2017-07-27, 23:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Alldeles oavsett så är Karsten ingen riktig journalist som ska ägnas någon uppmärksamhet.

/Provokatör

Men Frick är det menar du eller? Snälla du media vet hur turerna går. Det värsta är över och nu ska dom klura ut hur dom ska backa gällande Hultqvist. Frick fick ut en FU som är sekretessmarkerad på sina ställen, och inte fan uppger FU vilka skador det handlar om. Så har du den uppgiften om hur skadorna ser ut efter den här sk läckan?
Citera
2017-07-27, 23:53
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ja föreläggandet är en offentlig handling precis som alla domar.

/Provokatör

Tack.

Finns det nån ny information om flödet "Domstol -> Expo -> Massmedia" som tyder på att massmedia inte längre får nya domar på intressanta personer (framförallt SD) till sig i realtid?

Är det vanligt att massmedia sitter på sån information i mer än några dagar?
Citera
2017-07-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Finns väl inga bevis för att något har läckt egentligen?

Noll bevis. Personligen tror jag inte en minsta bokstav är läckt. Jag förstår hur man resonerar och reagerar. Men jag tror skadan är mer eller mindre ingen.
Citera
2017-07-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du menar att anslagen anpassats så att man inte behöver skära mer.

Det är en jäkla skillnad.

Du borde vara mer källkritisk.
Jag kanske använde fel ord. Försvarsuppgörelsen 2015 innebar i alla fall inte en sänkning av anslagen. Bara det är väl historiskt unikt för en svensk försvarsminister. Min källa är Wiseman.
Citera
2017-07-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Jag kanske använde fel ord. Försvarsuppgörelsen 2015 innebar i alla fall inte en sänkning av anslagen. Bara det är väl historiskt unikt för en svensk försvarsminister. Min källa är Wiseman.

Den har legat på samma nivå sedan 2011. Det kan inte ses som den har ökat eller varit konstant. Snarare en sänkning i förhållande med inflation.
Citera
2017-07-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Annie Lööf, rumpnissen från "Ronja Rövardotter", sa precis i SVT Aktuellt att hon kan tänka sig att situationen kan förändras om nya uppgifter framkommer, vilket DET GÖR kontinuerligt enligt henne...
SNACKA OM ATT HELGARDERA!
Verkligen "COACH-ÄMNE OUTSOURCAD FRÅN AF" på henne.
Dynga.
Vad ska de göra om nya uppgifter kommer som friar Ygeman eller Johansson?
I går morse var det så akut att fälla de tre men i dag kan det komma nya uppgifter som upphäver misstroendet, bör man inte ha mer på fötterna om man ska lägga misstroendevotum?
Dessa människor tycker Trump är oseriös.
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Dyrssen känner vi igen från en annan skandal.
Vilket j-a uppsamlingsheat denna styrelse måste ha varit.

http://www.expressen.se/nyheter/hele...-korkat-tankt/
Bra uppmärksammat, fick hon detta jobb när hon sparkades från skatteverket?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ahlström och Femrell blev sparkade från styrelsen under dagen. Länk finns tidigare.
http://www.di.se/nyheter/regeringen-...portstyrelsen/
Elvy Söderström är den som lämnade på egen begäran.
Citera
2017-07-28, 00:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Chang Frick lade ut FUP den 20/7 och hann skriva och twittra om händelsen i fyra dygn innan Karlsten skrev sin krönika den 24/7.

Och SVT skrev om Ågren redan tidigt i juli, så SVT är ursprunget till hur detta kom fram-.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...it-skandalen-1
Citera
2017-07-28, 00:05
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men Frick är det menar du eller? Snälla du media vet hur turerna går. Det värsta är över och nu ska dom klura ut hur dom ska backa gällande Hultqvist. Frick fick ut en FU som är sekretessmarkerad på sina ställen, och inte fan uppger FU vilka skador det handlar om. Så har du den uppgiften om hur skadorna ser ut efter den här sk läckan?

Kort svar: JA!

FUP är så dåligt maskad att den tom avslöjar känslig information. Dessutom är all information som är på villovägar att betrakta som röjd tills motsatsen är bevisad.

/Provokatör
Citera
2017-07-28, 00:05
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag tycker att vi som grävt och deltagit i tråden sedan förra veckan ska ta åt oss för att vi lyckades skapa uppmärksamhet för denna affär tillsammans med Chang Frick som när han begärde och fick ut FUPen var startskottet till det vi idag bevittnar. Samtidigt som intresset från MSM var minst sagt svalt.

Min agenda nu är att få strafföreläggande mot Maria Ågren genomlyst ur ett juridiskt perspektiv, jag kommer även försöka att dra in styrelsen med styrelseordförande Rolf Annerberg (s) & fd GD Staffan Widlert i spetsen. Nedan ser ni styrelsen och ni får gärna hjälpa till att kolla upp dessa filurer. Facebookkonton, Twitter, LinkedIn, tidningsartiklar skvaller what ever.

Kod:
Generaldirektörer Transportstyrelsen

Maria Ågren			sparkad och straffad fd GD 	
Staffan Widlert			fd GD och Maria Ågrens företrädare
				Arkitekten bakom outsourcingen
Jonas Bjelfvenstam		ny GD Transportstyrelsen

Kod:
Transportstyrelsens styrelse

Rolf Annerberg s	Sparkad styrelseordförande,
			fd kabinettschef hos förra EU-kommissionären 
			Margot Wallström. Har även varit 
			statssekreterare på industridepartementet
Andrea Femrell		Ledamot
Anna Grönlund		Ledamot
Ann-Katrin Berglund	Ledamot
Helena Dyrssen		Ledamot
Mikael Ahlström		Ledamot
Maria Ågren		Ledamot
Jonas Eliasson		Ledamot
Elvy Söderström s	Ledamot Fd medlem av det mäktiga VU i S, utsågs av 
			regeringen att sitta i Transportstyrelsens 
			styrelse 2015 Löfvens kompis
			'Jag var naiv'
Annette Asplund		Personalrepresentant
Jonas Malmstig		Facklig representant SACO-S
Eva Berndtsson		Sekreterare

Parallellt kommer jag titta på Steffe och hans statssekreterare Emma, hans uppfattning om vad som är gott ledarskap och att han inte informerat oppositionen under ett halvår är klandervärt.

/Provokatör

Vad är Mikael Ahlström för en filur t.ex. med "digital kommunikation" i bagaget? Hur har han hamnat i styrelsen? En av de som kastades ut ur styrelsen i kväll.
Citera
2017-07-28, 00:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och SVT skrev om Ågren redan tidigt i juli, så SVT är ursprunget till hur detta kom fram-.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...it-skandalen-1

Tack.

Från din länk:
"Vid lunch torsdagen den 6 juli larmade en av de tjänster som vi på redaktionen har för att bevaka myndigheters diarium."
Det kanske är Expos privat-STASI vi ska tacka för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in