Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 01:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är så en kraftig fylla ser ut. Hur skulle det annars se ut? Målsäganden var mer närvarande när hon började sexuell samvaro med R.N och hon tog en dusch när hon kom hem. Något sjukhus hamnade hon inte på. Hon var av allt att döma inte alls nästan medvetslös hela tiden och ingenting säger att hon inte handlade frivilligt och det är mer troligt än inte att de sexuella aktiviteterna inbegrepp någon form av samspel. Att hon var tämligen borta förnekar jag inte. Det hör ihop med att vara riktigt full.
Det är i det läget inte ens vuxna får gökas på.. när de är "borta" p g a fylla.
Citera
2017-07-21, 01:34
Medlem
Citat:
Det finns fortfarande ingenting som slår fast att målsäganden inte visste vad hon gjorde. Hur berusad hon var framgår inte heller säkert. Det skall generellt mycket till att gå från mycket berusad till att vara medvetslös eller inte vara medveten om omgivningen, vilket är en anledning att tvivla på att vittnesmålen visar detta. Att någon är full och ligger på marken utesluter inte att denna person därefter gör andra saker. Du har väl själv umgåtts med berusade personer?

Det finns både i domstolen, bland vittnena och här - exempelvis av dig - en vilja att framställa det som något slags fastslagen sanning att målsäganden inte agerade viljemässigt. Det finns det alltid i liknande mål. En redig fylla förvandlas till något slags zombietillstånd som sällan syns till i sinnevärlden utom om det just gäller att bevisa ett "särskilt utsatt tillstånd."

Ja, det är förstås inte vackert handlat, speciellt inte av ATB, men det handlar nog sannolikt inte om att utnyttja en medvetslös person eller någon som inte vet vad som händer.

Men snälla nån,det handlar om ett barn.Även om 13åriga flickor har fått former så är de fortfarande barn i huvudet,är det så svårt att förstå?
Är helt jäkla gräsligt hur den här tråden har utvecklats just för att det är tonåringar som berörs.
Tonåringar har i alla tider levt sina liv genom vad kompiskretsen tycker och tänker,det viktigaste är att passa in bland kompisarna,vad föräldrarna säger kommer många gånger i andra hand.
Unga i dag blir så sexualiserade i allt för tidig ålder genom bloggar och kändisar,där det skrivs om hur man skall se ut för att vara sexig.Media skriver om diverse kändisar som fläker ut sitt sexliv i pressen,vad fan skall ungdomarna tro?
Väldigt många vuxna har ett sexliv,och det är något helt normalt och inget som man gör en större grej av,eftersom de flesta andra också har det.Men nu mer görs det artiklar av "kändisar" som berättar om sitt sexliv,vem fan bryr sig om det som är vuxen?
Är väl de unga som läser,ser mm som får en helt skev bild av kärlek och sexualitet,är sorgligt.
Det är i skolan alla pratar om vad som hänt under helgen mm.Kan knappt tänka på allt trauma den unga tjejen fått utstå,och kommer att vara förföljd av under lång tid.

Av det jag läst,så har jag bildat mig en uppfattning som den tingsrätten hade och dömde.Jag kanske ändrar min uppfattning efter att få tillgång till fup,och att det framkommer nya vittnesmål när det hela tas upp i hovrätten,men med det jag vet,så kan jag inte tycka annat än att AT och även RN har förgripit sig sexuellt på en 13åring.
Stackars lilla flickan som så gärna ville vara med de äldre ungdomarna,dricka ha sex vara tuff,och att få vara en i det tuffa gänget.Så slutade det så illa att två killar våldtog henne.
Blir så förbannad när vissa skriver att hon själv ville suga av AT,nä,nä,är man dyngrak och precis fått hjälp att spy,då finns det inte en chans att man vill ha en snopp i munnen,vare sig man är ung eller gammal.
Bedrövligt är vad det är.
Citera
2017-07-21, 01:41
Medlem
Ni som har fup:en, kan inte ni säga var ni hittat BO:s namn? Jag har hittat det tre ggr i ett och samma pm upprättat av en Sanna Svensson. Känns ju inte som det viktigaste i fup:en direkt, jag tänker att man kan ju ta bort det pm:et och lägga upp resten. Såvida ni inte hittat hennes namn på fler ställen?
Citera
2017-07-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tack letade länge efter exempel om just detta men kunde inte hitta något. Om lawline säger att du möjligen kan bli det så verkar det som att i realiteten det aldrig händer. Här hade man alltså t.o.m. ett erkännande att B**k både införskaffat spriten som sedan sett till denna och bjudit på den efter hans viljande. Man prövar liksom inte ens detta att en person en bra bit över 15 år gjort att en 13 åring fått i sig 0,5 l sprit. Det säger väl allt om att lagen om langning bör ändras. Om man nu faktiskt vill minska att sådant här skit händer. Vore det straffbart skulle färre göra det.

