2007-10-15, 17:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Har några polare som är med i vikingasvängen och alla säger samma sak: Martin är otroligt påläst och skarp men vill göra vikingagrejen till ett nytt Disneyland.

Är inte det en rätt bra idé egentligen? Alltså rent kommersiellt? Släng upp skiten på någon ö i Mälaren, satsa 100 miljoner, locka dit kreti och pleti och ta hutlöst betalt?
Citera
2007-10-15, 17:22
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Är inte det en rätt bra idé egentligen? Alltså rent kommersiellt? Släng upp skiten på någon ö i Mälaren, satsa 100 miljoner, locka dit kreti och pleti och ta hutlöst betalt?

Det är ett kalasbra projekt som aldrig kommer att bli verklighet p.g.a alla miljöpajsare.
Citera
2007-10-15, 17:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det är ett kalasbra projekt som aldrig kommer att bli verklighet p.g.a alla miljöpajsare.

Om man åker ut och kollar på utgrävningar vid Birka i Mälaren så ser ju det redan ut som en vikinga-by, näst intill. Det är inte mycket som krävs för att smälla upp en sån grej, utan allvarlig åverkan på naturen, på Kungshatt eller någon annan ö. Naturen, historien och hela konceptet har man gratis, allt som behövs är att svara upp mot folks förväntningar, eller inte göra dem alltför besvikna ... hela vikinga-grejen är per definition low-tech, så det borde gå att genomföra med rimliga kostnader. Så hyr man in arbetslösa skådisar från fria teatergrupper som får hålla på och larva sig i dräkter och lösskägg, och en massa annat tidstypisk skit, lite armbrytning, yxkastning, en bar med mjöd... man kanske kan hyra in några halal-muslimer som blotar ett får varje hel timme på "stora torget", osv.
Citera
2007-10-15, 19:57
Medlem
[quote=drdoom666]
Citat:
Jag vet också att han blev medlem i en bikerklubb (inga gangsters) men blev utkickad för att han vägrade göra skit jobb, som att städa klubblokalen och sånt.

Det var den här klubben det handlade om. Tidigare presidenten för klubben, J. Dereborn, lirade bas i E-Types kompband The Frying demons. Huruvida han fortfarande gör det förtäljer inte historien. Verkar tveksamt med tanke på ovan nämnda fakta kring städning o dyl.

Independent MC var alltså namnet på klubben. Glömde visst säga det...

www.independentmc.com
Citera
2007-10-16, 00:29
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Allt beror väl på varför man håller på. Dom som med stolthet i rösten kallar sig för vikingamuppar tycker inte om det eftersom dom inte gör det för pengarnas skull. Men som business vore det inte dumt.
Citera
2007-10-16, 00:32
Medlem
RaydeCacas avatar
[quote=drdoom666]
Citat:
Ursprungligen postat av drdoom666

Independent MC var alltså namnet på klubben. Glömde visst säga det...

www.independentmc.com

Stämmer bra det. Vad har du hört om hans förehavanden på Värmdö?
Citera
2007-10-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Jag känner en kille som har jobbar som dörrvakt på någon av stureplans krogarna och han säger att E-type jobbar sent om nätterna och kommer alltid ditt tidigt på morgonen och varje gång så drar han med sig någon ny brud hem. Visst det här är inget skvaller...det är bara det att det är ganska konstigt, killen är faktiskt inte direkt snygg, men vadå...jag förstår liksom inte.

Jo,han är faktiskt rätt snygg,framförallt ser han ut att vara skit trevlig och så har han ett fint leende......charm är mer tilltalande än bildskönhet,tycker jag
Citera
2007-10-16, 11:34
Bannlyst
[quote=RaydeCaca]
Citat:
Ursprungligen postat av drdoom666

Stämmer bra det. Vad har du hört om hans förehavanden på Värmdö?

Fast adressen var ju: "132 35 Saltsjö-Boo".
Det är väl dom som har lokalen bredvid CMC-Fitness? I Orminge alltså.

Här ute på värmdö fanns ju bara Bandidos (som alla åkte i finkan typ) och sen Wermdö Bikers (http://www.wermdobikers.org/) som åker omkring och kollar ungdomarna på natten
Citera
2007-10-16, 13:36
Medlem
PiLLerILLers avatar
Han verkar inte vara en pappskalle direkt men det är däremot jag. En kväll på krogen när jag var rejält rund under fötterna satte jag min efterblivenhet på display. Dejten jag hade vid det tillfället var polare med E-Type och presenterade oss för varandra. Efter att jag artigt skakat hand med killen och småpratat en stund vänder jag mig om och säger till min dejt att den där E-type, "ööh vilken jävla fåne". Självklart stod han kvar precis bakom mig och hörde precis vad jag trodde att jag sade i all hemlighet. Fan vad Einstein man är på fyllan.
Citera
2007-10-17, 00:19
Medlem
RaydeCacas avatar
[quote=W_T_F]
Citat:

Fast adressen var ju: "132 35 Saltsjö-Boo".
Det är väl dom som har lokalen bredvid CMC-Fitness? I Orminge alltså.

Här ute på värmdö fanns ju bara Bandidos (som alla åkte i finkan typ) och sen Wermdö Bikers (http://www.wermdobikers.org/) som åker omkring och kollar ungdomarna på natten

Då är det Wermdö bikers det handlar om. Träffade en snubbe med en fjantig väst som berättade vad som hänt därute. Lång och rolig historia var det, men tyvärr inte mycket av intresse förutom det som avhandlats.
Citera
2007-10-17, 00:49
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
Då är det Wermdö bikers det handlar om. Träffade en snubbe med en fjantig väst som berättade vad som hänt därute. Lång och rolig historia var det, men tyvärr inte mycket av intresse förutom det som avhandlats.

Nej, E-type var förut med i Independent MC, inget annat. Efter diverse tjafs där, bl a ville han betala folk för att sköta hans städuppgifter, som tidigare nämnts, så startade han och några andra en ny MC-klubb. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet, det var nåt med Hounds har jag för mej. Dom har lokal på Söder.

Johan Dereborn, som länge var basist och kapellmästare i E-types band, även under flera år prez i Independent MC, spelar inte längre med E-type.
Citera
2007-10-17, 01:15
Medlem
Tant Pols avatar
Det jag vet om E-type är väl egentligen bara att jag har umgåtts ett tag med en tjej som sa att han mobbade henne under skoltiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in