2017-07-18, 02:52
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Låter mer som borderline än sociopati.
Jag tror det är samma sak i stort sett diagnosmässigt, i Sverige är Sociapathi i Psykopati. Enligt Google iaf - väldigt vanligt i drogkretsar. .

Impulskontroll - avgörande faktor:
Aggresiv Psykopat/Galning med lång stubin = det blir jobbigare psykiskt kanske fysiskt.

Som jag fattat det så.
Folk med Psykopatiska drag (som översätter "gränsen för psykopati, vilket betyder gränsland till Psykopati a.k.a psykopatiska drag. Vet inte psykvården satte väl sitt eget namn på den och gjorde nån ändring eller två
Citera
2017-07-18, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Jag tror det är samma sak i stort sett diagnosmässigt, i Sverige är Sociapathi i Psykopati. Enligt Google iaf - väldigt vanligt i drogkretsar. .

Impulskontroll - avgörande faktor:
Aggresiv Psykopat/Galning med lång stubin = det blir jobbigare psykiskt kanske fysiskt.

Som jag fattat det så.
Folk med Psykopatiska drag (som översätter "gränsen för psykopati, vilket betyder gränsland till Psykopati a.k.a psykopatiska drag. Vet inte psykvården satte väl sitt eget namn på den och gjorde nån ändring eller två
Nä gräns mot psykos. Helt olika saker. Den tidigare benämningen på psykopat innebar till största delen oförmåga att få psykos (utgår ifrån att toxiska va möjliga,) men visst jag säger ibland psykopatiska drag gällande vissa blanddiagnoser med borderline personlighetsstörning.

Du är däremot helt ute och cyklar.
Citera
2017-07-18, 03:03
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Nä gräns mot psykos. Helt olika saker. Den tidigare benämningen på psykopat innebar till största delen oförmåga att få psykos (utgår ifrån att toxiska va möjliga,) men visst jag säger ibland psykopatiska drag gällande vissa blanddiagnoser med borderline personlighetsstörning.

Du är däremot helt ute och cyklar.
Åh nej finns det en sån. Bingo
Citera
2017-07-18, 03:11
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Nä gräns mot psykos

men visst jag säger ibland psykopatiska drag gällande vissa blanddiagnoser med borderline personlighetsstörning.
Är du Psykopat? Jag hade inte rätt i själva översättningen men hela argumentet bygger ju på det du kopierade av mig och satte egna ord på?

Alternativt en tidsslösare.
I dont get it. Jag vet till stor del vad jag talar om för att jag själv är blanddiagnosare, kanske har blandat ihop uttrycken helt enkelt. Sen som sagt, alla har psykopatiska drag. Bara att de psykopatiska dragen som finns i oss människor inte kommer fram förrän nöden kräver att man slåss för sitt liv då kliver han fram. Eller inte och då är det tråkigt det som händer efter.
Citera
2017-07-18, 03:14
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
tror inte att du är sociopat, sociopater och psykopater brukar inte gå att bota eftersom dessa helt saknar insikt om att dom är sjuka. Du kanske är mest elak i allmänhet?

Nja, de kan visst vara medvetna om det. Men de skulle nog helst inte säga det till folk omkring sig. Jag tycker det låter mer som åt borderline/adhd/autismspektrumhållet dock.
Citera
2017-07-18, 03:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Visste inte att sociopater kunde sakna att ha anknytningar till andra.
Mitt råd är att träna på det o försök så kanske du blir bättre.
Vet inte om du är rädd för det men om du är det så gör det ändå. Alltid bra att göra saker man är rädd för och utmana sig själv, sin trygghets zon, om det är något man vill. Utvecklas väldigt mkt av det.
Det låter som det sitter mycket i ditt beteende men att du ändå är vanlig på något sätt.

Jo det kan de tydligen. Och enligt vad jag läst känner de en inre kronisk tomhet och ångest som ofta förvärras med ålder och fler misslyckanden.
Citera
2017-07-18, 03:22
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan försöka att mildra dina besvär genom att minska dina investeringar i andra. Sluta bry dig om vad andra gör. Sköt dig själv. Sluta skyll dina tillkortakommanden på andra. Om du vill se något gjort så gör det själv. Om någon vill göra något så låt personen göra det, så länge det inte aktivt involverar dig, för då måste du skapa din egen åsikt om situationen. Om någon frågar om din åsikt så säg att det inte spelar dig någon roll vad den andre väljer.