Efter vad jag förstått,så har AT tagit betalt av ungdomarna som drack av spriten han "fixat".
Är möjligt att rätten resonerat som att det brottet blir det eftergift på,då han begått ett mycket grövre brott.
Var tydligen inte första gången heller som AT langat sprit mot betalning.
Citera
2017-07-21, 02:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKudde
Ni som har fup:en, kan inte ni säga var ni hittat BO:s namn? Jag har hittat det tre ggr i ett och samma pm upprättat av en Sanna Svensson. Känns ju inte som det viktigaste i fup:en direkt, jag tänker att man kan ju ta bort det pm:et och lägga upp resten. Såvida ni inte hittat hennes namn på fler ställen?
Ville de lägga upp FUP så hade de helt enkelt redigerat bort namnet .. Det är inte direkt raketkunskap som krävs för den enkla åtgärden.

Det är bara att konstatera att de vill inte dela - och att de som är intresserade själva får beställa en kopia från TR.
Citera
2017-07-21, 02:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Efter vad jag förstått,så har AT tagit betalt av ungdomarna som drack av spriten han "fixat".
Är möjligt att rätten resonerat som att det brottet blir det eftergift på,då han begått ett mycket grövre brott.
Var tydligen inte första gången heller som AT langat sprit mot betalning.
Nej, i så fall hade det varit medtaget i åtalet och diskuterats i domslutet.

Varifrån har du fått att han tagit betalt?
Citera
2017-07-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, i så fall hade det varit medtaget i åtalet och diskuterats i domslutet.

Varifrån har du fått att han tagit betalt?

Det framkom inte helt klart i tingsrättsdomen,men läser man lite mellan raderna,så förstår man att det troligtvis varit så.
Läst på lite andra forum också där detta diskuteras,och många ungdomar menar på att AT under en längre tid langat sprit till kompisar,sanningshalten i det hela vet jag inget om,men det är så diskussionerna går i flera facebookgrupper.
Citera
2017-07-21, 02:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det framkom inte helt klart i tingsrättsdomen,men läser man lite mellan raderna,så förstår man att det troligtvis varit så.
Läst på lite andra forum också där detta diskuteras,och många ungdomar menar på att AT under en längre tid langat sprit till kompisar,sanningshalten i det hela vet jag inget om,men det är så diskussionerna går i flera facebookgrupper.
Nej, jag ser ingenting som ens antyder att de tagit betalt.

"Langat sprit" i den åldern betyder vanligen att förmedla köp - inte att sälja drinkar.

Så sluta läs "mellan raderna" .
Citera
2017-07-21, 02:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ur TR domen sid 11.

EmAns vittnesmål: " Hon har känt R*bin sedan de var små och de umgås fortfarande i större grupper. Hon var tillsammans med An*onio när de gick på lågstadiet, de har ingen kontakt idag. "

I vittnesmål från EmAn förringar hon vad hon tidigare uppgett kring RNs agerande på kvällen, men står fast vid det hon tror sig sett att ATB gjort - hennes vittnesmål anses "vagt".
RN är en person hon känt sedan barnsben och fortfarande umgås med. Samtidigt som hon inte har någon kontakt alls med ATB.

