2017-07-27, 23:26
Medlem
Provokatörs avatar
Jag tycker att vi som grävt och deltagit i tråden sedan förra veckan ska ta åt oss för att vi lyckades skapa uppmärksamhet för denna affär tillsammans med Chang Frick som när han begärde och fick ut FUPen var startskottet till det vi idag bevittnar. Samtidigt som intresset från MSM var minst sagt svalt.

Min agenda nu är att få strafföreläggande mot Maria Ågren genomlyst ur ett juridiskt perspektiv, jag kommer även försöka att dra in styrelsen med styrelseordförande Rolf Annerberg (s) & fd GD Staffan Widlert i spetsen. Nedan ser ni styrelsen och ni får gärna hjälpa till att kolla upp dessa filurer. Facebookkonton, Twitter, LinkedIn, tidningsartiklar skvaller what ever.

Kod:
Generaldirektörer Transportstyrelsen

Maria Ågren			sparkad och straffad fd GD 	
Staffan Widlert			fd GD och Maria Ågrens företrädare
				Arkitekten bakom outsourcingen
Jonas Bjelfvenstam		ny GD Transportstyrelsen

Kod:
Transportstyrelsens styrelse

Rolf Annerberg s	Sparkad styrelseordförande,
			fd kabinettschef hos förra EU-kommissionären 
			Margot Wallström. Har även varit 
			statssekreterare på industridepartementet
Andrea Femrell		Ledamot
Anna Grönlund		Ledamot
Ann-Katrin Berglund	Ledamot
Helena Dyrssen		Ledamot
Mikael Ahlström		Ledamot
Maria Ågren		Ledamot
Jonas Eliasson		Ledamot
Elvy Söderström s	Ledamot Fd medlem av det mäktiga VU i S, utsågs av 
			regeringen att sitta i Transportstyrelsens 
			styrelse 2015 Löfvens kompis
			'Jag var naiv'
Annette Asplund		Personalrepresentant
Jonas Malmstig		Facklig representant SACO-S
Eva Berndtsson		Sekreterare

Parallellt kommer jag titta på Steffe och hans statssekreterare Emma, hans uppfattning om vad som är gott ledarskap och att han inte informerat oppositionen under ett halvår är klandervärt.

/Provokatör
Citera
2017-07-27, 23:27
Medlem
Min bestämda åsikt är att några bland annat Löwen och några andra till ska avsättas mycket konstigt i Sverige nu . kanske att det bästa vore helt nytt Val . svårt att säga att allt beror på vissa av de i regeringen felet kan säkert ligga lite här och där nu . för dålig ordning brist på hederlighet brister i samhället som skrämmer brott mot mänskliga rättigheterna är det nåt som bara invandrare ska skyddas mot , det ena efter andra underliga saker ska man tydligen stå ut med . rättsväsendet verkar inte finnas fingrar att se igenom allt är skit byt för satan allihopa om det är deras fel .
Citera
2017-07-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Under hans tid har väl anslagen till militären höjts. Det i sig har väl inte hänt i Sverige sen 1939-1945 eller nåt sånt, så han är säkert unik.

För övrigt sätter jag min slant på att Hultqvist överlever omröstningen.

Du menar att anslagen anpassats så att man inte behöver skära mer.

Det är en jäkla skillnad.

Du borde vara mer källkritisk.
Citera
2017-07-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag tycker att vi som grävt och deltagit i tråden sedan förra veckan ska ta åt oss för att vi lyckades skapa uppmärksamhet för denna affär tillsammans med Chang Frick som när han begärde och fick ut FUPen var startskottet till det vi idag bevittnar. Samtidigt som intresset från MSM var minst sagt svalt.

Min agenda nu är att få strafföreläggande mot Maria Ågren genomlyst ur ett juridiskt perspektiv, jag kommer även försöka att dra in styrelsen med styrelseordförande Rolf Annerberg (s) & fd GD Staffan Widlert i spetsen. Nedan ser ni styrelsen och ni får gärna hjälpa till att kolla upp dessa filurer. Facebookkonton, Twitter, LinkedIn, tidningsartiklar skvaller what ever.

Kod:

Kod:

Andrea Femrell		Ledamot
Anna Grönlund		Ledamot
Helena Dyrssen		Ledamot
Mikael Ahlström		Ledamot
Maria Ågren		Ledamot
Jonas Eliasson		Ledamot
			'Jag var naiv'

Parallellt kommer jag titta på Steffe och hans statssekreterare Emma, hans uppfattning om vad som är gott ledarskap och att han inte informerat oppositionen under ett halvår är klandervärt.

/Provokatör

Det var inte Chang Frick som var startskott. Det var Emanuel Karlsten krönikör på Breakits. Rätt person ska ha credit för detta.

http://www.breakit.se/artikel/8326/j...-sa-du-slipper
Citera
2017-07-27, 23:33
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det var inte Chang Frick som var startskott. Det var Emanuel Karlsten krönikör på Breakits. Rätt person ska ha credit för detta.

Honom har jag 0/Zero/null/intet respekt för så det tror jag inte på.

/Provokatör
Citera
2017-07-27, 23:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Kod:

Kod:

Andrea Femrell		Ledamot
Anna Grönlund		Ledamot
Helena Dyrssen		Ledamot
Mikael Ahlström		Ledamot
Maria Ågren		Ledamot
Jonas Eliasson		Ledamot
			'Jag var naiv'

/Provokatör
Dyrssen känner vi igen från en annan skandal.
Vilket j-a uppsamlingsheat denna styrelse måste ha varit.

http://www.expressen.se/nyheter/hele...-korkat-tankt/
Citera
2017-07-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
SD ska ta tag i taktpinnen för att inleda samarbete. Inte ta på sig offerrollen och anse sig vara mobboffer. Som jag sa, de har inte lyckats på 15 år. Det är en svaghet för ett så stort parti.

