2017-07-28, 00:08
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och SVT skrev om Ågren redan tidigt i juli, så SVT är ursprunget till hur detta kom fram-.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...it-skandalen-1

Helt korrekt men intresset var svalt hos MSM tills Flashback tog tag i Changs FUP.

/Provokatör
Citera
2017-07-28, 00:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Kort svar: JA!

FUP är så dåligt maskad att den tom avslöjar känslig information. Dessutom är all information som är på villovägar att betrakta som röjd tills motsatsen är bevisad.

/Provokatör

En FU brukar vara intressant, men det var känt redan 6 juli, och jag ställde en fråga. Men tydligen fick jag inget svar. Vad står det i FU om skadorna ?

Citat:
Helt korrekt men intresset var svalt hos MSM tills Flashback tog tag i Changs FUP.

/Provokatör

Jaha, så det är bara Frick som tog ut den menar du? Skulle inte tro det eftersom dom sitter på bevakning gällande myndigheter, och det damp ner hos SVT 6 juli redan. Så nej, FU är ingen konst att ta ut så sett.
Citera
2017-07-28, 00:17
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
En FU brukar vara intressant, men det var känt redan 6 juli, och jag ställde en fråga. Men tydligen fick jag inget svar. Vad står det i FU om skadorna

För att dra dessa slutsatser så räcker inga vanliga journoskills till utan det krävs lite mer. Och nej FUP var inte ute den 6 Juli isf borde den journalist som hade den i sin inkorg få yrkesförbud för att han inte gjorde ett knäck på informationen, dessutom faller det på sin egen orimlighet.

/Provokatör
Citera
2017-07-28, 00:23
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Hade jag varit AKB hade jag lämnat studion, fult drag av vänsterns - Kristofer Lundström som spelade upp en låång intervju med han moderaten. Kristofer Lundström går hårt fram med att förklara att alla till höger av S, verkligen är 'jättedumma'. På "oberoende politiska SVT".
Det var helt sanslöst. Kristoffer Lundström ställde i frukost-TV samma fråga gång på gång med varierande ordval som gick ut på om det " verkligen var så farligt det som hänt, egentligen".
Citera
2017-07-28, 00:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
För att dra dessa slutsatser så räcker inga vanliga journoskills till utan det krävs lite mer. Och nej FUP var inte ute den 6 Juli isf borde den journalist som hade den i sin inkorg få yrkesförbud för att han inte gjorde ett knäck på informationen, dessutom faller det på sin egen orimlighet.

/Provokatör

Du är rolig, men lite naiv. Du tror alltså att journalisterna inte tog ut förundersökningen gällande Ågren?
Ja, du får tro vad du vill men några konkreta svar kan du ju inte delge här. Frick är veckor efter gällande den här sörjan. 6 juli fick SVT reda på att Ågren fick strafföreläggande, och Frick kom med Fu 20 juli?
Frick är en lögnhals och det var inte länge sedan man såg hur han slängde ut en bild på en oskyldig våldtäktsman, så nej, det är absolut ingen journalist.

Citat:
SVT:s Oskar Jönsson: ”Hemliga källor ledde fram till avslöjandet”

Citat:
Då började ett intensivt arbete med att ta reda på vad som hade hänt. Tack vare hemliga källor med god insyn kunde vi avslöja att det handlade om den stora IT-affär som Transportstyrelsen gjorde 2015.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...it-skandalen-1

Public service med andra ord.
Senast redigerad av Moosky 2017-07-28 kl. 00:34.
Citera
2017-07-28, 00:33
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad är Mikael Ahlström för en filur t.ex. med "digital kommunikation" i bagaget? Hur har han hamnat i styrelsen? En av de som kastades ut ur styrelsen i kväll.
Hittade detta om honom...
https://www.close.se/utbildning/custh-141104/
Verkar som han jobbat som rådgivare åt regeringskanslit, frågan är om det var Rensvälts eller svetsarns regering.
Citera
2017-07-28, 00:33
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Du är rolig, men lite naiv. Du tror alltså att journalisterna inte tog ut förundersökningen gällande Ågren?
Ja, du får tro vad du vill men några konkreta svar kan du ju inte delge här. Frick är veckor efter gällande den här sörjan. 6 juli fick SVT reda på att Ågren fick strafföreläggande, och Frick kom med Fu 20 juli?
Frick är en lögnhals och det var inte länge sedan man såg hur han slängde ut en bild på en oskyldig våldtäktsman, så nej, det är absolut ingen journalist.