Det finns mer i FU dom umgås inte som förr . Du kan sluta med lekskoleålderns kärleksaffärer det biter inte på domstolen i detta fallet. AB lär inte frias oavsett om det kommer upp i HR. Du fattar tydligen inte när du har fel utan fortgår dina personliga åsikter fast domstolarna säger något helt annat. Kanske dags att acceptera Sveriges lagstiftning? Om inte så ge fan i citera mig med tramsinlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Står i domen att dom umgås. Läs på innan du kommer med dina påhittade uppgifter. Eller menar du att Emma inte är trovärdig ens på den punkten?

En lögnare som påstår att det handlar om att få en massa pengar som en miljon, och du har inte ens FU. Återkom då du läst förundersökningen.
Senast redigerad av Moosky 2017-07-21 kl. 02:47.
Citera
2017-07-21, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag ser ingenting som ens antyder att de tagit betalt.

"Langat sprit" i den åldern betyder vanligen att förmedla köp - inte att sälja drinkar.

Så sluta läs "mellan raderna" .

Langat sprit i den åldern betyder så klart att den som gör det vill ha betalt,finns väl ingen tonåring som förväntar sig färdiga drinkar,eller jo,de där förbannade alkoläsken som luras på ungdomar är ju mest populär,men de två flaskorna med sprit som AT fixade fram till festen?
Tror du att han köpte dem själv utan tanke på sälja vidare till de som var på festen?
Har inte fått den uppfattningen att AT kommer från ett välbärgat hem,så jag tror absolut att han förmedlade sprit till festen med både förhoppningen att bli populär och att tjäna lite pengar.
Visst finns det flera offer i det här,men värst måste det ändå vara för den 13åriga flickan,vilken mardröm hon hamnat i.Först bli förgripen på,och nu med alla skriverier ett år efter,blir ju som ännu en våldtäkt.
Citera
2017-07-21, 03:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Langat sprit i den åldern betyder så klart att den som gör det vill ha betalt,finns väl ingen tonåring som förväntar sig färdiga drinkar,eller jo,de där förbannade alkoläsken som luras på ungdomar är ju mest populär,men de två flaskorna med sprit som AT fixade fram till festen?
Tror du att han köpte dem själv utan tanke på sälja vidare till de som var på festen?
I den åldern brukar knappast förtjänst vara målet, utan fest.
Några skramlar till flaskan och någon grejar ut den via en bekant - mer komplicerat än så är det sällan.

Citat:
Har inte fått den uppfattningen att AT kommer från ett välbärgat hem,så jag tror absolut att han förmedlade sprit till festen med både förhoppningen att bli populär och att tjäna lite pengar.
Visst finns det flera offer i det här,men värst måste det ändå vara för den 13åriga flickan,vilken mardröm hon hamnat i.Först bli förgripen på,och nu med alla skriverier ett år efter,blir ju som ännu en våldtäkt.
Det finns med andra ord inget annat stöd för påståendet om betalning mer än det du fantiserar ihop..
Citera
2017-07-21, 03:45
Medlem
Citat:
Jag tycker inte alls det är fel att skydda trettonåringar. Tvärtom är väl gränsen för sexuellt självbestämmande rimlig. Men vi diskuterade väl inte det utan det "särskilt utsatta tillståndet" snarare.

Vad gäller trettonåringar som har sex med femtonåringar tror jag du gör ett misstag om du betraktar det som att det finns en konsensus om att det är ett övergrepp och ännu värre om du uppfattar att det finns något naturgivet i att man betraktar det som olagligt. I verkligheten kan en trettonåring förstås ha frivilligt sex med en femtonåring oavsett vad lagen säger och jag tänker inte betrakta det som något slags perversion från någondera sidan.

AT var 16 år och flickan var 13 år,och det var inte så att de ens hade en liten romans.Jag tycker det är att betrakta som en perversion att han stoppade kuken i hennes mun när hon är helt väck.Han var helt nykter och han utnyttjade hennes berusade tillstånd,hur kan du skriva inlägg efter inlägg som försvarar den handlingen.Någon slags moral har de flesta,och du borde i synnerhet ha det som är moderator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in