Nej egentligen inte, om SD anpassar sig till Alliansen är SD inte längre SD eftersom de då måste ändra på sin invandringspolitik.

Så länge regeringen är en Minoritetsregering har partier med många Mandat stort inflytande att påverka sittande regerings beslut.

Detta såg vi då budgeten skulle röstas igenom 2014, då SD röstade för Alliansens budget pågrund av sin invandringspolitik.

Men i demokraturen Sverige så har inte folket eller riksdagen makten utan sittande regering har.
Därmed den berömda decemberöverennskommelsen.

Och därmed får du rätt i ditt argument.
SD behöver anpassa sig, eller vänta och försöka uppnå egen majoritet.
Citera
2017-07-27, 23:39
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Vissa hävdar nu bestämt att Hultqvist är respekterad även av SD. Vilket trams! Skulle SD vara för en NATO-förespråkare menar ni?
En del av SD:s väljare i alla fall.
Det du berör är en achilleshäl för ert parti. Det finns en spänning mellan gamla SD:aktiva som står Ryssland närmre än USA och nya väljare som är lindrigt sagt skeptiska till putinvänner.
Citera
2017-07-27, 23:40
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Det är det jag säger, att om de får tex 43 % men L, KD och MP blir eliminerade under 4% så kommer deras mandat bli distribuerade till de andra partierna vilket mycket väl kan leda till att SD får egen majoritet.

Ja, det stämmer.

Men vi får helt nya situationer i riksdagen långt före SD får egen majoritet.

Om vi har kvar nuvarande vänsterblock och högerblock så blir det i princip omöjligt att regera landet när SD har så många mandat att SD + största oppositionspartiet blir större än regeringsblocket.

Då kan SD nämligen alltid fälla regeringens budget genom att rösta på det största oppositionspartiets budget.

Med de senaste siffrorna från Sentio så har vi redan passerat den punkten. Både höger- och vänsterblocken får bara 30-32% av mandaten om både MP och KD åker ut. Ett SD på 27% kan då rösta på vilket oppositionsparti som helst för att fälla regeringens förslag.

Ett par procentenheter till, så blir SD största block. Då är det omöjligt på riktigt att fortsätta med dagens höger/vänster-block. Då måste man antingen bilda en regering med ett brett aktivt stöd (tex en Frankenstein-koalition med S+MP+C+L), eller på nåt sätt kvitta ut SD:s mandat. Tom en bred koalition på 40% av mandaten kan fortfarande bli mindre än SD+M.

Om man får tro Sentio så är det alltså en stor sannolikhet för att man 2018 kommer att tvingas överväga "omöjliga" lösningar, som en väldigt bred koalition med både S och M i regering, eller en DÖ v3.0 där det mindre blocket lovar att kvitta ut SD:s mandat genom att alltid rösta på regeringens förslag.

Ju mer jag tänker på det, desto tydligare blir det att vi kommer att få en helt ny situation i september 2018, även utan att SD får några fantasisiffror på >35% i valet. Det känns väldigt svårt att spå i om det kommer att bli realpolitik från tex S: "Vi vill egentligen inte samarbeta med SD, men landet måste regeras, därför tar vi fan i båten", eller en samlingsregering där alla partier utom V och SD ingår. Men en samlingsregering har nog ett ganska kort bäst-före-datum.

För att anknyta till trådämnet så är detta nog ett starkt skäl till att det i princip bara är SD som verkligen vill ha ett extra val idag. Övriga väntar nog hellre ett år och hoppas innerligt på ett mirakel under tiden. Men vad skulle detta mirakel bestå av? Kraftigt minskad brottslighet, plötsliga förbättringar inom sjukvård och skola, osv?

Detta hindrar ju inte Löfven från att hota med extra val om de försöker peta Hultquist, och hoppas att alliansen blinkar före honom.
Citera
2017-07-27, 23:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag måste säga att jag är lite förvånad, här hemma i GBG kallas stan ibland Muteborg på grund av sossarnas fiffel, tagande av mutor och sin svågerpolitik...det har varit på det sättet så länge jag kan minnas och man skulle kunna skriva minst en bok om man skulle räkna upp allt.
Men nu verkar det inte bättre än att det är likadant över hela Sverige, skall sossarna återfå någon form av trovärdighet så får dom fan ta och lyfta fram folk på kunskap och kvalitét och inte leta i vänlistan på sin Facebook.
Vet inte om vi läser samma Gbg-tidningar men vad jag förstått så är det ofta tjänstemännen som tjänar sig en hacka eller får sin uppfart asfalterad vid upphandlingar. Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig vara fallet här också.
Citera
2017-07-27, 23:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Citat:
Honom har jag 0/Zero/null/intet respekt för så det tror jag inte på.

/Provokatör
Chang Frick lade ut FUP den 20/7 och hann skriva och twittra om händelsen i fyra dygn innan Karlsten skrev sin krönika den 24/7.
Citera
2017-07-27, 23:42
Medlem
defenseurs avatar
Citat:

Är du säker?

Jag trodde att Karlsten hade läst samma version som jag - alltså Chagn Fricks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in