Om du tycker att det är svårt att sluta oroa dig för vad andra gör och tycker, så gör dig själv upptagen. Ha alltid en pocketbok i fickan, tex. Lär dig slappna av mer. Ta djupa andetag. Börja med nya intressen, hobbys. Skapa din egen framtid.
Citera
2017-07-18, 03:23
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nja, de kan visst vara medvetna om det. Men de skulle nog helst inte säga det till folk omkring sig. Jag tycker det låter mer som åt borderline/adhd/autismspektrumhållet dock.
En salig blandning goda diagnoser till middagsbordet. Jag håller med till fullo. Har autism det kanske är just det borderline innebär att man är medveten om rätt/fel eller var de nu drar gränsen för psykopati.

Har träffat en person med autism som var socio, en snubbe till som jag umgicks med ett tag som visade sig vara skogstokig. Han flippa fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo det kan de tydligen. Och enligt vad jag läst känner de en inre kronisk tomhet och ångest som ofta förvärras med ålder och fler misslyckanden.
Fy fan vad du satte ord på mina känslor där. Något jag under 20 års ålder aldrig kunnat göra, träder ifram emellanåt men tomheten och ångestspiralen över misslyckanden, jag är blyg också. Socialfobi, men även de med socialfobi kan ha drag åt det hållet. Kan vara vem som helst. Men de som är riktigt galna är och slåss mot varandra på största front, sen får tyvärr en del av befolkningen stryk.
Citera
2017-07-18, 03:23
Medlem
Citat:
Är du Psykopat? Jag hade inte rätt i själva översättningen men hela argumentet bygger ju på det du kopierade av mig och satte egna ord på?

Alternativt en tidsslösare.
I dont get it. Jag vet till stor del vad jag talar om för att jag själv är blanddiagnosare, kanske har blandat ihop uttrycken helt enkelt. Sen som sagt, alla har psykopatiska drag. Bara att de psykopatiska dragen som finns i oss människor inte kommer fram förrän nöden kräver att man slåss för sitt liv då kliver han fram. Eller inte och då är det tråkigt det som händer efter.
Ehhh, nej det är jag inte. Du verkar otroligt okunnig som försöker göra antaganden via ett inlägg av mig. Du har helt enkelt fel. Emotionell instabilitet är inte psykopati.

Alla har inte heller psykopatiska drag.
Citera
2017-07-18, 03:29
Medlem
Citat:
Åh nej finns det en sån. Bingo
Eeeh, berätta gärna vad du dillar om innan du skriker bingo.
Citera
2017-07-18, 03:37
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ehhh, nej det är jag inte. Du verkar otroligt okunnig som försöker göra antaganden via ett inlägg av mig. Du har helt enkelt fel. Emotionell instabilitet är inte psykopati.

Alla har inte heller psykopatiska drag.
Försöker du trolla mig att jag inte är galen eller vad pågår? Jag vet ju att jag är galen. Jag har alltid varit galen men jag har lång stubin, inte galen nog för att få nåt på papper för det antar jag morsan testade mig för också...
Du får nog dra iväg ett PM till mig om du inte bara sitter och driver.
EDIT: från annat konto du måste trolla, är det här psykostänk kanske? Jag har alltså Borderline Psykos och Autism och nån lite mindre trevlig som jag kan hantera. Eller rent av en person som snokar i vilka som är farliga/vet för mycket om saker och ting och verkligen kan göra förändringar.

Lång stubin innebär att internet inte berör mig alls.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2017-07-18 kl. 03:41.
Citera
2017-07-18, 03:57
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Eeeh, berätta gärna vad du dillar om innan du skriker bingo.
Kolla upp Den här killens inlägg han är självmordsbenägen och skiter i vilket. Så han tramsar, rekommenderar att ni blockar honom, eller rapporterar hans inlägg.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2017-07-18 kl. 04:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in