Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Nja, de kan visst vara medvetna om det. Men de skulle nog helst inte säga det till folk omkring sig. Jag tycker det låter mer som åt borderline/adhd/autismspektrumhållet dock.
En salig blandning goda diagnoser till middagsbordet. Jag håller med till fullo. Har autism det kanske är just det borderline innebär att man är medveten om rätt/fel eller var de nu drar gränsen för psykopati.
Har träffat en person med autism som var socio, en snubbe till som jag umgicks med ett tag som visade sig vara skogstokig. Han flippa fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Jo det kan de tydligen. Och enligt vad jag läst känner de en inre kronisk tomhet och ångest som ofta förvärras med ålder och fler misslyckanden.
Fy fan vad du satte ord på mina känslor där. Något jag under 20 års ålder aldrig kunnat göra, träder ifram emellanåt men tomheten och ångestspiralen över misslyckanden, jag är blyg också. Socialfobi, men även de med socialfobi kan ha drag åt det hållet. Kan vara vem som helst. Men de som är riktigt galna är och slåss mot varandra på största front, sen får tyvärr en del av befolkningen stryk.