Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Det finns fortfarande ingenting som slår fast att målsäganden inte visste vad hon gjorde. Hur berusad hon var framgår inte heller säkert. Det skall generellt mycket till att gå från mycket berusad till att vara medvetslös eller inte vara medveten om omgivningen, vilket är en anledning att tvivla på att vittnesmålen visar detta. Att någon är full och ligger på marken utesluter inte att denna person därefter gör andra saker. Du har väl själv umgåtts med berusade personer?
Det finns både i domstolen, bland vittnena och här - exempelvis av dig - en vilja att framställa det som något slags fastslagen sanning att målsäganden inte agerade viljemässigt. Det finns det alltid i liknande mål. En redig fylla förvandlas till något slags zombietillstånd som sällan syns till i sinnevärlden utom om det just gäller att bevisa ett "särskilt utsatt tillstånd."
Ja, det är förstås inte vackert handlat, speciellt inte av ATB, men det handlar nog sannolikt inte om att utnyttja en medvetslös person eller någon som inte vet vad som händer.
Men snälla nån,det handlar om ett barn.Även om 13åriga flickor har fått former så är de fortfarande barn i huvudet,är det så svårt att förstå?
Är helt jäkla gräsligt hur den här tråden har utvecklats just för att det är tonåringar som berörs.
Tonåringar har i alla tider levt sina liv genom vad kompiskretsen tycker och tänker,det viktigaste är att passa in bland kompisarna,vad föräldrarna säger kommer många gånger i andra hand.
Unga i dag blir så sexualiserade i allt för tidig ålder genom bloggar och kändisar,där det skrivs om hur man skall se ut för att vara sexig.Media skriver om diverse kändisar som fläker ut sitt sexliv i pressen,vad fan skall ungdomarna tro?
Väldigt många vuxna har ett sexliv,och det är något helt normalt och inget som man gör en större grej av,eftersom de flesta andra också har det.Men nu mer görs det artiklar av "kändisar" som berättar om sitt sexliv,vem fan bryr sig om det som är vuxen?
Är väl de unga som läser,ser mm som får en helt skev bild av kärlek och sexualitet,är sorgligt.
Det är i skolan alla pratar om vad som hänt under helgen mm.Kan knappt tänka på allt trauma den unga tjejen fått utstå,och kommer att vara förföljd av under lång tid.
Av det jag läst,så har jag bildat mig en uppfattning som den tingsrätten hade och dömde.Jag kanske ändrar min uppfattning efter att få tillgång till fup,och att det framkommer nya vittnesmål när det hela tas upp i hovrätten,men med det jag vet,så kan jag inte tycka annat än att AT och även RN har förgripit sig sexuellt på en 13åring.
Stackars lilla flickan som så gärna ville vara med de äldre ungdomarna,dricka ha sex vara tuff,och att få vara en i det tuffa gänget.Så slutade det så illa att två killar våldtog henne.
Blir så förbannad när vissa skriver att hon själv ville suga av AT,nä,nä,är man dyngrak och precis fått hjälp att spy,då finns det inte en chans att man vill ha en snopp i munnen,vare sig man är ung eller gammal.
Bedrövligt är vad det är.