2017-07-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
God eftermiddag kära flashbackare!

Jag är en kvinna på 24 år med en del problem i själen. Det är så att jag är sociopat. Det är något jag har förstått efter många års forskande och resonerande kring mig själv. Jag har alltid varit medveten om att något har varit fel men inte förstått vad.

/Mikibu

Har du diagnosen Sociopat?
Det finns flertalet personlighetsstörningar/sjukdomar som du kan lida av istället.

Din egen forskning säger ingenting alls om vad du har.
Sitter man och läser wikipedia några timmar så har man alla sjukdomar som är listade där.

Nu har säkert någon skrivit detta redan men såklart måste du kontakta sjukvården och förhoppningsvis få komma i kontakt med en psykiatriker (inte psykolog) som kan hjälpa dig.

Här lägger du bara ner onödig tid som du kan använda till sjukvården istället, och flashback läkarna går inte att lita på.
Senast redigerad av wikipikki 2017-07-18 kl. 11:40.
Citera
2017-07-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Nej, det är inte samma sak varför tror du det?
Han försöker enbart sprida misskrediterande information om t.ex borderline.

För att andra ska uppfatta sådant som borderline personlighetsstörning som psykopati och bli osäkra på de människorna.

Det är kort och gott ett försök till makt. Precis som han i pm låtsas att han dragit Imovane och är påverkad när det är jag som till en borderline precis berättat om när jag fick ut Imovane 7.5 mig och fick hallucinationer och de då försökte tvinga mig att äta haldol mot biverkningarna.

Det ser harmlöst ut men handlar om ett psykfalls försök till psykisk terror. Fåret handlar om förolämpningen att jag kallar honom och andra för just bräkande får. Han vill ju se sig som något annat än så.

Bilden vill förmedla en sak, liksom tråden en annan. Kontroll och makt.
Citera
2017-07-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Det finns flertalet personlighetsstörningar/sjukdomar som du kan lida av istället.

Sitter man och läser wikipedia några timmar så har man alla sjukdomar som är listade där.

Nu har säkert någon skrivit detta redan men såklart måste du kontakta sjukvården och förhoppningsvis få komma i kontakt med en psykiatriker (inte psykolog) som kan hjälpa dig.

Här lägger du bara ner onödig tid som du kan använda till sjukvården istället, och flashback läkarna går inte att lita på.
Det är en trolltråd.

Jag är gränslös efter över 10 års terror av Stalkers, då jag är 34 och personen försöker blanda walk on the border, själva ordet borderline med psykopati.

Det är jag som dragit vapen mot någon (sannolikt ptsd) vid ett par tillfällen och min syster och jag som det uppstått tumult kring. Min syster är djupt traumatiserad efter toxiska psykoser och har sannolikt utsatts för grova brott utan sin egen sinnesnärvaro. Bland annat har någon dränkt in henne med bensin och det sägs vara en antisocial kille efter drogskulder, han nekar själv. Alltså någon annan sa sig vilja begå hedersbrott mot min syster trots att han knappast har någon sådan att försvara. En annan narkoman.

Personen försöker samtidigt låta som en gemensam bekant, vilket skulle kunna stämma förutom att personen inte är så här obegåvad som det framställs som men antagligen något personlighetsstörd med grövre problematik han gärna talar om. Psykopati bland annat. Och datorkunskap. Visst skulle han kunna, sannolikt ja vara delaktig men det handlar främst om att göra mig psykiskt terroriserad.

Precis som jag gjorde, talar sannolikt personen själv flera gånger i tråden. Under olika nick dvs.
Senast redigerad av makullerad 2017-07-18 kl. 13:04.
Citera
2017-07-18, 12:50
Medlem
Jag fick t.ex den här skickad av en gammal klasskamrat.

Tråkigt nog har ju modsen eller vem tusan det nu var plockat bort mängder av mina inlägg.https://m.facebook.com/story.php?sto...307199981&_rdr

Så det ger ingen utförlig förklaring till vad budskapet är men kan säga att det började med att jag skrivit om en annan tjej från en annan skola, som blev gruppvåldtagen. Det är alltså skämt riktade mot mig för att terrorisera mig. Som mitt ex sa: Du är inte ens värd att pissa på. Hora. (Kring honom också vissa kriminella individer)

Jag kan ha drogats och skadats, liksom att känslan kan vara en produkt av att försöka terrorisera mig och plantera in saker. Videon är antagligen inte alls något fejk från någon som inte är en gammal klasskamrat. Eftersom alla vägar leder till Rom. Eller nja, narkotikamissbrukare och kriminellt lagda personer.

