an och i viss del i NV...
4:an kändes alldeles för "glad" miljömässigt...

Hoppas även att dom fixar så man kan vara med i alla factions (Gunners , Raiders o.s.v.) även om det säkert skulle vara ett h_vette att skapa...

Dessutom att dom återgår till dialogerna i 3:an...
Dialogvalen i 4:an som är anpassade mer mot konsol är katastrof och man får inte alls samma möjligheter med olika alternativ i 4:an

Byggandet av settlements kan gärna vara kvar , men inte alls i samma stora utsträckning plus att dom måste göra byggandet enklare då det lätt ser "efterblivet" ut...
Citera
2017-07-28, 18:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bryr mig inte så mycket om vilken stad. Hoppas dock dem skippar minecraft byggandet. Sen får gameplay gärna bli lite mer strategiskt, mindre FPS.
Citera
2017-07-29, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bryr mig inte så mycket om vilken stad. Hoppas dock dem skippar minecraft byggandet. Sen får gameplay gärna bli lite mer strategiskt, mindre FPS.

Jag har tre små ord åt dig; mainstream appeal.
Citera
2017-07-31, 13:58
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Tycker byggandet som idé är bra. Det ger en extra nivå av känsla att man tar över commonwealth. Men det är ett koncept som skulle behöva slipas till lite. Det känns i nuläget inte som att det spelar någon roll hur bra man bygger upp murar och försvar när fienden spawnar in i lägret hursomhelst samt att utkomsten verkar avgöras genom slump om man inte är där och försvarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in