1) Alla gör fel det är det som är skillnaden mellan människor och robotar.
2) När uppmärksammade du och din redaktion senast en FUP från Säpo?
3) Nej jag tror inte att någon annan redaktion tog ut denna FUP, och om så var fallet så saknade vederbörande läsförmåga eller insikt om vad som är en bra story.

Allt enligt mitt tidigare resonemang.

/Provokatör
Citera
2017-07-28, 00:42
Medlem
ParkLane66s avatar
Jag ser nog lite annorlunda på det hela.
Helt rätt att AJ och AY fick gå men har lite svårt att se att Hultqvist ska gå. Inget av det som skett ligger på hans bord. Samtidigt så anser jag att AJ borde åtalas. Definitivt Ågren ska åtalas.
Sen borde KU ta en rejäl titt på hur regeringens säkerhetsarbete sköts (enligt mig under all kritik) om inte detta med TS kommit upp funderar jag på vad som mera är missat. Här har KU en hel del att rota i under hösten.
Sen har jag underliga känslor runt hur Ågren skyddas och enligt flera här får en löneförhöjning efter att hon fått sparken och fått ett bötesförläggande.
Jag ser inte att de juridiska vägarna mot flera i TS styrelse är gjorda. Är verkligen allt klargjort där angående skuldfrågan?
Citera
2017-07-28, 00:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hittade detta om honom...
https://www.close.se/utbildning/custh-141104/
Verkar som han jobbat som rådgivare åt regeringskanslit, frågan är om det var Rensvälts eller svetsarns regering.

Ser ut som en rest från Reinfeldts regering och frågan är om det inte är en person som sitter på extremt många styrelsestolar och VD poster. Det är ingen svetsarkollega från Metall i alla fall det ser inte så ut om man tittar lite snabbt. Ingen vanlig knegare där inte.
Citera
2017-07-28, 00:49
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ser ut som en rest från Reinfeldts regering och frågan är om det inte är en person som sitter på extremt många styrelsestolar och VD poster. Det är ingen svetsarkollega från Metall i alla fall det ser inte så ut om man tittar lite snabbt. Ingen vanlig knegare där inte.
Detta var från nov 2014 så det är möjligt att han fanns där redan innan sossarna tog över.
Jag skulle nog tippa att han varit någon typ av konsult så han kan ha använts av både alliansen och sossarna...Eliasson hade ju några IT-polare som följt honom när har dragit fram som en vandrande naturkatastrof.
Citera
2017-07-28, 00:54
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag ser nog lite annorlunda på det hela.
Helt rätt att AJ och AY fick gå men har lite svårt att se att Hultqvist ska gå. Inget av det som skett ligger på hans bord. Samtidigt så anser jag att AJ borde åtalas. Definitivt Ågren ska åtalas.
Sen borde KU ta en rejäl titt på hur regeringens säkerhetsarbete sköts (enligt mig under all kritik) om inte detta med TS kommit upp funderar jag på vad som mera är missat. Här har KU en hel del att rota i under hösten.
Sen har jag underliga känslor runt hur Ågren skyddas och enligt flera här får en löneförhöjning efter att hon fått sparken och fått ett bötesförläggande.
Jag ser inte att de juridiska vägarna mot flera i TS styrelse är gjorda. Är verkligen allt klargjort där angående skuldfrågan?

Vad skall AJ åtalas för?
Citera
2017-07-28, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Kan någon förklara varför endel är så positivt inställda till Hultqvist, känns som jag missat något stort asså.
Hultqvist är framgångsrik därför att han har lyckats sy ihop breda blocköverskridande försvarsuppgörelser. Han är NATO-vänlig och uppfattas som höger i försvarskretsar, vilket gjort honom populär bland borgarna. Han sägs även ha ett stort internationellt nätverk med bra relationer till tungviktare utomlands. Han har höjt anslagen till försvaret för första gången på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in