Och jag är rätt otrevlig. Men svårt att särskilja vilka som är behov av Flashbacks Darwins eller vad vi ska kalla dem och de som inte är det. Detta här är inte någon sådan.
Senast redigerad av makullerad 2017-07-18 kl. 13:10.
Citera
2017-07-18, 13:09
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo det kan de tydligen. Och enligt vad jag läst känner de en inre kronisk tomhet och ångest som ofta förvärras med ålder och fler misslyckanden.
Men dom får ändå mer belöningar av de sättet som dom är på
Så dom vill inte ändra sig
Varför ska man tvinga någon bara för andras skull om den inte vill själv?
Så då har dom samma funktioner som en normal och skulle lika väl kunna vara.normal. Dom behöver ju inte bry sig om att dom känner tomhet eller ångest, kan bedöva det med droger och fortsätta vara sociopat. Men blir man tvingad av andra att ändras eller får hjälp med det så har man inget val. Men det kan gå långsamt.
Citera
2017-07-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Åh nej finns det en sån. Bingo
Du är patetisk med ditt påstående. Alla människor kommer inte ens utveckla ptsd och ändå kan sannolikt majoriteten få psykoser av extrema händelser, särskilt när de är många men även om det fungerar bra att terrorisera någon bortom dennes förstånd så betyder det knappast att personen enbart är psykopat om det är toxiska psykoser som slår omkull personen. En människa med större förstånd kommer få ett begripligt sammanhang ändå, trots att störda människor gärna vill plocka bort sådant från människor. Därför blir personen mindre bräcklig och inte alls nödvändigtvis psykopat utan hyfsat intelligent.
Citera
2017-07-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Men dom får ändå mer belöningar av de sättet som dom är på
Så dom vill inte ändra sig
Varför ska man tvinga någon bara för andras skull om den inte vill själv?
Så då har dom samma funktioner som en normal och skulle lika väl kunna vara.normal. Dom behöver ju inte bry sig om att dom känner tomhet eller ångest, kan bedöva det med droger och fortsätta vara sociopat. Men blir man tvingad av andra att ändras eller får hjälp med det så har man inget val. Men det kan gå långsamt.
Du är väldigt sammansatt här för att leka gravt psykotisk annars.

Nej skillnaden ligger i att det gamla begreppet psykopati, blandas med borderline personlighetsstörning och blandas med antisocial personlighetsstörning, sociopati här i tråden. Densitet syfte har inte någonting med att verkligen försöka diskutera ämnena.

Ingen av er förstår ens vad ni pratar om. Du försöker otroligt väl för att vara djupt psykotisk. Men en psykopat behöver inte bedöva sig utan behöver droger liksom våld och terror mot andra för att få större effekter i hjärnans belöningssystem.

Sluta nu. Urusla trollanden utan intelligenta substanser.
Citera
2017-07-18, 13:30
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad

Nej skillnaden ligger i att det gamla begreppet psykopati, blandas med borderline personlighetsstörning och blandas med antisocial personlighetsstörning, sociopati här i tråden. Densitet syfte har inte någonting med att verkligen försöka diskutera ämnena.

Ingen av er förstår ens vad ni pratar om. Du försöker otroligt väl för att vara djupt psykotisk. Men en psykopat behöver inte bedöva sig utan behöver droger liksom våld och terror mot andra för att få större effekter i hjärnans belöningssystem.

Jag menar våld som en drog för att de behöver distrahera sig för att slippa känna något. Att de har väldigt mycket skuld och skamkänslor har jag märkt och de mår inte bra i sig själva. Men visste inte att de fungerar som en vanlig människa med att de kan sakna att känna kärlek o så vanliga saker.
Ja jag är väldigt smart för att vara sjuk.
Du skriver väldigt rörigt så man förstår inte. Menar du att antisocial och sociopat är samma sak eller är de meningen att man inte ska förstå något?
Okej man får inte svara i tråden för dig?
Senast redigerad av jenny1990 2017-07-18 kl. 13:42.
Citera
2017-07-18, 14:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad

Har en anhörig med ett par av dessa störningar. Säkert yttrar det sig olika för olika personer, men min bild är ändå att det är personer som ofta med ålder eller ökade misslyckanden/ försämrad status mår sämre. Borderline ska ju kunna minska med åren, men det är inget jag sett, tvärtom.
Citera
2017-07-18, 19:40
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki

Förmodligen borderline, jag har forskat rätt mycket i det då jag vill veta vilka diagnoser jag har.

Problemet med vården är 1 års väntetid, och att ha en sån diagnos är väl knappast en fördel i samhället?
Citera
2017-07-18, 19:43
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har en anhörig med ett par av dessa störningar. Säkert yttrar det sig olika för olika personer, men min bild är ändå att det är personer som ofta med ålder eller ökade misslyckanden/ försämrad status mår sämre. Borderline ska ju kunna minska med åren, men det är inget jag sett, tvärtom.
Har blivit mer och mer inåtvänd. Mer och mer deppig, ja bara gått sämre rent allmänt. Tomheten är lika påtaglig som den alltid är.

Borderline, att kalla mig sociopat är att ta i kom jag på i efterhand. Finns det hjälp att få ens? Eller är detta bara att acceptera?
Citera
2017-07-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Förmodligen borderline, jag har forskat rätt mycket i det då jag vill veta vilka diagnoser jag har.

Problemet med vården är 1 års väntetid, och att ha en sån diagnos är väl knappast en fördel i samhället?

Att du kan sätta diagnoser på dig själv är rätt otroligt.

Många med psykiska sjukdomar som får rätt hjälp och rätt medicinering kan förhoppningsvis jobba och blir en tillgång i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in